Bijzonder klein vind ik het niet... maarja wij hebben hier ook een klein meisje. Maar ook wij krijgen er vaak opmerkingen over hoor. Dan zeg ik 'klein maar fijn!! Onze dochter was 18 maanden en toen was ze 78cm en 10kilo. Maar zoals je in mijn onderschrift kunt zien is ze altijd al een kleintje geweest.
Het CB is hier ook altijd heel positief, dus daar helemaal nooit iets gehoord over dat ze te klein zou zijn. Is ze ook niet echt! Maar hier zijn de gemiddelde kindjes wel groter, tot nu toe zie ik ze alleen maar groter. DeeLighT, kan idd (afgezonderd van het haar ) net mijn dochter zijn, qua bouw. MamaKarlien, je snapt me precies!!! Ik weet ook wel dat het niet zo belangrijk is, maar soms voelt het alsof ze heel raar is ofzo, en dat is niet leuk. Ik zie idd maar weinig kindjes die kleiner zijn dan Julia, terwijl ze echt niet zo ver onder het gemiddelde zit. Maar idd, we moeten ons er vanaf zetten. In het zwembad is hier ook altijd wel een starend type te vinden die haar "mager" vindt of "heel klein" idd Belize, sorry dat het zo overkomt. Nee, ik stoor/irriteer me niet, ben niet boos ofzo, maar ik vind het soms jammer dat ik het gevoel krijg dat mijn dochter in alles anders is. Ik wil hiermee echt niet opscheppen over mijn kleine, snelle meisje, ook al ben ik net zo trots als iedere andere moeder! Maar ik vind het soms moeilijk dat mijn eerste kind (ik ben een jonge moeder) soms zo als 'anders' wordt bestempeld, wat mij onzeker maakt. Ik vraag me niet af of ze zo klein is (in de letterlijke zin), want ik weet wat het CB zegt. Maar soms kan iets anders lijken! En ik vind het fijn om ervaringen te horen van anderen! Heel erg bedankt voor alle ervaringen! Ik denk dat het ook aan de omgeving ligt, met veel grotere kindjes... Hopen dat ze snel een beetje meer haar krijgt
hier ook een iniminie waar steeds opmerkingen op gemaakt worden. Vooral dat ze zo goed kan praten voor een 1 1/2 jarige ze is 2 jaar en 3 maanden Dan zeg ik altijd: ja he???? O ja, ze is 83 cm en 10,6 kilo.
Wij hebben precies hetzelfde "probleem" ons zoontje is nu drie en kleiner dan de andere kinderen, en ook wij krijgen vaak goed bedoelde adviezen, gek word ik ervan. Hij is wel wat klein, en hij loopt niet altijd even goed, wat moet ik dan, een schop onder zijn kont geven? Ik vind wel dat ik sinds ik kinderen heb, mensen graag willen vertellen hoe je ze groot moet brengen. Soms maakt het mij ook onzeker, maar ik doe mijn best. Groetjes lucky.
Nou dan is mijn dochter helemaal klein en dun. Ze is 22 maanden en is 78 cm en weegt 8,7 kilo. Ieder kind is anders hoor....je moet kinderen nooit vergelijken
Wat is het probleem precies? Ik snap nooit zo goed waarom mensen zich dit soort opmerkingen aantrekken. Waarschijnlijk bedoelen ze het helemaal niet verkeerd. Mijn zoontje wordt altijd voor groot aangezien. Ik ben het roerend met ze eens Vaak maak ik zelf al de opmerking voordat zij het kunnen maken, hebben we dat onderdeel van de conversatie alvast gehad Jij vindt het geen probleem toch dat ze wat kleiner is? Ik zou gewoon lekker trots zijn op je kleine mooie meisje en die opmerkingen aan je voorbij laten gaan!
Ik zou het overigens wel storend vinden als iemand bijv. zou zeggen: "Geef je haar wel genoeg te eten?" Met name als dat soort onzinnige opmerkingen vaak worden gemaakt. Maar goed, ook dan: negeren
het is heel gek maar ik zie alleen maar kleine kindjes in mijn omgeving!hahaha...mijn zoon was met 11 maanden oud 77cm en 11700gr. een buurvrouw zei ooit dat ik hem moest laten checken of dat normaal is dat hij zo groot is. ik ben stukken ouder dan jij(42!) gentle, en ergens tegen 40 jaar oud leer je eindelijk dat je de mensen met hun opmerkingen je niet onzeker moeten kunnen maken. wees trots op je dochter. ze is geweldig. en ik ben natuurlijk trots op mijn zoon-tje, ik weet ook dat hun maten nu ook niks zegt over hun toekomst, hoe groot of hoe gelukkig ze zullen zijn...
