Ah nee ik vind Lynn juist een haast keurige naam! Helaas (nja eigenlijk niet) heet ons huisdier al Lynn maar zou het super vinden om een kindje de naam Lynn te mogen geven!
Hier een mama van een Lynn en ik kan me hier dus best een beetje kwaad om maken. Zoals Pietje, Klaasje en Truusje komen alle namen voor in alle bevolkingsgroepen. Waarom zou je een naam dan aso vinden? En wat voor iemand aso is dat is het misschien voor een ander weer totaal niet. Hier allebei gewoon normaal geschoold en beide goed werk. Ik zelfs een mbo4+ niveau. Dus bijna even hoog als HBO. Maar wij vonden Lynn gewoon leuk klinken. Vooral bij Sem. Of is Sem ook iets voor laagopgeleide derdeklasse aso mensen???? Tuurlijk hoor je bij bijvoorbeeld mensen die een naam hebben als Devany of Destiny of Shajenna of Fransje of Jan weet ik wat een beetje een toon zo van: dat klinkt een beetje anders. En vaak komen die voor bij mensen die bijvoorbeeld op een woonwagenkamp wonen (dat is hier in de buurt tenminste zo) Maar dat betekend niet per definitie dat die mensen maar aso zijn en dat je dat meteen aan de naam kan merken. Misschien vind ik Amalia wel een beetje aso klinken. Maar de mensen die die naam hebben gegeven zijn zeker niet laaggeschoold hoor. Die regeren als het goed is per 30 april ons landje. Is wel een beetje kort door de bocht allemaal denk ik zo.
Volgens mij is het in de UK weer een normale naam. Ken in ieder geval een volwassen vrouw met de naam Lynn en dat is geen trailertrash of iets in die richting. Vind het een leuke naam hoor
Ik vind Lynn een heel normale naam en vind het aso-etiket echt zooo'n onzin! Alsof die ouders denken goh, laten we ons kind een aso naam geven want wij zijn ook aso? Iedereen geeft zijn kind een zo mooi mogelijke naam met de beste bedoeling erachter. En of een kindje nou Diederik heet of Destiny, het is allemaal met zorg uitgekozen en met liefde gegeven!
haha nou bedankt voor de reacties en gedachten. Minniemouse25: je moet je niet aangesproken voelen hoor onze dochter heet namelijk ook L.ynn! ik vind het een supercoole naam wou dat ik zelf zo'n stoere naam had. Maar door die topics hier met namen met de Y erin aso dacht ik hmm dat zou ik niet zo leuk vinden als andere mensen dat over onze dochter haar naam denken.
@jongmama: sorry voor mijn oververhitte antwoord..... Kan er soms niet echt tegen als denk ik haha. Maarre Lynn is wel een leuke naam hoor haha.
OOOOWW, ik kan daar dus ook zo slecht tegen hè: mensen die ff bepalen of een naam asociaal is of niet, of lager-opgeleid! BAH. Wie bepaalt dat dan, oftewel: wie ben je om je zo over een naamkeuze uit te laten?? DAT vind ik asociaal: je zo uitspreken over andermans naam! Verschrikkelijk. Ik kwam hier graag altijd in het namentopic, en nu nog maar eens heel af en toe. Gewoon omdat sommige denken dat ze zomaar alles mogen zeggen en schrijven hier over een naam. Ik vind Lynn een prachtige naam! Maar ja, ik ben ook "maar"een Kelly hè. Heb maar een MBO diploma, werk in een cafetaria (oftewel gewoon friettent) etc. etc. Asociaal of niet, we zijn allemaal mensen met gevoel en ik vind het heel onrespectvol dat hier altijd gesproken moet worden over kamp-namen, aso-namen, lager opgeleid-namen. Die mensen moeten eens in de spiegel kijken: dan zien ze pas een ASO!
In bepaalde bevolkingsgroepen worden bepaalde namen vaker gegeven. Dat is toch geen probleem? Dat mag je toch gewoon benoemen? Wij zijn een gezin waar het absoluut niet zo passen als onze kinderen Jamairo, Destiny, Kaleigh oid zouden heten. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik gezinnen die hier wel voor kiezen 'minder' vindt? Of ik deze gezinnen dan gelijk 'aso' vindt is weer een ander verhaal. Hun leefwijze is waarschijnlijk heel anders als die van ons, maar wie ben ik om daar wat van te gaan zeggen? Heel veel mensen zullen de namen van onze kinderen kak of hockeyclub-achtig vinden. Meningen verschillen nu eenmaal. Maar of ik dan ook gelijk een kakker ben? Misschien wel, gezien onze kledingkeuze/leefwijze/uitgavenpatroon. Je wordt gewoon zo snel in een hokje geplaatst, aso/kak en wat al niet meer... Mij boeit het niet zo, als je het maar eens bent met je eigen keuze!
whhahha omg hahahaha donder zowat van de bank hier haha zowel ik als mijn vriend hebben een y in onze naam. We hebben de kleine zijn naam ook met een y geschreven gewoon omdat wij t mooi vonden. en nee we zijn geen asso's. Beide goede baan koophuisje familie auto etc. haha wie heeft dat verzonnen van die y ( kan helaas t andere topic waar jullie t over hebben niet vinden
ik vind het raar dat je bij een naam aan aso/laag geschoold denk. en wat maak t uit als iemand laag geschoold is?!?!?!?! heel apart dit.
ben het met Sannebc eens. Ik merk dat mensen altijd direct een beeld bij een naam hebben. Vaak praat ik met collega's over kindernamen (tsja vrouwenteam) en het valt me dan op, en dat doe ik zelf ook! dat ik direct zeg oohw jakkes nee of jaaa dat is een mooie naam. Da's een asonaam of nee veel te kak.
Ik moet altijd lachen om dit soort topic's, want hier in de buurt is een Fleur, en zij is al 4x opgepakt en hoe heet haar advokaat :Lindsey .....
jij hebt geen idee wat voor leefstijl jouw kinderen met hun namen zullen leiden, noch wat voor opleiding ze zullen halen. Je krijgt geen slimmer of socialer kind met een naam, dat vergeten veel mensen voor het gemak