is late eisprong erg?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door molly27, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Ik heb nu al een aantal maanden een late eisprong. Ongeveer 8 dagen daarna wordt ik zal ongesteld. Weet iemand of dit kwaad kan of zijn er mensen met positieve verhalen hier over (die toch gewoon zwanger geworden zijn). Ik ben bang dat mijn lutale fase dan te kort is.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    8 dagen is te kort, minimaal 10 dagen word aangehouden door gyneacologen.
    Máár er worden ook echt dames zwanger met een LF van 8 dagen.
    Ik zou er als ik jou was wel wat aan proberen te doen, er zijn medicijnen om de LF te verlengen.

3. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Ok, dat klinkt niet lekker. Kan ik dan nu al naar de dokter ookal ben ik pas 5 maanden bezig? En wat voor medicijnen zijn er dan voor?

4. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    #4 Dubbeltje82, 27 okt 2011
    Laatst bewerkt: 27 okt 2011
    Als je 8 dagen na je ei ongi wordt, heb je dus een LF van 7... Luteale Fase is het aantal dagen TUSSEN ei en ongi. Normaliter vindt dan ongeveer een innesteling plaats en is de kans dat het blijft zitten erg klein.

Hoewel zwanger worden sowieso een kansspel is, moet je bij een korte LF wel errug veel mazzel hebben.

Zwanger worden met een korte LF is niet onmogelijk (zie mijn handtekening). Ik heb de mazzel gehad dat ik al een innesteling op 4 dpo had.

Ik zou zeggen: blijf je cyclus goed in de gaten houden met ovutesten en tempen en leg het ook vast. Als je al een half jaar bezig bent, zou ik even naar de HA gaan als ik jou was. Als je duidelijk kunt laten zien hoe jouw cyclus is, zal doorverwijzen geen probleem zijn.

5. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Ik zie op internet zo veel verschillende verhalen. Marijuana schijnt ook te kunnen helpen, maar daar ga ik maar niet aan beginnen.:D

Ik denk dat ik nog even twee maanden aan kijk en dan in het nieuwe jaar naar de dokter ga als het nog niet gelukt is. Moet zeggen dat het wel even hard aan komt, had het misschien toch liever niet geweten en nog even zelf aangemoddert tot ik toch wel naar de dokter zou gaan.

6. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @MayD: Mooi dat het bij jou wel gelukt is! Veel succes verder en geniet er van!

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Dat zal wel lukken!

Ik gun jou alle geluk dat het lukt meis!

1 tip nog: neem geen zwanger worden pillen van de etos, want die zijn niet gunstig voor je korte LF.

8. Delta

Delta Niet meer actief

opzich moet dat geen echte probleem zijn toch? vaak word het eitje wel ingenesteld na 3 tot 6 dagen na ei.. zou me niet zo heel druk maken!

Deel Deze Pagina