Hoi meiden, Ik heb de snoozzz aangeschaft ivm een afgeplat hoofdje van m'n meisje. Overdag slaapt zij niet ingebakerd, de nacht weer wel. Overdag kan ze dus op haar zij in de snoozzz. De nacht slaapt ze dus ingebakerd en kan dus niet op haar zij. Echter kan ze wel ingebakerd in de snoozzz, maar volgens mij enkel op ze rug. Wie O wie heeft ervaring met de snoozzz en inbakeren? Want de nacht slaapt ze dus op haar rug ingebakerd en wil haar dus op der zij leggen ingebakerd. Weet alleen niet of dit kan...
Geen ervaring maar ik zou het niet doen. Waarom? kwestie van gevoel. Wat ik mij ook afvraag is het niet te warm?
Ook geen ervaring. Wel ben ik benieuwd hoe het met jullie gaat en of t voeden op verzoek al is gelukt ? Kan je niet zo een nestje kopen dan kan ze op haar rug. Of een zij lig kussen gewoon ? Hier kreeg ik de tip van de kraamhulp om een hydrofieleluier goed te rollen en dan jn haar rugje stoppen zodat ze niet plat op dr rug zou liggen. Misschien kan dat ook nog.
Zij lig kussen wurmt ze zich uit. Fysio raadde de snoozzz aan. Nee wordt miet te warm want ze heeft een puckababy winter inbakerdoek met slaapzak ineen. Op verzoek voeden werkt niet en mag niet. Ze lift nu in het zkh met ernstige reflux klachten en geïrriteerde slokdarm. Moeten nu alles via een strak schema doen en gaat nu prima. Die snoozzz is overigens geen deken he
Wat heftig hopelijk is ze gauw beter! Sterkte. En hopelijk komen er tips met de snoozzz en inbakeren.
Ik weet wat een snoozzz is. Ik heb voor 1 van de kinderen een safe t sleep gehad, is praktisch hetzelfde toch? Ik heb voor de jongste een puckababy piep en mini gehad, dus ook dat ken ik. (Zelfs bekend met een afgeplat hoofdje, want de 1 na jongste heeft een redressiehelmpje gehad.) Maar de combi van een puckababy en snoozzz heb ik geen ervaring mee. Leek mij alleen veel stof tegelijk om zo´n klein hummeltje. Vandaar dat ik mij dat afvroeg. Sterkte met de kleine, sneu dat ze in het zkh ligt.
Zeker niet inbakeren in de snoozzz... Staat er niks over in de gebruiksaanwijzing? Probleem is dat als ze ingebakerd in de snoozzz op haar zij ligt en onverhoopt toch doorrolt naar haar buik, ze zichzelf op geen enkele manier op kan drukken / moeilijk kan draaien met haar hoofd, zo werk je verstikking in de hand... Zelfs ingebakerd op de rug in de snoozzz vind ik al niet heel verstandig, maar dat kan misschien nog zolang ze absoluut niet zelf rolt, maar daarna ook direct stoppen! De snoozzz beperkt namelijk wel gedeeltelijk het omhoog en naar beneden kruipen in bed, maar niet het rollen... Daarnaast is het denk ik ook wel erg warm, dus oppassen voor warmtestuwing!
Wat naar dat ze in het ziekenhuis ligt, sterkte! Wil ze niet op haar buikje slapen? Ik begreep dat dit voor reflux kindjes sowieso erg fijn is en het voorkomt ook meer afplatten. En veel dragen in een draagdoek. Dat is ook goed tegen afplatting en tegen reflux. Ik zou inderdaad ook zeker niet inbakeren en op haar zij leggen, ook niet in de snoozzz, ze heeft dan geen controle meer en kan inderdaad niet makkelijk meer draaien, maar dus ook niet makkelijk terug draaien.
Nee het is geen buik slaper. Wellicht is het een kwestie van gewenning hoor, kan ook. Heb het weleens geprobeerd en dan werd ze na 20 minuten huilend wakker. Inbakeren in de snoozzz mag wel, staat ook in de gebruiksaanwijzing, echter enkel de rug staat erin. Vraag me af als ze overdag op haar zij ligt en de nacht haar rug, of dit voldoende is?
Ja die helmpjes worden niet meer verhoed en ben alleenstaand (zie onderschrift) dus dat geld heb ik ook miet, vandaar m'n paniek!
Mijn meisje had ook een aardige afplatting, maar zonder helmpje nu een mooi rond koppie. Maar goed, ze sliep dus inderdaad op haar buikje vanaf een week of 11. Misschien nog eens proberen? En hier dus ook veel gedragen, mede door deze reden. Maar je hebt ook een lovenest Babymoov Love Nest Beige | Veiligheid | Baby-Dump Ik heb er geen ervaring mee, maar als je je zo'n zorgen maakt is dit wellicht iets? Ow ja, buikslapen doe je niet ingebakerd toch?
