(naar diëtiste ivm) obstipatie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Wijffie75, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter heeft al zolang als ik me kan herinneren moeite met poepen. Althans, ze poept ofwel heel vaak (8xpd), maar dan maar piepkleine beetjes (gewoon een 'veeg' zeg maar), of ze poept een grote maar dan kost het haar enorm veel moeite en doet t pijn. Al eerder mee naar huisarts geweest, die wimpelde het af. Paar maanden geleden toch weer gegaan, kregen lactulose. Hielp een weekje toen was t weer over. Weer terug naar huisarts, nu heeft ze ForLax en een afspraak bij de diëtiste. Ik ben enigszins sceptisch daarover maar wil t wel proberen. Maar als dat geen succes heeft denk ik toch een verwijzing naar kinderarts te vragen ofzo.

Heeft iemand van jullie ervaring met dietiste ivm obstipatie? Of überhaupt ervaring met kindjes die moeilijk poepen?

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ja ik heb een zoon die heel moeilijk kan poepen. het verhaal wat jij schrijft klinkt mij bekend in de oren. 8x per dag een veeg of een steentje of 1x een grote poep maar dan met echt heel veel moeite... zo zielig om naar te kijken. Mijn zoon krijgt als het echt niet meer kan een Klisma dit werkt goed dan is hij het weer even kwijt. Ik geef hem lactulose maar ben ik mee gestopt want dit hielp niks. Sinds 2 weken geef ik hem nu elke middag een bord buikjespap pruimen van Nestle... en tot nu toen ben ik hier heel positief over! elke dag een goede poepluier en ook niet meer hard. Ik hoop dat dit zo blijft werken bij mijn zoon. Vezels eet hij echt voldoende en drinken doet hij ook erg goed. Ik zit te denken dat het hier wel eens aan het type aardappelen kan liggen... op vakantie vorige week hadden we supermarkt aardappelen, veel lichter en kruimeriger dan die wij hier thuis gebruiken maar poepen ging goed. Nu we weer thuis zijn gebruiken we de klei aardappelen (borgers en irenes) weer bij de boer weg, veel zwaarder en het poepen wordt meteen weer minder bij mijn zoon...

PS mijn zoon is ook al vanaf baby een hele moeilijke poeper ;) en heeft jou dochter ook na het eten meteen aandrang? brood op is poepen, warm eten op is poepen, koekje op is poepen... mijn zoon wel en dan meestal idd een veeg en daar staat ie dan 5 minuten op te drukken :(

Deel Deze Pagina