welke speen voor gulzige drinker?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hopje, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Welke speen adviseren jullie voor een gulzige drinker? Mijn zoontje is 4 weken oud en krijgt de bv uit de fles. Ik heb nu de Medela Calma speen, maar het drinken gaat erg snel!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hi.

De Calma fles heeft 1 maat speen voor de gehele voedingsperiode. Als hij wel verzadigd is na de voeding en er zelf verder geen last van heeft, zou ik niets veranderen en het accepteren zoals het is.

Als hij er wel last van heeft, zoals geen verzadigd gevoel of darmkrampjes zou je een andere fles kunnen proberen met een speen met een klein(er) gaatje, waarbij je kindje meer moeite moet doen om de melk te verkrijgen en dus hopelijk wat langer drinkt.
    Je zou kunnen kijken naar de Breastflow. Hier heb je 2 maten spenen voor verkrijgbaar en ook deze fles/speen is zeer borstvoedingsvriendelijk.

Groetjes Saskia

3. Hopje

Hopje Actief lid

7 jan 2009
    172
    0
    0
    Dankjewel! Dan houd ik het bij de Calma.
    Na hoeveel tijd moet de speen vervangen worden?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

volgens mij kan ie wel een poosje mee, zeker 1-3 maanden, maar als je ziet dat hij slechter wordt of je vindt het fijner om hem eerder te vervangen, dan mag dat natuurlijk.

Mirjam

5. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi,

Het algemene advies voor vervangen van de spenen is om de 2 maanden. Dit ivm porreus worden van het materiaal door het uitkoken waardoor er toch nog bacteriën achter kunnen gaan blijven in/op de speen. Dit geld voor alle spenen, zowel flesspenen als fopspenen.

Natuurlijk vervang je ze eerder als ze kapot blijken te zijn!

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina