Hallo dames (en een enkele heer), ik heb sinds eergister vanaf een uur of 11 's ochtends continu buikpijn, linksonder. Het is een zeurend gevoel met tussendoor steeds korte steekjes. Ik heb al paracetamol geprobeerd, maar dat helpt helaas niet. Het trekt nu ook iets meer naar boven, maar aan de rechterkant voel ik vrijwel niets. Het internet wil ik niet opduiken, want je komt altijd wel iets engs tegen waar je klachten mee overeen komen, en ik ben nogal een pietje paniek, dus da's geen strak plan. Nu denk ik zelf dus aan m'n darmen. Ik heb over het algemeen weinig ontlasting, ongeveer een keer in de 2-3 weken, vaak ook hard en pijnlijk (sorry ). Nu ben ik in de afgelopen dagen vijf keer geweest, twee keer rennen en drie keer forceren (in de hoop dat de pijn dan weg zou gaan). Is er hier iemand die last heeft van haar darmen en de pijn herkent? Of iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn? (geen idee of er nog iets heerst..) Ben er eigenlijk wel een beetje klaar mee.. En ja, ik weet dat jullie geen dokter zijn, maar het zou kunnen dat iemand het herkent. Voor de dokter ben ik wat huiverig, ik ben in januari al geweest, en vind het momenteel ook nog niet erg genoeg om weer een afspraak te maken..
ik herken het niet en zou toch gewoon naar de dokter gaan. die man heeft daar voor geleerd en wordt er ook voor betaald hoor. succes
Ik heb zelf regelmatig last van m'n darmen, die pijn zit bij mij niet linksonder, maar meer in het midden denk ik. Wel laag. Ga niets forceren, als je ontlasting te hard is komt hij toch niet. Ik heb door het persen een liesbreuk gekregen, maar een aambei is ook mogelijk. Drink sochtends voor je iets eet of drinkt, een glas warm water. Dat maakt het ietsje losser... En als het echt te lang verstopt zit, toch naar de huisarts. Als ik de huisarts vergelijk met mezelf, ik stond echt krom van de pijn na een week geen ontlasting. Dan geef je huisarts een knuffel Verder veel vezels eten en water drinken, en genoeg vitamine e.d.
Ik heb ook vrij veel last van mijn darmen, bij mij is het enorm verschillend waar de pijn zit. Ligt er dan met name aan in welk deel er een verstopping zit. Heb je zelf al aan je buik gevoelt? Als het een verstopping is, kan je het vaak wel zelf voelen. En wanneer je het niet vertrouwd gewoon HA bellen
Misschien een idee om iets te krijgen voor de ontlasting. Een poeder bv. Zodat het voor je een minder pijnlijke bedoeling wordt als je naar de wc moet.
1x in de 2, 3 weken?? Dat is wel heel weinig, ik kan me voorstellen dat je dan last van je darmen krijgt! Daar zou ik wel iets mee gaan doen. Lijnzaad helpt, en psylliumvezels schijnen ook veel achtergebleven ontlasting los te maken. Maar even overleggen met de huisarts over je pijn is ws nog het verstandigste!
Ik denk dat het bij jou gewoon aan je slechte stoelgang ligt. Daar kun je echt behoorlijke last van hebben! Ik zou sowieso even met de huisarts overleggen. Toen ik zo'n pijn had schuin links onder mijn navel, was het een darmontsteking. Maar ik kon toen ook bijna niet meer lopen dus ik denk niet dat dat het is..
Ik heb het prikkelbare darm syndroom, wat overigens best vaak voorkomt. Je kunt daar verscheidene klachten mee krijgen, waaronder ook de krampen, al zitten deze bij mij dan meer in het midden. Ik had toen ik jonger was er een redelijke zware variant van, wat tot gevolg had dat ik nog een tijdje pillen er voor had meegekregen van de huisarts. Dat hielp wel aardig, maar gezien de huisarts zelf niet zo tevreden was over de tabletten heb ik het enkel gebruikt wanneer het echt nodig was. Inmiddels gebruik ik ze helemaal niet meer en heb ik mn voedingspatroon grotendeels omgegooid. Op den duur krijg je door welke voeding goed voor je is en op welke voedingswaren je darmen reageren, zodat je er rekening mee kunt houden. Nu durf ik eindelijk weer te eten tijdens uitjes en een keer ''zondigen'' is geen enkel probleem meer als ik de rest van de week maar rustig en gezond eet. Het zou dus PDS kunnen zijn, al vind ik het opmerkelijk dat het ''acuut'' lijk te zijn,waarbij PDS toch meer chronisch is. Het klinkt in ieder geval als obstipatie. 1x in de week ontlasting was volgens mij nog niet zo'n probleem, 1x in 2 a 3 weken is wel aardig weinig. Meestal krijg je dat het standaart advies te horen: vezelrijk eten, genoeg water drinken en beweging. Gewoon naar de ha gaan hoor, het geeft rust om te weten wat het is. is de buikpijn inmiddels al over?
Hier ook iemand met PDS en bij mij dus altijd linksonder in de buik. Maar die krampen zijn zo heftig dat je dubbelklapt, met twee handen in je buik drukt en gaat puffen. Ben ook al een paar keer flauwgevallen van deze pijn . geen idee hoe een bevalling is nooit weeen gehad ivm ks maar heb zn vaag idee dat het aardig in de richting gaat. Maar jij beschrijft een zeurende pijn en die heb ik dan alleen tussen de krampaanvallen door. Ik heb het vooral een aantal dagen voor mn menstruatie. Je darmen en baarmoeder staan wat dat betreft met elkaar in verbinding is mij verteld door de arts. Dus da je door je menstruatie last kan krijgen van je darmen. Ik zou zeker naar de huisarts gaan. 1x per 2-3 welen ontlasting is wel heel erg weinig. Het kan dus nu goed obstipatie zijn maar darmkrampen is eigenlijk als het dunne langs het dikke (de plek van de obstipatie) op gaat. Dat veroorzaakt de pijn maar dat is wel een hevige pijn.
Sowieso naar de huisarts gaan en niet alleen voor deze recente klachten. Je hebt 1x per 2-3 weken stoelgang, dat is niet normaal. Wellicht ook handig om op te schrijven wat je zoal eet, dan kan je huisarts bekijken of daar iets aan veranderd moet worden.
Misschien zou je zonnatura thee 'stoelgang' kunnen drinken. Doe dit niet te vaak maar als je echt pijn hebt is dit goed. Het is natuurlijk en je kan het vinden in de supermarkt bij de zonnatura en biologische producten.