Hoi allemaal, Zoals velen ben ook ik erg onzeker of alles goed gaat. Mijn kwaaltjes lijken veel minder dan afgelopen maandag. Hoewel ik geen bloed heb en maar een héél klein beetje bruine afscheiding had, ben ik toch bang dat het mis gaat. Ik heb getest vanmorgen met zo'n stickje van sensitest en die is even donker als maandag. Wat denken jullie? Ben ik overbezorgd of zouden ze op moeten lopen? Hoe donker worden deze testen?
Ik vind hem van vandaag donkerder dan die van maandag hoor. En idd het schommelt heel erg in het begin
De controle streep bij de test van vandaag lijkt wel iets lichter, dus ik vind het moeilijk te vergelijken. Ik snap je onzekerheid heel goed na zoooo lang te hebben gewacht, maar in het begin gaat het oplopen nou eenmaal niet zo snel en bij sensitesten zegt een klein verschil ook niet zo heel veel. Ze kunnen uiteindelijk wel heel donker worden, maar pas als je 400+ hcg ofzo hebt- dus daar ben je nog lang niet. Ik heb in juni een bbz gehad en deed toen om de dag een sensitest om te kijken of het HCG minder werd. Ook kreeg ik om de 3 dagen een bloedtest. De bloedtesten lieten zien dat het HCG mooi regelmatig daalde, maar de sensitesten daarentegen liepen soms zelfs weer op of bleven precies hetzelfde. Ik heb zelfs een keer een hele serie testen meegenomen naar mn gyn, omdat ik bang was voor een bbz tweeling of mola, want de test werd een aantal dagen achter elkaar duidelijk donkerder. Mn gyn legde toen uit dat de hoeveelheid antilichamen op zo'n strip geen exacte wetenschap is en dat de kleur daarom niet alles zegt. Het is een indicatie, maar niet elke test hoeft bij meer HCG donkerder te zijn dan een eerdere test. Gemiddeld als je elke dag 10 testen zou doen moeten ze dus wel donkerder zijn, maar uit een sample van elke dag maar 1 test kun je niet zoveel opmaken. Ik duim voor jullie!!
Wat een lieve reacties. Dank jullie wel. Vandaag geen bruin en/of bloed. Het zal dus wel goed zitten! Hopelijk komt dat vertrouwen!
Ik denk ook dat je test van vandaag donkerder is hoor. Erg he, die onzekerheid? Probeer je niet druk te maken meid. (Makkelijk gezegd, I know)
Hij lijkt toch wat donkerder hoor. Maar probeer het los te laten. Ook oplopende testen zeggen niet zoveel weet ik uit ervaring. ... Geniet en gefeliciteerd!
Ik vind de test ook donkerder, ik begrijp je onzekerheid volkomen ! Probeer nu te genieten....ik wens je een mooie zwangerschap toe