klieven van tongriempje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kirst78, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou de kogel is door de kerk. Volgende week vrijdag gaat het gebeuren. Het tongriempje van Jasmijn wordt geklieft! Volgens mij heb ik er nog het meest moeite mee. De huisarts vond het tongriempje ook wat aan de strakke kant. En tja dan moet ie dus toch geknipt worden. Ik heb dan liever dat het nu gebeurd als over een jaar. Nu snapt ze er toch nog niks van en blijkt het ook niet pijn te doen. Ook wil ik niet dat ze er spraakproblemen door krijgt en dat ze alsnog logopedie moet krijgen. Toch vind ik het wel erg zielig en ben ik blij als we ervan af zijn.
    Zo moest het even kwijt. Ik schrijf volgende week wel hoe het afgelopen is.

2. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Misschien een domme vraag, maar wat heeft ze dan en wat gaan ze er precies aan doen?

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Haar tongriempje is te kort, waardoor ze haar tong niet uitkan steken. Problemen die kunnen ontstaan zijn het niet goed uit kunnen spreken van bepaalde letters, maar ook zou ze kunnen gaan slissen. Ook geen ijsje kunnen likken. Daarnaast kan er tijden de puberjaren niet gezoend worden (niet dat ik daar al aan wil denken), maar toch. dus moet het kleine draadje dat onder je tong zit doorgeknipt worden. Is overigens geen domme vraag, ik had er ook nooit eerder van gehoord.

4. bonnievdakker

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Hoe doen ze dat dan? Verdoven ze het gewoon bij de dokter of is het echt een operatie?

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    nee is poliklinisch en ze knippen het gewoon door. Is echt een paar seconde werk en daarna mag ze weer naar huis. Ze krijgt geen verdovind, maar misschien wel iets waar ze wat slaperig van wordt, zodat ze wat stiller blijft liggen. Een inenting blijkt pijnlijker te zijn. Zo jong lopen er nog geen zenuwen door, dus voelt ze er niets van. Maar had het ook liever niet dan wel gehad.

6. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik sch**t ook 7 kleuren toen bij Boaz het riempje gekliefd moest worden, maar het stelde echt niets voor hoor!
    Ben benieuwd hoe jij het vond gaan, laat je het weten?

Succes!

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    ja tuurlijk laat ik het weten
    Heb natuurlijk al heel internet afgestruind voor info en overal staat beschreven dat het een behandeling van niets is. Hopelijk dat dat ook zo is. Maar ik denk dat het voor mij veel erger is dan dat het voor Jasmijn zal zijn. Maar toch, zo'n klein hulpeloos hummeltje. Vind het toch zielig! Maar ik laat het zeker weten! Hoe was het na de behandeling met Boaz vergaan? Heeft ie er veel last van gehad?

8. bonnievdakker

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Bah het klinkt zo eng! Gelukkig zal ze er niet zo'n last van hebben en klinkt het erger dan het is. Laat je weten hoe het is gegaan?

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja kinkt idd eng. rationeel weet ik het allemaal wel, maar het is zo moeilijk om zo'n klein meisje te zien liggen lijkt me! Maar ik laat het weten en wie weet dat het allemaal wel meevalt.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is ook een van de redenen van het mislukken van borstvoeding, omdat kinderen met een te kort tongriempje niet goed kunnen happen.
    Jammer genoeg wordt een kort tongriempje in ons land vaak niet goed erkend, en wordt er ook vaak niet tijdig ingegrepen.

Met een kort tongriempje hoef je geen problemen te krijgen, maar de kans dat je problemen krijgt is toch wel vrij groot.

11. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Borstvoeding verliep bij mij prima, maar ben ermee gestopt omdat ik het zat was en ik een ontstoken pees aan de pols had. Ben alleen bang dat ze dadelijk moeilijk leert praten en letters verkeerd aanleert, zodat we alsnog haar riempje kunnen laten klieven en dat snapt ze het! Dat wil ik helemaal niet. Dit is ze dadelijk meteen vergeten en doet het blijkbaar ook geen pijn.

12. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Boaz begon te huilen toen de arts zijn mond openhield maar ging absoluut niet harder huilen toen hij het knipje zette.
    Hij had wel wat lichte verdoving op een gaasje gesprayed en dat op het tongriempje gedaan, maar dat was in principe geen eens nodig zei hij.

Daarna heb ik hem meteen weer aan de borst gedaan en hij kon gewoon drinken. Alleen viel hij na 5 slokken in slaap, hij was doodmoe ;) .

Vond het een heerlijk gezicht dat hij zijn tong alle kanten op kon bewegen!

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja daar ben ik ook wel beneiuwd naar! Hoe haar tongetje opeens wel alle kanten op kan gaan. Wie weet drinkt ze ook wel beter. Al drinkt ze nu ook haar fles binnen 15/20 minuten leeg. Nou ja het is voor het goede doel, en zij zal er niets meer van weten later en er alleen maar profijt van hebben!

14. Lynn1980babyboy

Lynn1980babyboy Actief lid

14 jul 2007
    113
    0
    0
    comm. medew. + danseres
    Heemskerk
    Hallo ladies,

bij mij is mijn tongriempje geknipt ( inmiddels alweer 26 jaar geleden ) en ik kan je melden, ik ben mijn ouders er dankbaar voor. Dat zullen jullie kids ook vast zijn ! :D :D

Succes.

Groetjes,
    Lynn

Deel Deze Pagina