is mcdonalds echt zo slecht voor je?

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 28 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Wat vinden jullie en waarom? Is de mac nou echt zo slecht voor je qua eten?

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hmmm....tja het is een fastfood restuarant ;)
    Je had bijvoobeeld net zo goed kunnen vragen of de snackbar om de hoek nou zo slecht is voor je qua eten :p
    Ik denk dat een hamburger en frietjes echt geen kwaad kunnen...maar ja...hoevaak ga je naar de mac?....en hoeveel ga je er dan eten?
    Je kunt er ook sla gaan eten...al zou ik daarvoor niet naar de mac gaan ;)
    Ik vind het ook nog wel is leuk om een happymeal daar te halen met me dochter.
    Maa dan ga ik denk ik....nou...zo'n 3 keer in het jaar?.....soms minder.

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ik denk dat het wel meevalt hoor, zo lang je het maar niet te vaak eet. Ik denk dat het niet slechter zal zijn dan de snackbar.

Groetjes,
    Nikki F

4. Niet meer actief

het is niet slecht voor je.. al die cola er sauzen eromheen wel... pas geleden een artikel over geweest!

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Smaken verschillen, maar het is geen vergif wat ze klaarmaken hoor.

Als je hooguit 1 x per maand gaat, zal je niet veel overkomen. Wil je op je figuur letten? Dan zijn er werkelijk waar heerlijke salades (nee, niet verzuipen in dressing ;) )
    Lekker smullen? Ik kon geen genoeg krijgen van de milkshake, bijna te dik om door het rietje te zuigen.
    En dan die kipnuggets. Gewoon om je vingers bij op te eten...

Hmm, nu ik er over nadenk, met zoveel lekkers kan het bijna niet goed zijn ;)

Groet van Kiki

PS Mag helaas niet van Sonja :oops:

6. Niet meer actief

goh.. ik krijg gewoon honger van jouw reactie kiki!

7. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    hihi kan je in je pauze niet van het eten afblijven?

Ik heb er 5 jaar gewerkt en at er ieder weekeind tijdens mijn pauze en in de vakanties ook en bleef maat 36 houden.

Nu hoef ik dat dus echt niet meer te doen.

En ja het is zeker slecht om het iedere dag te eten, kijk maar op de verpakking hoeveel calorieen je naar binnen werkt.
    Met mate lijkt me niet zo erg!

8. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    nee het kost me inderdaad moeite om niks te nemen.. Ik neem wel brood mee maar dan denk ik.. hmm iedereen zit al die lekkere kipnuggets te eten enzo...
    en dan zit ik daar met me brood. haha. Maar mijn vriend zegt dat me mac echt slecht is voor je.. Maar volgens mij valt dat best mee. Een hamburger.. dat is gewoon brood met vlees. ja en een beetje saus ja.. Of bijv een mcchicken. Een broodje met sla en kip.. Op de saus na is er dan toch niks mis mee zou je denken?
    Alleen de saus is slecht voor je volgens mij..

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    in die broodjes zit ook veel suiker.
    Je kan dat zien als ze in de toaster gaan dan wordt het bovenste laagje, gecarameliseerd dat komt door de hitte en het smelten van de suiker.

Het vlees is 100%rundvlees en de sauzen maken je idd dik. Ook de cheddar chees is lekker vet.

Ik at altijd een fishfilet plain, dus alleen gestoomd broodje en visfilet.

10. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Of het slecht voor je is.....nou probeer het eens 3x of 2x in de week te eten en dan kijken of je niet dichtslibt. Je zult echt wel aankomen en als je het antwoord wilt weten dan had je vorige week die film moeten zien van Super size ME.En dan ook over die Salades daar hadden ze onderzoek naar gedaan die zijn dus vetter en calorie rijker dan een heel pak chocolade koekjes. Die man kreeg last van zijn hart en longen en lever. Tuurlijk hij at het wel overdreven veel maar alles wat bij de mac wordt gemaakt is NIET gezond. Het kan geen kwaad om het eens in de zoveel tijd te eten maar het is ongezond voedsel voor je lichaam dus de vraag is : is ongezond voedsel slecht voor mijn lichaam..?
    Ligt eraan hoe jij omgaat met je lichaam en wat je slecht en goed vind.

11. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ja maar vis vind ik niet lekker en die kaas eet ik ook niet.. Ik vind de nuggets onwijs lekker en hamburger zonder ui en augurk. Ja dat laagje wordt idd een soort samengesmolten..
    Maar stel je eet 1 keer in de week mc donalds.. is dat echt zo slecht voor je.. Kan dat bijv kwaad voor de kleine?
    een hamburger vind ik super lekker. meestal haal i het meeste van de saus er nog af want dan vind ik het te dik erop.. Maar en mc chicken vind ik ook onwijs lekker...

Ik moet trouwens wel toegeven dat ik het er erg naar mijn zin heb.. het is erg gezellig en het werk is ook leuk :) dus je had gelijk. dank je wel..

12. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Nee joh, je kan echt wel 1 keer in de week lekker Mc eten hoor.
    Gewoon op letten wat je precies eet, niet te veel mayo erbij...

Ik moet toegeven... in Amerika aten we elke dag bij een fastfood restaurant. En ik ben nog afgevallen ook! :)

13. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Voor de baby kan het geen kwaad hoor. En als je het lekker vind dan moet je dat doen. Alleen die vetten die erin zitten zijn teveel van wat je eigenlijk nodig hebt. Maar ik denk dat 1x in de week nog wel te overzien is. Daar zul je niet dik van worden als je voor de rest gewoon gezond eet lijkt me......

14. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik zou zeggen kijk de documantaire Supersize me eens, dan weet je genoeg.

Liefs,
    Duveldraakje

15. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik eet een keer in de maand mac ongeveer en 1 keer in de week eten we pizza of patat, net zo voedingsstoffenloos, maar de overige 6 dagen eten wij veel groente en zowiezo elke dag veel fruit en volkorenbrood etc. dan kan je het best eten, maar als je elke dag al twijfelachtig eet dikt een menuutje bij de mac lekker aan natuurlijk.
    Ik voel me iig totaaaaal niet schulig over de heerlijke mc chicken menu van vanavond :D

16. Angelina

Angelina Niet meer actief

Deze zwangerschap ben ik een Mac verslaafde. Tja, is het slecht? Zal wel. Maar 1 keer in de week kom ik er zeker. Ik ben niet super veel aangekomen ( 8 kg ) maar ik vind het NU gewoon lekker. Normaal gesproken kom ik er misschien 1 maal per jaar.

Angelina

17. Niet meer actief

Heeft niemand hier de film supersize me gezien?
    mc Donalds is heel erg slecht voor je...

In de salades zitten meer calorieen als in een big mac....
    Dus als je om je lijn wilt denken en je bent bij de mac...
    Neem dan lekker een big mac...

En heb je niet gezien over de kipnuggets?
    Pfff... daar zit pas een rommel in.

Ik vind de mac echt superlekker en als ik er ben neem ik er echt wel van. Maar het is echt heeeeeel slecht

18. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Heb de film supersize me gezien, maar zal me net als andere meiden niet weerhouden er zo af en toe wat te nemen.

Neem dan meestal een Happy Meal :)
    Precies genoeg.

19. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    @Mo666

Uit die film blijkt toch dat als je dat heel veel eet dat hetd an idd heeel slecht is, als je elke dag een hele zakchips leeg eet lijkt me ook niet bepaald gezond, elke dag broodjes shoarma ook niet trouwens, en veel varkensvlees is ook lekker vet, van teveel snoepen kunnen je tanden wegrotten, van teveel broodjes leverworst krigj je teveel vitamine A binnen, alcohol is minstens zo slecht, roken ook alles waar TE voor staat is gewoon niet goed, of het nu een zak smarties, chips, 3 pizza's of een menu bij de mac is! Zo kan je wel ff doorgaan he.

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    @Mo666

Ik heb hem ook gezien je krijgt er spontaan geen zin meer in.
    Maar toch ben ik vorige week even langs gewipt want ik vind het zo lekker als ik er 1x per 2 maanden kom is het veel.
    Dus dan zal de schade wel meevallen.

Deel Deze Pagina