Is/lijkt ze dan echt zo klein?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gentle, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ah, maar dat zijn gewoon domme mensen ;)
    Die laat ik altijd maar lekker kletsen :D
    (Hoeveel adviezen wij ook niet hebben gekregen om Thirza door te laten slapen bijvoorbeeld. Ja, nee, na anderhalf jaar heb je echt nog niks geprobeerd hoor.... ;) Maar dat liet ik dan ook maar ene oor in en andere uit gaan. Discussie aangaan hielp dan toch niet ;)).

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Dat is echt bizar gewoon. Dat je een praatje aanknoopt ok, maar openlijk twijfelen aan de herkomst is echt dom.

3. Murron

Murron Actief lid

13 aug 2007
    127
    0
    0
    Ja daar sluit ik me bij aan, mensen vinden het moeilijk om (vooral in maanden) te schatten hoe oud zo'n uk is. Die van mij was met 17mnd 82,5 cm. Maar zij is lang.
    Lekker boeiend wat een ander denkt! Maar snap het wel hoor, je trekt het je wel aan. Je denkt toch even: zou ze dan echt zo klein zijn? Geen zorgen ook "kleine" kindjes worden groot :)

4. mama juul

mama juul Lid

25 dec 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoo gelukt, dit is juultje, ukkepukkie

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Schattig bolerootje zeg, welk merk is dat?

6. mama juul

mama juul Lid

25 dec 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jingels : prenatal !!

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Staat haar heel mooi.

8. mamalinny

mamalinny Actief lid

3 jan 2010
    142
    0
    0
    Woudenberg
    Ik vind jou meisje er heel gezond en lief uitzien en ik zou haar echt wel 17 maanden schatten! Maarja dat komt waarschijnlijk omdat mijn meisje ook niet zo lang is:)

En daarbij ligt het er natuurlijk ook nog aan hoe lang de ouders van een kind zijn. Mijn man en ik zijn allebei niet zo groot, dus dan graag je vaak ook niet zulke grote kinderen.

Ik begrijp wel dat je je irriteert aan opmerkingen van mensen, maar sta er dan wel bij stil dat die mensen niet weten dat jij die opmerkingen veel vaker hoort. Vaak bedoelen mensen het helemaal niet kwetsend, maar zeggen ze gewoon wat ze denken. Als je dat in gedachte houdt, irriteert het je misschien wat minder.

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Waauw mama juul, wat een mooie meid!

10. mama juul

mama juul Lid

25 dec 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel Rianne !

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Dan heb ik ook een kleintje. Gok dat ze nu rond de 86-88 cm is en 10,5 kilo. Ook amper wintervet dus...maar ze doet het prima.

Toen ze anderhalf was vroeg een verkoper eens: "Hoe oud is ze, 3..." Ehm ja schat...ze is 3. Niet iedereen heeft er evenveel verstand van haha

x

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Volgens mij heb je hier vaker topics over gehad? En hier weer ook weer mijn standaard antwoord: niks van aantrekken. Hier ook een klein tenger meisje, ze wordt over 3 weken 2 jaar en ze woog vanmorgen 9,9kg. Was ik al blij dat ze vorige maand 10,5kg woog, nu is ze heel ziek geweest en is er 6 ons af gelijk.
    Tja, het zij zo, ze eet het er wel weer aan.
    Hier ook altijd al onder de onderste curve van het cb gezeten maar ach: ik heb een gezonde kletskous, die goed eet, slaapt, heel lief is, wat wil ik nog meer?! Enne, de kleding gaat hier uit de kast omdat ik erop uitgekeken ben, niet omdat ie te klein is :) want we zitten met rokjes en broeken nog steeds in maat 74... tenminste als ik de knoopjes aantrek want anders past 68 beter, maar ja die wordt wat kort :D

Gewoon genieten van je eigen uk en die opmerkingen? Het ene oor in, het andere oor uit!

13. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik snap dat je het irri vind, Quincy (8mnd) heeft nu maat 62, wat soms nog een stuk te groot is. Veel mensen denken ook dat ze veel jonger is en op het kdv vinden ze haar al snel zo schattig daardoor, wat leuk is maar ook irri omdat ze niet anders behandeld moet worden daardoor.
    Ook mijn zusje heeft het bij haar kindje, hij is ook erg klein in vergelijking met andere kindje, hij is 2 jaar en 8 mnd en heeft 86 of 92, afhankelijk van het merk. Als ik hem bij heb denken ze ook dat hij nog heel jong is en vinden ze het bv raar dat hij al zo goed praat voor zijn leeftijd.

Niks van aantrekken dus en haar lekker laten doen wat ze doet, of gewoon zeggen van, ja ze is snel he, krijg je met super ouders!

