borstvoeding, toch zwanger?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by marloes77, Apr 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marloes77

marloes77 Nieuw lid

May 31, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Misschien een vreemde vraag, maar ik ben 3 maanden geleden bevallen van een gezonde zoon en geef nu nog borstvoeding. Nu weet ik dat dan de kans kleiner is om zwanger te worden, maar dat het niet uitgesloten is. Nu zijn wij erg moeilijk zwanger geraakt door ICSI, dus dat maakt de kans nog kleiner.

Toch heb ik de laatste 2 weken veel last van witte vloed. Het geurt niet en heeft het dradige van vruchtbaar slijm. Ook heb ik aan mijn baarmoedermond gevoeld en deze zit hoog en is duidelijk gesloten. Zou ik nu toch zwanger kunnen zijn? Hoe moet de baarmoedermond aanvoelen wanneer je nog volledig borstvoeding geeft? Ik kan hier nl niets over vinden. Mijn borsten zijn wel gevoelig, maar dat is logisch door de borstvoeding. Wel heb ik sinds 2 weken ook lichte buikpijn, wat ik toch wel herken...
    Ik hoop graag snel een antwoord te krijgen. Dan weet ik of ik een testje moet gaan kopen of dat dit volkomen normaal is.
    Alvast bedankt.
    Groetjes Marloes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je volledige BV geeft en de pauzes zijn niet langer dan 6 uur is het zo goed als uitgesloten dat je nu zwanger bent. Als je echter zonder verdere anticonceptie hebt gevreeën kun je altijd een test doen bij twijfel. Ik denk dat je symptomen niet bij de zwangerschap horen maar dat weet ik ook niet zeker.
    Aan je baarmoedermond kun je niet goed voelen of je zwanger bent. Als je twijfelt zou ik testen.

Mirjam

Share This Page