Ah meid je hebt een prachtig kind! En de een is tenger en de ander niet. Hier eentje die juist altijd heel lang was/is. En dan zeuren ze ook...kan ze nog niet praten...Jeetje is wel langzaam heh loopt ze nog niet... Nou ja dat soort dingen. Mensen willen zich gewoon overal mee bemoeien en weten het altijd beter! Oh ja en mijn meid is nu inmiddels vier maar die is 112cm en 20,5 kilo..
Ik vind je meisje echt niet klein, is gewoon mooi tenger.. Maar ik snap wel dat je onzeker wordt door alle opmerkingen, sommige mensen hebben echt het verstand van een skippybal!! Hier het tegenover gestelde, mijn dochter is groot voor haar leeftijd.. Heel veel mensen denken dat ze 6/7 maanden is maar ze is pas 4 maanden, krijg je van die vragen of ze al kan zitten of kruipen Ik denk dat het door de combinatie van veel haartjes en haar lengte komt..
Ik zou haar idd ook jonger schatten ja. Maar dat maakt niet uit toch? Hier is het juist weer andersom, zoontje is vrij groot (altijd geweest) en mensen zijn juist weer verbaasd dat ie nog niet goed praat en nog geen 2 jaar is.
Hoi Gentle! Je hebt een heel schattig mooi meisje . Ik lees altijd met je mee bij dergelijke topics, omdat ons meisje best veel op Julia lijkt, que bouw. Ze is ook heel slank en niet zo groot. Wel loopt ze al supergoed, ze is heel wijs. Daarom schatten mensen haar niet jonger, maar ze vragen wel altijd of he haar wel genoeg te eten geven enzo . Zowel de familie van mijn man als mijn familie is slank, dus eerlijk gezegd had het me verbaasd als we een dikkertje gekregen hadden. En ze is helemaal gezond, dus lekker niks van aantrekken. Hoewel leuk anders is natuurlijk .
mijn dochter is ook heel klein en mager maar ben zelf ook geen dikkerd ze is bijna 18 maand maar weegt nog geen 9 kilo maar mij interreseert het niet ze is gezond en eet goed ik maak me geen zorgen
Hier is het net andersom, mensen denken dat ik en jongen van 3 jaar heb! Hij word volgende maand 2 en hij heeft kleertjes 92 aan, zowel shirt als broek. Hier een foto: View attachment 120991
Hier ook zo`n mini meisje, maar behalve opmerkingen dat vindt dat ze zo goed praat, zo goed loopt, zo goed al kan ....... Kortom waaruit blijkt dat men haar veel jonger schat dan ze is. Ook weleens een reactie gehad van iemand die gewoon wilde weten hoe oud ze was, omdat ze ook wel zag dat ze ouder moest zijn. Ik heb me er nog nooit aan geirriteerd of me beledigd gevoeld daarover, ook nooit stomme opmerkingen gehoord (wel over dat men dacht dat dochter een jongetje was, vandaag dacht een meisje overigens dat zoonlief een meisje was EN hij werd bijna 3 maanden geschat ipv bijna 5! Tja je hebt nu eenmaal ukjes en reusjes Oppaskindje van nog geen 3 wordt minstens 4 geschat en dan vinden ze haar dus een slompie omdat ze daaraan nooit kan voldoen, lijkt me veel erger voor het kind. Vandaag heeft ze mee gedaan aan een gymles voor 3 en 4 jarige, mijn dochter is veruit de kleinste daar met haar 89cm en 11 kg
Mijn zoontje wordt volgende maand ook 2 en draagt vaak zelfs al maat 98. Ach ja... tis toch nooit goed he, groot, klein, er valt altijd wel wat te mekkeren
Ik vind haar wel klein en tenger. Mijn dochter is 10 mnd en 74 cm en 10.5 kilo. Zij zit dus weer ruim boven de lijn. Daar zal ik ook nog wel commentaar op krijgen maar zal me er denk ik niet echt druk om maken.
Heey meid, Ben lekker trots op je mooie meisje, zo klein vind ik haar trouwens niet! Mensen kunnen hele irritante opmerkingen maken onder het mom van: "ik bedoel er niets mee hoor". Proberen niets van aan te trekken en lekker genieten van je kindje groetjes
Gentle, in het echt ziet ze er wel wat ouder en steviger uit dan op de foto. Overigens heeft Ties maat 74/80, dus zo groot is dat verschil niet. misschien even vergelijken volgende week? ik zou idd proberen om me er niets van te trekken, of een heel gevatte opmerking bedenken. kun je tenminste nog lachen ook
Mijn meisje word idd ook altijd jonger geschat. Ze weegt nu 7190 en 72 cm (14 maanden) De CB-arts net zelfs dacht dat ze voor de 9 maanden controle kwam