Ik ben met bijna 42 weken bevallen van een dochter van bijna 8 pond. Ook al was ze geschat op 6 pond maximaal met een beetje geluk. Desalnietemin heeft ze nog zeker 6 weken maat 50 gedragen. Ik ben in juli bevallen en veel kleertjes met korte mouwen heeft ze niet kunnen dragen omdat het te kil was. Of met een vestje er over. Dus ik zou toch voor lange mouwen kiezen, die paar hete dagen red je je prima met alleen een romper of luier.
Ik zou echt wel een aantal pakjes maat 50 kopen. Onze Tes was 49 cm en 3690 gram en verzoop echt in maat 56. In sommige maat 56 kleertjes nog steeds trouwens. En ze kan nu nog steeds dezelfde kleertjes als met haar geboorte aan (maat 50). Ik had als eerste pakje een pakje bij simply colors laten drukken (maat 50/56). Nou jammer dus, kan ze nu nog steeds niet aan en ze is toch goed gegroeid. Valt dus erg groot. Nu had ze als eerste pakje een pakje van Noppies aan, zat prima (wel mouwtjes omgeslagen, kon niet anders). Ik heb trouwens de ervaring dat je (bijna) geen kleine kleertjes krijgt. De meeste mensen 'kopen maar een grotere maat, omdat je al zoveel kleins krijgt'. En omdat wij niet wisten wat we kregen heeft ze de eerste dagen in het ziekenhuis alleen maar 'net-niet kleertjes' aangehad (behalve dan dat Noppies-pakje). Toen ik na 6 dagen thuis kwam ben ik meteen gaan shoppen!
ik vind ook dat kleding gewoon moet passen en niet alles om moet slaan e.d. vind ik niet mooi op foto;s, wij hadden een dikke 8 ponder en 52 cm en hij heeft nog wel paar weekjes maatje 50 aangehad hoor, lilgt wel een beetje aan het merk moet ik erbij zeggen, echte merkkleding valt vaak iets kleiner uit..
Ik heb 2-3 setjes maat 50, maar nu weet ik eigenlijk al dat ons kleintje deze niet echt zal passen. Erg jammer, want ik had juist hele leuke setjes Maar ik had in mn achterhoofd al het idee dat ik altijd aan het eind wat bij zou kunnen kopen als hij toch wat kleiner was geweest. Maar ja, hij is nu al zo'n 50cm en 6-6,5 pond... dus over paar weken zal hij daar niet meer in passen denk ik. En als ik inderdaad vergelijk heb ik ook wat maatje 56 die even klein vallen als de 50! Dus het wordt maar even afwachten, ik heb behoorlijk wat kleertjes, dus we merken wel wat ie gaat passen. Maar ik zou dus wel voor de zekerheid een paar setjes kopen, gewoon niet te veel.
Maatje 50 kan per merk zo verschillen in grootte. Ik had 2 setjes mee in mijn vluchtkoffer. Setje 1 paste hij niet en setje 2 zat prima, ondanks dat Boaz 3900 gram was en ongeveer 52 cm. Dus het verschilt gewoon enorm. Wie weet krijg je een kleine baby, maar kan ook net even boven gemiddeld zijn. Zegt nog niks.
Mijn kinderen waren beide bij de geboorte 49cm en 3.150kg, en die zwommen in een maatje 56, zelfs sommige merken 50 waren vrij groot. Dus 50 was hier wel nuttig. Een tip: koop ipv pakjes met voetjes uit één stuk, ofwel pakjes uit één stuk zonder voetjes of nog beter een broekje en een truitje apart. Zo past het bter indie eht iets te groot of iets te klein is.
Ons ukkie was op de echo's altijd precies gemiddeld in grootte en op tijd geboren, maar was nog geen 45 cm! We hebben haar kleren met verfafplaktape om haar heen geknoopt en papa er op uit gestuurd om als de wiedeweerga minikleertjes in maatje 44 te kopen... Bij een half jaar had ze nog maat 56 aan. Korte mouwtjes vond ik waardeloos. Zo veel zomerse dagen zijn er helaas niet in de Hollandse zomers. Op die paar dagen dat het echt warm is heb je genoeg aan een rompertje en igv een meisje zoals hier met een jurkje. T-shirtjes heeft ze weinig aan gehad, korte broeken al helemaal niet. Echt zonde, had ik wel een hoop van gekregen.
Elle is morgen 15 weken en heeft zeker tot 6 weken maat 50 gedragen... Ze was 47 cm en geboren met 40+3 weken
Ik had 1 pakje maat 50 gekregen en die paste ze met haar 52cm en haar 4060 gram nog wel ruim 2 weekjes! Maar heb het wel bij dat ene pakje gelaten, want maat 56 zat ook prima! (een weekje of 5 en toen ging ze al naar 62)
mijn oudste zou heel groot worden, dus geen 50 gekocht. het arme kind verzoop in 56. nu netjes met 40w3d bevallen van een 9 ponder van 55 cm. een paar kleertjes in 50 heeft hij een keertje aangehad, vielen ruim, daarna in 56. ik zou zelf 2 setjes maatje 50 kopen, gewoon bij de ca een b oxpakje voor 7 euro of zo, dan kun je altijd nog bijhalen als dat nodig is en anders heb je 15 a 20 euro betaald voor iets dat niet gedragen wordt. ik kan in niemands portomonaie kijken uiteraard, maar dan lijkt me niet zo'n fortuin?!
Ons zoontje is met 40 weken en 1 dag geboren en zelf maatje 50 was te groot. Hij was 49cm en woog 2804 gram. Hij is nu 4 weken en kan nog steeds maat 50 aan(wel afh van waar je kleertjes koopt)
mijn dochter was bijna 46 cm en verdronk in maat 56. na 2 weken zaten de kleertjes pas echt netjes en met 1 maand was 56cm en kon ze in 62. hier was het dus 10cm in 1 maand tijd gegroeit dus zelfs maat 56 was van korte duur nu heb ik wel meer kleertjes gekocht maar 50 maar voornamelijk 56 of 50/56. mijn zoon komt ook in juli en heb de pakjes van prenatal met muts en slofjes van katoen en boxpakjes met korte mouw en pijpjes en gewone pakjes met kortebroek en shirtje. heb ondertussen vrij veel kleding en dus van alles. van maat 50 heb ik een pakje of 3 en nog wat losse truitjes en broekjes. ik en me partner zijn bijde 1.80 en hadden toch een kleine baby dus lengte van jezelf wil niet veel zeggen. ze doen kort met maat 50 maar omslaan van mouwtjes enzo is ook geen gezicht.
Ik heb vandaag nog heel wat 50's gekocht omdat ze volgende week al geboren word, en dus 4 weken te vroeg is. Was ze op tijd dan zou ik mss enkele 50's kopen en na de geboorte kun je manlief nog steeds naar de winkel sturen, mocht de baby echt klein zijn...