Die zielige verhalen mogen d e kopers achterwege laten. Maar het is op marktplaats wel 'wat de gek er voor geeft'. Zelf ben ik er ook dol op als ik een koopje weet te scoren. Als de verkoper het echt niet wil moeten ze gewoon niet akkoord gaan. Ik vond het bod niet heel verkeerd maar als jij het te laag vindt dan Moet je ze inderdaad maar gewoon aan een vriendin geven.
Ik heb een mooie mamafiets, bijna niet gebruikt met 2 nieuwe zitjes. Met 3 kids ga ik liever met de auto dus hij staat altijd in de garage. Had ik hem op mp gezet en kreeg ik binnen notime een mailtje voor 25 euro kom ik hem nu ophalen. Ik heb teruggestuurd of hij interesse in het voor of achterzitje had.
Ik zet op marktplaats altijd een vaste prijs (en natuurlijk valt er te onderhandelen) maar vind het inderdaad vervelend dat als je iets hebt wat nieuw 250,00 gekost heeft en je vraagt er 25,00 voor dat je dan nog biedingen krijgt van bijvoorbeeld 10,00. Ik heb ook altijd zo iets van ik zet het op marktplaats met een vaste prijs (leuk als ik dit er voor krijg) en als ik het niet verkoop gaat het wel in de opslag op zolder (en kan ik het altijd nog naar de kringloop brengen).
Ja dat het een serieus bod was en dat ik het zelf maar moest weten dat hij dan in de weg blijft staan. Daarna nog meerdere keren een heel laag bod gekregen dus staat nu nog in de garage. Ik heb hem door de frustraties niet meer op mp gezet. Ik wacht liever tot mijn broertje kinderen krijgt of ik via via over iemand hoor die hem echt goed kan gebruiken. Ik geef hem dan liever weg dan dat ik hem voor 25 euro verkoop. Op de banden zitten de rubber pinnetjes zelfs nog.
Haha. Kijk, dames, ik snap best dat anderen de sandalen duur vinden. Prima. Daar gaat het mij alleen niet om. Het gaat mij om het zielige bedelverhaal. Nu voel ik me - bij wijze van spreken - nog schuldig ook, terwijl mevrouw een morele grens overschrijdt. Dat is gewoon niet eerlijk.
Ik bied soms ook minder maar ga niet zielig doen ofzo. Ik denk dat sommige mensen dat meer als smoesje gebruiken om het toch nog te kunnen bemachtigen omdat ze bang zijn dat ze het anders niet krijgen. Heb alleen wel eens geprobeerd iets te verkopen aan het eind van het jaar en dan was het van 'maar december is een dure maand he'. Maar dat is toch mijn probleem niet.
Grappig dat hier sommige zijn die niet willen versturen. Daar erger ik me dus aan. Ik betaal voor het versturen, kleine moeite om het even in een doos te frotten, mijn adres erop te schrijven en als je toch langs het postkantoor komt het daar af te geven?
Daarom verkoop ik ook nooit meer op Marktplaats... Of ik geef het weg aan kennissen/vrienden of ik breng het rechtstreeks naar de kringloop of naar het grofvuil. Ik ga er niet meer mee leuren. Zo vaak van die (in mijn ogen) onbeschofte mailtjes waarin mensen niet eens meer de moeite nemen om een vriendelijk berichtje te typen..maar alleen maar een getal neer zetten. 10 euro ... zo iets Om mij die irritatie te besparen verkoop ik niks meer via Marktplaats.... kopen doe ik wel
hier een beetje andersom.. had gratis luiers aangeboden op mp. veel mails natuurlijk ontvangen en de eerste mocht ze ophalen. was een jong meisje, denk een jaar of 16 a 17 die hoogzwanger was samen met dr moeder.. was echt een super aardig 'kind' dus ik heb dr mn halve inboedel meegegeven, gratis. luieremmer/badje/kleertjes unisex etc.. ze waren helemaal happy, ze hadden geen auto dus dr moeder is een paar keer op en neer gefietst.
Je kunt altijd nog een mailtje terugsturen dat jouw ...(vul in) gestolen/kapot/kwijt zijn en dat je het geld van deze schoenen écht nodig hebt om nieuwe te kopen... *insert zielige smiley*
Wij hadden een Groenvleugel ara al als baby maar veel te weinig tijd voor en was nu 4 jaar tijd lang op Duitse markplaats gehad. Krijg ik een mail van iemand: Van ik heb al ara's en kan hem een goede toekomst bieden blablabla. Dus wij helemaal dat klinkt ja super. JA en toen kwam het. ''Maar ik heb geen geld wilt u ook ruilen voor een navigatiesysteem en een digitale camera'' Kan er nu nog om lachen,hebben we dus niet gedaan. En hij heeft toch een ander goed plekje gevonden
Ik had mijn meubels op mp gezet ze mochten gratis weg Kreeg ook mailtje of dat ik ook kon bezorgen 😕 op dat soort mailtjes geef ik nog niet eens antwoord
Zielige mailtjes vind ik ook vervelend, verkopen is zakelijk. Daarnaast ben ik het er ook mee eens dat sommige mensen echt de hoofdprijs vragen voor iets. Toch vind ik het wel heel mooi als mensen iets voor een onbekende doen uit liefdadigheid. Zonder dat er om gevraagd/gebedeld is dan wel dus (!). Zoals het voorbeeld met de luiers hierboven, prachtig toch als dat mooi terecht komt. Mijn eigen lieve ervaringen: - Mutsy reiswieg die gratis aangeboden stond. Ik kwam hem ophalen met een doosje chocola als bedankje, en prompt vraagt hij of ik soms nog interesse heb voor dit en dat andere spulletjes gratis. - Een complete Mutsy kinderwagen + maxi cosi + badje gekocht, krijg ik er een megagrote tas vol met leuk babyspeelgoed bij. Ook heel blij mee, genoeg speelgoed om bij mij en m'n ouders neer te leggen voor het eerste jaar. - Een tafel + 6 stoelen gekocht, en ik vertelde dat ik even moest kijken wie en wanneer + aanhangwagen ik vervoer had. Bood hij aan om het gratis bij mij te komen brengen. - Compleet fietsstoeltje kopen voor een laag bedrag, en dan nog kleertjes aangeboden krijgen (afgeslagen, niet mijn smaak) en schattige Jip en Janneke regenlaarsjes (superleuk ). Ikzelf verkoop al mijn spullen voor een relatief goedkoop prijsje. Gewoon omdat ik het dan snel kwijt ben zonder veel gedoe, toch een beetje geld ervoor krijg, het bij mij opgeruimd is, en ik iemand anders blij maak met een koopje! Voelt fijn en bespaart je frustraties
In de tijd dat de musical Wicked nog in het Circustheater is Scheveningen stond was er iemand op Marktplaats die 4e rangs kaarten kocht en ze verkocht als eerste rangs plaatsen. Ze zei dan: mooie plaatsen op rij 4 in de zaal. Dat lijkt dus hartstikke mooi. Maar het ging om stoelnummer 58 en 60 of zoiets. De stoelnummers in de zaal lopen maar tot 30, dus als je dat wist dan wist je dat dat nooit in de zaal kon zijn, maar dat dat in de ring was. Maar goed, als je nooit in dat theater komt weet je dat dus niet en betaal je meer dan 100 euro voor 2 kaarten die normaal gesproken ongeveer 80 euro kosten. Ik kwam in die tijd geregeld in dat theater, dus ik wist het. En een vriendin heeft toen een advertentie op internet gezet dat je moest oppassen voor die mensen.
Ik zet nooit iets op MP, maar zie wel vaak zielige verhalen op een weggeefhoek. Erger me er altijd aan. Al die mensen die elkaar willen overtroeven. Zelf van de week nog andersom meegemaakt, op een verkoop FB pagina stond iemand die mooie stiften verkocht die ik graag wilde hebben. Maar die stiften moet je liggend bewaren en ze stonden staand op de foto. En er is laatst een nieuwe versie uitgegeven en die stiften schijnen beter te zijn. Anyway, zij wou 150 euro excl verzending voor de oude hele set. Terwijl ik de nieuwe generatie stiften voor 175 euro incl verzending op t internet vond ik zei dit, in de hoop dat ze ze voor goedkoper zou verkopen (ja zo ben ik dan wel weer) en dat vond mevrouw niet leuk. Waarschijnlijk omdat de comments voor iedereen zichtbaar zijn en nu weet iedereen dat ze voor praktisch dezelfde prijs nieuwe stiften kunnen kopen waarvan je zeker weet dat ze het nog goed doen enzo. Die mevrouw wil dr prijs niet aanpassen, tja dan spaar ik ze liever nieuw bij elkaar stukje bij beetje. Overigens zei ze later dat ze al een deel had verkocht, maar de prijs per marker bleef. Als je daar de verzendkosten bij op telt dan zou je bij haar nog duurder uitzijn ook voor een kleiner setje!