Neeeeeee buikslapen doe ik zeker niet ingebakerd. Leg haar dan met de handjes boven het hoofd. Maar na 20 minuten huilend wakker. Alsof ze niet lekker kan liggen dan. Droeg jij in een doek? En wanneer kwam het goed met het hoofdje? Zo in 1x van de 1 op de andere dag pf?
Ik droeg (en draag) haar in zowel doek als ergonomische drager. Ben begonnen met een rekbare tricot slen, maar met 5 maanden overgegaan op een geweven doek. Nee, haar hoofdje is gemeten en daarna iedere keer gemeten. Is niet van de een op andere dag minder, maar met 8 maanden was het wel echt heel mooi alweer. En de afplatting was echt wel heel erg zichtbaar daarvoor. Ik legde bij mijn dochter haar handjes niet ergens neer, legde haar wel weg op haar buikje, maar zij keek zelf wat ze deed met haar handjes. Slaapt ze bij jou op de kamer?
Wij gebruiken ook de Snoozzz, zonder slaapt meneer niet maar dat terzijde. Toen Jesse net zo klein was als jou (jullie) wondertje lag hij alleen in de Paco. Op het moment dat we zijn gaan ontbakeren kreeg hij zijn Snoozzz weer terug. Kan je haar niet ingebakerd op de rug leggen; matras een beetje schuin en dan strak instoppen met een dekentje en lakentje? Hoop dat ze snel weer opknapt en weer lekker thuis kan zijn!
Rijtjes, niet meer. Ze werd van alles wakke, ligt nu im het ziekenhuis ook alleen in haar ledikant, en overdag ook. Dus heb besloten haar ledikant terug te zetten. Ben een ietwat overbezorgde moeder, maar heb een aero sleep, nanny care die afgaat als ze geen adem haalt en dan nu een snoozzz. Marlijn, het probleem is dat m'n meisje en afgeplat hoofdje heeft. Haar ene oor staat daardoor al iets lager als het andere oor. E fysio zei dat dit wel binnen 2 maanden hersteld moet zijn, anders krijgt ze een helm. Nou sorry, ik heb er geen geld voor.... In de snoozzz kunnen ze de nacht ingebakerd liggen, maar dus op de rug. Ik heb nu een puckababy mini winter teddy, is een bakerzak en slaapzak ineen, dus geen dekens meer nodig. Dit omdat mevrouw continu onder de dekens verdween, maar met de snoozzz hoef ik daar niet bant voor te zijn. Kijk overdag op haar zij kan dus wel, baker haar overdag ook niet in. Maar de nacht kan het niet. Vraag me ook af als ze overdag op haar zij ligt, of ze dan voldoende rust geeft aan dat hoofdje? En ze de nacht san op haar zij kan. Sorry zit op ipad dus type fouten.
Maar wanneer kan je gaan ontbraken, want overdag ligt ze al zonder. Ze weet zodra ze ingebakerd wordt, de nacht ingaat en dus moet slapen. Als ik dit afschaf, dan slaapt ze natuurlijk niet meer, want denkt ze niet meer dat ze de nacht ingaat, of??? En mevrouw zwiept zichzelf continu wakker... Vandaar het inbakeren.
Ik zou haar overdag dan vaker op haar buik leggen zodat ze daar aan went. Niet perse als ze slaapt maar ook gewoon als ze bv in de box ligt. Zitten er bij jouw puckababy ook ritsjes aan de zijkant net als bij de gewone puckababy mini? Dan zou je eens 1 armpje eruit kunnen laten om te zien hoe ze dan slaapt. met het oog op ontbakeren. Heb je verder ook een ritueel als ze de nacht in gaat? Dat zou wel handig zijn omdat ze dan ook daaraan merkt dat ze de nacht in gaat. Ik heb niet kunnen ontbakeren met de jongste want hij kon opeens zichzelf omdraaien. Dus toen durfde ik dat niet meer te doen. Hij heeft nog een paar nachten in de puckababy mini geslapen met beide armpjes eruit en daarna kreeg hij een gewone winterslaapzak. Die overgang ging eigenlijk beter dan verwacht. Hij maaide inmiddels al een stuk minder met zijn armen trouwens. Wat betreft de afplatting. Pak overdag gewoon zoveel mogelijk uren dat zij niet op de afplatting ligt en oefen de buikligging zodat ze daar aan went.
Haar ritueel is ingebakerd worden, flesje in het donker, en slapen. Daarom ben ik bang als ik ga uitbakeren dat het ritueel weg is. Een rustig muziekje wil ik ook niet opzetten omdat dit dan weer afleidt mi. Badje heeft geen nut met haar de avond, vindt ze echt niet prettig, heeft het zkh ook al opgemerkt. Verder had ik een marsupi draagzak, maar daar wil ze gewoon niet in. Het is echt een eigenwijs en pittig meisje met nu al een eigen karakter. Tja en op der buik liggen, dat doet ze helaas niet graag. Terwijl het toch een reflux baby is.
Vraag me af, kan je zoiets wel afdwingen. Het op de buik slapen bedoel ik... Haar papa wa wel een buikslaper en mama een zijslaper. Maar ja.... Ze houdt het dus echt even vol en gaat huilen.