Ja, dat zeg je nu al een paar keer maar ik ben dus heel benieuwd wie die mensen zijn die zeggen dat we kinderen absoluut niet terug moeten halen. Ik wil daar graag de onderbouwing van weten.
Ik volg het al een een hele poos, zo weet ik dus ook dat de kinderen die nu terug zijn, er al alleen maar zijn omdat Frankrijk ze mee nam toen ze Framse weeskinderen ophaalde en ze al vanaf begin dit jaar wees zijn.Nederland heeft in al die tijd vrijwel niks gedaan. En nu wonen ze ipv in een pleeggezin bij geradicaliseerde grootouders.mensen die openlijk IS steunen. Mensen die daarom onder toezicht staan maar wel geschikt worden bevonden om de kinderen op te voeden. Ze zijn er op de medische omstandigheden na, niks opgeschoten. En het is niet voor niks dat Nederland en andere landen ze niet actief op haald. Ze zijn niet gek. Ze hebben al moeite zat met diegene die hier nog zijn en radicale ideeën hebben. Ik ga niet elk artikel dat ik heb gelezen opzoeken. Dat is vrijwel onmogelijk. Maar wat ik wel weet dat er veel voor de domme spelen, nee ik wist niet wat er gebeurde voordat ik er heen reisde, nee ik heb niet actief mee geholpen ect. En dat kinderen daar idd van de duppe zijn. Maar ik denk niet dat ze allemaal naar Nederland halen de beste optie is.
Oké, nou ja, ik was oprecht geïnteresseerd in de onderbouwing van deze deskundige maar vraag mij nu wel af of deze deskundige er überhaupt wel zijn. Ik kom zelf via mijn werk in aanraking met geradicalisseerde jongens en meisjes dus heb op die manier inzicht in de achterliggende problematiek. Ik geloof ook nog altijd in individualiteit en dus dat je deze mensen niet allemaal over 1 kam kan scheren. Ik geloof ook dat er achter het voorbeeld welke jij hier boven schetst nog een heel verhaal hangt welke wij als gewone burgers niet in kunnen zien ivm privacy. De problematiek is moeilijk en er is veel onwetendheid over dit onderwerp en dus ook veel angst. Wat logisch is. Maar nogmaals, ik vind dat wij deze kinderen die in erbarmelijke omstandigheden verblijven in vluchtelingenkampen absoluut niet aan hun lot moeten over laten.