Hallo, Mijn vriendin slikt microgynon 30 als ik het goed heb. Afgelopen week is ze ongesteld geweest en woensdag weer begonnen met de pil. Nu hebben we gisteren (onveilige) seks gehad en kwamen we er 's avonds achter dat ze de pil die dag ervoor vergeten was. Dus zaterdag is ze de pil vergeten en gisteren hebben we seks gehad. 's Avonds kwamen we er dus achter en heeft ze gelijk de pil van zaterdag ook geslikt. Tussen de seks en dat we erachter kwamen zat ongeveer 7 uurtjes.. Vanochtend was ze een klein beetje misselijk, dus ik word nu wel bang.. Zou er een kans op zwangerschap zijn, en hoe groot denken jullie? Bedankt.!
Hallo. Juist als de pil wordt vergeten in de eerste week is de kans op een zwangerschap het grootst. Meestal moet er dan 12 uur tussen zitten. Dit is bij jullie het geval. Er is een kans dat ze zwanger is, maar deze is overigens wel klein. De aankomende week zou ik voor de zekerheid geen sex hebben. Of een condoom gebruiken.
Nee dat begrijp ik inderdaad. Niet zo'n probleem want we zien elkaar twee weken even niet. Toch maak ik me zorgen, ik wil wel goed voor mijn kinderen kunnen zorgen, mocht het zo zijn, en wij zijn niet zo van de abortus ofzo, haha.