De titel zegt het al... mijn zoontje moest altijd een tut hebben om in slaap te vallen, nu wil hij absoluut zijn tut niet meer en valt alleen nog maar in slaap met wat drinken! Herkent iemand dit?? Hij is bijna 11 maanden...
zal hem gewoon wat water even mee naar bed. dit kan geen kwaad voor het gebit en als hij daar lekker van gaat slapen zou ik dat gewoon doen. mijn oudste krijgt nu nog regelmatig drinken mee naar bed
Ik kom je ook hier tegen Lovely hehe. Kyra heeft precies hetzelfde, met borst of fles in slaap of anders slaapt ze echt niet.
Ja hier ook, maar ik probeer nu overdag hem ook eens op bed te leggen zonder drinken, want hij was ook zo gewend aan drinken en dan slapen.
Hier ook (en ze is inmiddels bijna 3!).....Het is ook echt een tuttefles voor haar! In het begin maakte ik me er een beetje druk om. Ook ooit hier een topic over geplaatst. Daar maakte iemand me toen bang dat ze ooit had gehoord dat een kindje zo hard aan de speen van de fles trok, dat ie er doorheen kwam en stikte......Sorry, nu maak ik jou ms ook bang en dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik ervaar het niet meer als raar of wat dan ook. Mijn dochter wordt er helemaal rustig van, en volgens mij kan het echt geen kwaad!
Penk: gaat je dochter dan nog steeds naar bed met een flesje? Nou volgens mij kan het ook geen kwaad, als je er zelf geen moeite mee hebt, prima toch. Dat van die speen dat is wel heel erg, hihi. Wat mensen al niet verzinnen.
@Elin78; tja, meestal wel. Ze gebruikt hem als een speen zeg maar, of ipv. een duim. Meestal valt hij pas uit haar mond als ze in slaap valt....Dan zet ik 'm op het nachtkastje want vaak komt ze 's nachts nog wel een keer....krijgt ze weer haar 'tutfles' draait zich om en valt weer in slaap..... T is wat he!? Maar goed, de een heeft een speentje de ander duimt, zij heeft graag een flesje (gevuld met water welteverstaan). Ik heb een tijdje geleden gedacht dat ik het echt af moest gaan leren, maar ach, waarom eigenlijk dat komt vanzelf wel. Als je ziet hoe ze er van ontspant....Dat ga ik haar niet ontnemen, toch!?!?
PenK hier is het dus precies zo... heb het vannacht geprobeerd af te leren maar het werd 1 groot drama... Heb besloten hem maar gewoon zn flesjes te geven..