s'morgens er meteen uit of even lekker spelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik heb net het andere topic gelezen over hoe laat wakker (kindjes 1+). Maar nu ben ik eens benieuwd. Willen jullie kindjes zodra ze wakker zijn eruit, of spelen ze nog in bed, zo ja hoe lang ongeveer?
    Hier wordt onze meid rond 7.00 wakker, maar rond 7.45/8.00 wil ze er pas uit. Ze kan echt nog zo lekker spelen in haar eigen bed (lachen, gieren, kletsen en gooien met alles wat er in d'r bedje ligt).
    Ze ligt in de kamer naast de onze, en ik kan er s'morgens zo van genieten, ik wordt wakker van het eerste piepje van ze geeft en dan lekker nog 3 kwartier liggen luisteren wat ze allemaal aan het doen is.

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier gaat ze meestal ook nog spelen, maar niet zo lang als jouw dochter. Meestal is het zo'n 20minuutjes en dan heeft ze het wel gehad. Soms is het wel langer. Ik vind het ook heerlijk om naar die kreetjes te luisteren. Als ik dan in haar kamer kom dan is haar hele bed verbouwd haha. De deken ligt in een hoekje gepropt, spenen liggen naast het bed en meestal liggen er dan ook nog wat knuffels op de grond.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva speelt ook altijd nog even in bed hoor, ik geloof dat ze nu al een uurtje wakker is, maar ze vermaakt zich prima, dus ik laat haar lekker, deed ik ook toen ze nog jonger was. Kan ik lekker nog wat voor mezelf doen, want straks zijn ze allebei wakker ;). Toen Eva kleiner was haalde ik haar eruit als ze begon te jengelen en het dus duidelijk zat was, nu haal ik haar eruit als ze me roept :) of als ik zelf wel vind dat het tijd wordt om eruit te gaan.

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft dat nog nooit gedaan, tis echt een trekbekkie.
    Nu sinds enkele weken roept ze niet meer mamaaaa maar hoor ik uit der kamertje ''eten, dinken'' en dan ''mama?'' hahahaha
    En als het dan voor haar nog wat te lang duurt gaat ze jammeren.
    Zou denk ik sowieso mijn dochtertje eruit halen als ze wel zou kunnen spelen na het wakker worden, wakker is wakker en dat betekent opstaan en spelen kun je in de woonkamer.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klinkt op zich logisch, maar als ik Eva 'te vroeg' uit bed wil halen, wil ze er niet uit omdat ze nog wil spelen ;)

Hahaha moet wel lachen om je onderschrift :D

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn oudste slaapt al in een peuterbed, die roept als hij wakker is. Soms pakt hij wat autootjes en verkeersborden en gaat hij rotondetje spelen in zijn bed, maar meestal wil hij lekker bij ons.
    De jongste van net 1 begint gelijk te huilen als hij wakker wordt, dus die halen we er dan wel vrij snel uit (huilt nogal luidruchtig namelijk).

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL

Als mijn dochter dat zou aangeven dan zou ik haar ook zeker lekker laten hoor maar nu is het niet 'nodig' en ze kan het geeneens haha en jij hebt er 2 dus is ook wel anders en vooral met een pasgeboren kleintje erbij waarvoor supergefeliciflapstaard nog voor jullie! :bosje bloemen:

Hahaha bedankt 'nogmaals':x

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte speelt altijd wel, maar ik haal haar er altijd uit. Soms meteen, soms na een kwartiertje, maar niet langer, dat vind ik zielig voor haar. Spelen kan ze ook beneden en dat vind ik wel zo gezellig.

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Nee, hier laat ik haar altijd lekker in bed spelen, ze wil het ook zelf en vooral s'morgens. Ik heb een periode gehad dat ik ze eruit haalde, maar vaak vond ze het niet zo leuk. Dus hier laat ik haar lekker in bed tot ze het beu is.
    Ik vind dat ze best zelf mag spelen in bed als ze dat wil. Zielig vind ik het niet, want ze wil het immers zelf, en ik ben ervan overtuigd dat het goed voor haar is (zelf spelen). Beneden spelen kan daarna ook.
    Ze doet ook nog eens 2 slaapjes overdag en als ze dan wakker wordt speeld ze ook een half uur lekker zelf, ik vind het heerlijk.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje is dus een vroege vogel, maar hij wordt dan ook jammerend wakker. In de tijd dat hij wel nog tot 7 uur sliep, werd ie ook brabbelend wakker. Dat is nu 9 van de 10 keer niet zo... Vaak krijgen we hem nog wel even rustig met een speen, maar na een tijdje lukt dat ook niet meer en leggen we hem bij ons in bed.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Bij ons is het eigenlijk heel erg verschillend, de oudste zijn meestal even wakker idd in hun eigen bed voor dat ze gaan roepen dat ze eruit willen. Toen ze nog jonger waren vanaf een maand of 5 denk ik, lagen ze ook vaak even te spelen (voor die tijd altijd meteen eruit en voeden), maar een stuk korter omdat we ze dan lekker bij ons namen/ik ze bij me nam (nu ook nog geregeld, maar ivm jongste toch een stuk minder).