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Trek het je niet aan!

Mijn zoontje is niet eens heel bijzonder groot, maar hij oogt op de een of andere manier ouder/groter.

Weet je hoe vaak ik al heb gehoord dat hij slecht praat voor een 2 jarige, dan wel 3 jarige? En dat hoor ik al dik een half jaar, kun je nagaan!

Boeien wat andere mensen zeggen; ik vind ze gewoon dom!

15. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Voor jou gevoel vind ik het heel vervelend. Vooral als je ermee zit.
    maar serieus, ik ga er niet eens op in of ik haar nou wel of niet jonger zou schatten.. ik zit er meestal toch naast.. ook bij oudere mensen :) leeftijd is niet zo mijn ding denk ik dan :)

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, wat maakt het uit, heerlijk toch dat ze het zo goed doet! ze al zo goed kan lopen en dat ze een gezond en gelukkig kindje is! :) mensen hebben altijd iets te zeuren of te zeiken.. nu het regent, zou iedereen willen dat het vriest... als het straks zomer is en de mussen van het dak vallen, verlangen we weer allemaal naar dat mooie wonderwinter landschap..

belangrijker voor jou is niet hoe kan ik, met wat, reageren, maar wat kan ik leren zodat al die onzinnige opmerkingen van mensen me niet meer raken! Ik denk dat je daar meer aan hebt :)

en trouwens, wat een schatje op die foto! :)

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk dat het vooral komt doordat ze nog niet zoveel haar heeft. Ik heb dat zelf ook dat ik kindjes jonger inschat als ze minder haar hebben. Zeker omdat die van ons wel flink wat haar hebben.

Hier grote dikke baby's en kleine slanke dreumessen/peuters :), dus kreeg in het begin altijd opmerkingen van, zo lekker dikke billen/benen! En daarna dus wat een klein poppetje! Ik vind het prima hoor, zolang mensen geen stomme dingen zeggen (zoals krijgt ze wel te eten) vind ik het wel prima, leuk toch, als iemand interesse in je kind heeft?

Eva was rond die leeftijd ongeveer even zwaar en lang. Hier was Eva 17 maanden:

17. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik heb even gekeken mijn dochter was met 19 maanden 9.3 kilo en 77.5 cm.

ik kreeg ook veel opmerkingen altijd dat ze zo klein is ( nog steeds trouwens) zeker omdat ze met 1 jaar liep en toen was ze 8400 gram en 73 cm
    maar veel mensen zien ook wel dat ik ook klein en dun ben dus denken ze dat het daardoor komt.

met ruim 2 jaar was ze 10,5 kilo en 84 cm
    nu is ze 2,5 en zal ze tussen de 11 en 11,5 kilo zijn denk ik..

op het cb zit ze ook standaard op de min 2 lijn of lager maar hun vinden haar op HAAR lijn goed groeien.

en ze is gezond vrolijk enzz dus ik maak me niet druk

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ohjah mijn dochter had trouwens bijna geen haren:D

en ze is nu 2.5 jaar en zit nog steeds in maatje 80-86

19. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    #99 mamaSuusenTessa, 13 jan 2011
    Laatst bewerkt: 13 jan 2011
    Kom op zeg,mager????Dat zie ik echt niet hoor.
    Ik zie een mooi meisje met een normaal gewicht.Zeker niet mager.En klein ook zeker niet.
    Onze dochters geboren met 30 weken waren precies hetzelfde.
    Laat mensen lekker praten,zeker niet onzeker van worden.
    Wij kregen regelmatig,lees dagelijks,te horen dat ze klein waren totdat ze 6 maanden waren.Suus liep met 12 maanden al.Maatje 68/74 aan en schoenmaat(je) 18.

20. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Hier ook een klein dametje. Ze woog vorige week 8800 gram en ze is nu 77,5 cm. Ook klein en licht dus. Mensen vragen vaak hoe oud ze is omdat ze klein is maar behoorlijk bijdehand. Ze heeft trouwens ook weinig haar, misschien speelt dat ook mee. Deze foto is van vanmiddag, ze had een hoedje gevonden :)
    Het broekje wat ze aanheeft is maatje 56, wel te kort, maar hij past in de breedte nog wel;), nu is het een kuitbroekje.
    Bekijk bijlage 121293

Wij zijn zelf ook klein, en van het cb heb ik nog nooit commentaar gehad. Wel bij mijn zoontje, die is ook licht. Hij is 3 jaar en hij weegt 12 kilo. Maar ik weet dat ze gezond zijn en ze eten (meestal) goed. Ook de ontwikkeling gaat goed, dan is het toch prima?

@Gentle, je dochter ziet er prima uit!

Deel Deze Pagina