Nathan is tot nu toe nog niet ziek geweest. Wel een heel klein snotneusje maar dat is alweer een half jaar geleden ofzo. Maar nu gaat hij nog niet naar het KDV, binnenkort waarschijnlijk wel. En opzich is het niet zo heel erg om af en toe eens ziek te zijn, is natuurlijk wel zielig maar goed voor de weerstand. Onze buurvrouw heeft 2 kinderen en die gingen nergens heen( geen KDV, PSZ)... Dat is haar goed recht, maar toen ze op de lagere school kwamen waren ze alleen maar ziek, en goed ook. Ze hadden totaal geen weerstand. Dat is weer het tegenover gestelde en ook niet echt goed.
ach zolang het bij een snotneus blijft... is het wel vervelend maar niet onoverkomelijk en laatst toen de waterpokken heersten werd anne aanvankelijk wel ziek.. maar de waterpokken zijn nooit doorgebroken dus kennelijk heeft ze wel al wat weerstand gekweekt nu n og genoeg om ook de snotneuzen weer te doen verdwijnen echt ziek met koorts/spugen/diarree is ze dus pas 1 keer geweest met die waterpokken die niet doorbraken. geen slechte score denk ik
Hier ook al maanden op en af verkouden. Zeker sinds ze naar het KDV gaat. Echt ziek met flinke verhoging hebben we tot nu toe twee keer meegemaakt. Maar ze heeft behoolijk vaak een loopneusje. Ik houd mijn vaste voorraad zoutoplossing, babyluuf, watjes, nysikind forte etc. altijd goed op peil, en troost me maar met de gedachte dat ze vast een superweerstand opbouwt ! Ik beklaagde me laatst ook, bij de zoveelste verkoudheid, bij de wijkverpleegkundige dat de kindjes van mijn vriendinnen nooit verkouden zijn. Toen zei hij 'nou kom maar gerust een ochtend met me meedraaien, want ik zie momenteel alleen maar verkouden kindjes! Het is gewoon een fase waar ze doorheen moeten en dat gaat echt wel over.' Dat stelde me iig wel gerust.
Vervelend dat je kindje zo vaak ziek is, maar dan bouwt ze inderdaad gewoon weerstand op. Ik heb zelf een goede weerstand en ben niet vaker dan 2 x per jaar verkouden en heb verder nooit wat (afkloppen!). Fleur is tot nu toe 1 x lichtjes verkouden geweest en 2 x wat erger maar dat is het dan ook. Ze gaat niet naar het KDV maar ik besef me wel dat ik dat allemaal nog ga krijgen als ze naar de peuterspeelzaal gaat als ze 2 is. Groetjes, M
Anne is ook elke maand wel verkouden. Nu hoesten en ontstoken oogjes, en dat laatste heerst op het kdv, dus dat heeft ze duidelijk daar vandaan.. Laatst heb ik toen de verkoudheid te lang (4 weken) duurde, een kuurtje nisykind forte gegeven, van VSM. Gewoon homeopatisch, ze was wel binnen een paar dagen eindelijk over de verkoudheid heen. Ik zie wel.. als ze nu echt vaak echt ziek blijft (verkoudheid, verhoging vind ik nog niet eens ziek) dan ga ik misschien wel iets extra's voor de weerstand geven, ook homeopatisch, heb je bijvoorbeeld Belladonna van Dr Vogel voor. Schijnt echt goed te werken. Maar dat vind ik nu nog niet eens nodig.
Ik ben zelf weinig ziek maar wel gevoelig voor verkoudheden e.d. En naarmate ik ouder werd kreeg ik voor het eerst allergieen (ogen/longen). Dus dat zal zeker wel meespelen. Ik ben als kind niet naar een kdv geweest en mijn moeder vertelde dat we alle kinderziektes achter elkaar kregen, zodra we naar de kleuterschool gingen. Dus misschien maar goed dat Lize die hele riedel nu al doorloopt...
Heel herkenbaar allemaal! Toen Nina met 4,5 maand voor het eerst naar het KDV ging had ze direct al de week erop flinke diaree. Dit heeft 2 weken geduurd. Gelukkig geen koorts erbij. Vervolgens heeft ze een ontstoken oogje gehad en toen dat voorbij was volgde de waterpokken met 4,5 maand. Daarna is ze steeds snotterig geweest en hoesten en op dit moment is ze snipverkouden! Volges het CB en HA bouwen ze wel een heel goed afweersysteem op deze manier op. Van andere ouders hoor ik ook dat het eerste jaar je kindje veel ziek/verkouden zal zijn als ze naar het KDV gaan en dat ook papa en mama er aan zullen moeten geloven! Ik was noooit ziek maar ben ondertussen al 3x verkouden geweest en een keelontsteking gehad. Kindjes die niet naar het KDV gaan zullen weinig ziek zijn op het begin maar op het moment dat ze naar school gaan zullen ze er helaas ook aan moeten geloven. Het nadeel dan is dat ze wat ouder zijn en misschien zich zieker kunnen voelen en het bewuster meemaken. Er zit dus voor zowel de KDV kindjes als de niet KDV kindjes aan allebei 'voor en nadelen'.
Kylian is het eerste jaar vaak verkouden geweest, elke keer als er tanden kwamen dan was meneertje ook verkouden. De cb arts vertelde toen dat dit kwam omdat tijdens het krijgen van tanden de weerstand verminderd. Toen hij 4 maanden was is hij met spoed opgenomen in het ziekenhuis vanwege hoge koorts, wat het nu veroorzaakt heeft zijn ze nooit achtergekomen, ze vermoeden dat het een urineweginfectie was maar de uitslagen waren te onduidelijk om het zeker te kunnen zeggen. In december een kinderfeestje gehad waarvan de jarige job achteraf waterpokken had (braken een paar dagen later door). Alle feestgangers hebben ze daarna gehad, behalve Kylian , dus schijnbaar was zijn weerstand op dat moment erg goed. Kylian gaat niet naar een kdv, maar na zijn 2de verjaardag gaat hij wel naar de peuterspeelzaal, ik verwacht dan ook wat vaker snotneuzen in kinderziektes tegen te komen . Groetjes anita