De jongste word altijd rond 8.00/8.30 wakker en normaal kreeg ze rond 9.00 een voeding, in de tijd tussen dat wakker worden lag ze altijd in haar bedje of bij ons in bed (bedje staat naast ons bed) en lag ze gewoon te kletsen tegen van alles en niks. Nu krijgt ze die voeding van 9.00 niet meer en gaat ze zogauw ze wakker is er meteen uit en gaan we lekker naar beneden waar papa met de twee andere is en gaat ze lekker even in de box spelen. (als papa niet thuis is ga ik met de oudste naar beneden en halen we haar dus ook naar beneden als ze wakker is).

Liefs, Hanneke!

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier wordt er maximaal een half uur een beetje babbelend in bed doorgebracht (ik zet de babyfoon dan altijd hard, om het goed te kunnen horen...vind het zo schattig). Daarna gaat hij een beetje roepen en zo, en ga ik erheen om zijn luier te verschonen. Dan zet ik hem terug in zijn bed met een berg speelgoed, en ga ik zelf douchen. Daarna haal ik hem er pas uit. Werkt prima zo.

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon speelt ook nog altijd een half uur of 3 kwartier in bed 's ochtends. Totdat hij mij hoordt en dan roept hij net zolang: MAMA!!!! UIT??? totdat ik kom bij hem ben... maar ja moet me eerst zelf even aankleden e.d. dus zolang hij roept, praat ik terug en ondertussen kleedt ik me aan e.d. en dan pak ik hem uit bed.

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Pfff deed ze dat maar! Nee hier begint het gehuil om 5 uur 6 uur en dan kan ik het rekken tot half 7/ 7 uur!!! Geef dus steeds de speen!
    En dan wil ze er ook echt uit, maar eenmaal beneden wil ze ook direct eten...

Zou ze lekker gaan spelen in dr bedje, dan zou ik haar wel ffies laten

15. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hahaha dat is hier ook, zolang ik blijf liggen en luisteren is er niks aan de hand en is ze lekker aan het spelen, maar O Wee als ik langs haar kamer ga (om naar de wc te gaan), dan hoort ze mij en pakt ze haar bedspijlen vast en gaat als een dolle hond staan te springen/dansen/wiebelen en te gillen (het bed verschuifd dan gewoon :D ).

16. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Sommige kindjes hebben het nodig om goed wakker te worden.
    Sem speelt 's morgens ook altijd nog even in zijn bed, als ik hem hoor dan is ie vaak nog niet helemaal wakker en gaat huilen als ik hem er uit haal.
    Vaak kleed ik me aan, heb zijn deur open zodat ie mij hoort en ondertussen is ie lekker aan het spelen :D

17. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    haal mijn dochter er meteen uit bijna 1 jaar;
    ze wordt namelijk meteen een beetje jengelig wakker; en als ik niet gauw genoeg er ben dan wordt t bruuuulllllen!

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier ook eentje die gaat babbelen en spelen, gezellig hoor. Pas als hij één van ons heeft gehoord, wil hij ons ook zien (dan speelt hij met de deur open ook nog wel 10 - 15 minuten verder). Zolang wij dus in bed blijven liggen is er niets aan de hand maar tegenwoordig moet ik zovaak plassen..... AAAAAH! hihi..
    Een meest bijzondere is dat ik echt een kindje heb die van eten houdt maar in de ochtend heeft hij nooit echt honger TOT hij aan tafel zit.

Ik merk aan het naar bed gaan (zowel 's middags als 's avonds) en aan het wakker worden dat mijn zoontje zijn bed eigenlijk wel leuk vindt! Hij gaat lekker brabbelen en spelen (en doet zijn eigen speeldoos aan.. tegenwoordig die Nijntje van de Pampers met dat fijne Carpenters muziekje... mmmmm)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heerlijk hè?! Ik vind 'm ook echt mooi klinken.... hij hangt op Lisa's kamer en Eva doet 'm telkens aan als ik met Lisa bezig ben, kan ik echt van genieten!

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    jas is dan nog wel niet zo oud als maar als zij wakker wordt gaat ze eerst nog even lekker liggen babbelen en kraaien met haar beren.
    Ook door haar bed tijgeren tot ze het zat wordt en dan ga ik haar halen.
    Vanmorgen was het 10.00 uur toen ze pas wakker werd zeg. Ik zat al beneden, nadat ik aan haar deur had staan luisteren of ze nog ademde.

Deel Deze Pagina