hallo dames, Ik zat net eens in het 'mijn eerste 12 maanden boek' van Lenn te bladeren.. Ik zag dat hij in december (12 maanden) broeken droeg in maat 74 en bovenkleding en rompers in maat 80.. Nu zijn we 7 maanden verder en hij zit er nog steeds in Het lijkt wel alsof hij niet/nauwelijks groeit.. Dochtertje van mijn collega is bijna 14 maanden en zit inmiddels in maat 86.. Zoon van een vriending is ong. even oud en die zit in 86/92.. Het lijkt wel alsof Lenn blijft hangen in groei en kledingmaat.. Broekjes komen vrijwel allemaal bij de Hema vandaan omdat daar zo'n elastiek in zit om de breedte wat in te nemen, anders zakt het geheid van zijn pamperbillen af.. Eten doet hij goed trouwens.. 2 boterhammen bij het ontbijt, 2 bij de lunch.. minimaal 2x fruit per dag en als tussendoortje een rijstwafeltje.. 's avonds een bord vol aardappelen, groente en een stuk vlees. Alles gaat op en vaak schep ik nog een tweede keer voor hem op (aardappelen en groente) Hij beweegt wel heel veel, zit geen moment stil en is altijd wel ergens mee bezig, dus dat hij qua breedte niet zo groeit vind ik niet zo raar.. Is dit 'normaal'? Want 7 maanden in dezelfde kledingmaat lijkt me wel wat lang?
Mijn kinderen zijn ook 'klein' in vergelijking tot het gemiddelde, maar in het tweede jaar groeien de meeste kinderen heel langzaam hoor. Hier passen ze ook nog steeds de meeste kleding van de vorige zomer. Ze dragen nu bovenkleding maat 86 en broeken meestal 80. Zoontje van een vriendin was echt een beer als baby. Ik weet dat hij tijdens met 7 maanden al de maat 80 droeg. Met zijn eerste verjaardag 86-92, en hij is nu 26 maanden en draagt die maat nog steeds.
Laat hem even meten bij cb. Maar nu moet ik wel zeggen dat hema broekjes erg lang vallen. Hema 74 is bij mij nog iets langer dan een broekje 80 van bfc? Ja ik vraag het me ook wel eens af dus het hangt erg af welk merk. Maar heb je hem tussentijds niet meer laten meten dan? groetjes kim
je hebt kleine en grote kindjes. mijn zoon bijv is weer erg groot en is nu net 2 en zit al in maat 98/104 van shirt en 98 van broek. al een tijdje trouwens in mijn familie is lang zijn bij mannen meer normaal dan uitzondering. zo is me vader 2.02 meter en mijn opa 2.04 meter. broers van mijn vader zitten ook tussen de 1.90 en 2 meter. ik en mijn zussen zitten met lengte tussen de 1.80 en 1.87. ook vrij lang dus voor een vrouw. (bij mijn vriend zijn de mannen zo rond 1.80 en de vrouwen zo rond 1.70) mijn zoontje heeft gewoon de gene van mijn vader zijn kant en net als zijn lengte lopen zijn voeten ook erg voor. zo had hij met 1,5 jaar al maat 25/26 van schoen. mijn dochter was altijd iets groter dan gemiddeld. als jij of je partner bij niet zo groot zijn is daar al een antwoord waarom jullie ventje wat kleiner is. ook kan het zomaar zijn dat je kindje ineens 2 maten groeit. kleine van een vriendin van me was even groot als mijn zoon (ook een kleintje dus) en schoot ineens 3 schoenmaten omhoog en 2 kledingmaten mijn zoontje was ibj zijn geboorte 44cm en 2740gr. hij groeide in raptempo en met 12 maanden was hij 83cm en 12,5 kg .
Lenn was met de geboorte ook maar 2870 gram en een kleine 47cm dus het eerste jaar is hij wel flink gegroeid.. Vind het alleen zo apart dat er veel kindjes die jonger zijn allemaal groter zijn dan Lenn..
in die maten zit mijn zoon ook nog (broeken 74-80, bovenkleding 80-86) en hij is 23 maanden. hij groeit wel in lengte maar wordt steeds dunner, hij komt in gewicht ook niet aan. cb zei dat dat normaal was.
KimV heb ook broekjes van de Zeeman en die vallen hetzelfde als de Hema of zijn iets groter.. Maat 80 is van elk merk nog lang niet te doen.. Wil idd eens langs het CB maar dat kan hier alleen op maandag en dan moet ik werken en hij voor 9 uur op de opvang zijn.. Werk er net 1.5 maand dus wacht even tot mijn man over een paar weken een week vrij is.. Lovewinnie zo, das lang Ik ben ong. 1.66 en mijn man zo rond de 1.80? niet extreem lang maar ook niet klein ofzo.. Lenn heeft in januari zijn eerste schoentjes gekregen in maat 19.. Vorige maand hebben we zijn voetjes opnieuw laten meten en komt krap aan net in maat 20..
ik weet niet of het puur erfelijkheid is, ik ben 1.80m en mijn man 1.86, dus ook geen kleintjes. de voorspelde lengte van mijn zoon is 1.94 m
mijn kinderen groeien wel maar ook niet bepaald hard. Doen ook heel lang met een maat. Mijn zoontje zit nu al heel lang in maat 68 (al sinds februari) en blijft er ook nog wel even in. Mijn dochter doet met een heleboel kleding ook de 2de zomer en we hebbn leggings die ze voor het 3de en 4de jaar aan heeft , maar die zijn wel iets korter geworden. Hier waren ze met de geboorte ook klein, dochter was zelfs dysmatuur. Maar wij zijn ook niet groot met onze 1.58 (ik) en 1.72 (man).
Ik heb soms ook het idee dat vooral de broekjes en rokjes (lees dus de onderkanten) erg lang mee gaan qua maat. Hier heeft ze nog steeds van de prenatal en dirkje (vallen best lang) maat 62 van broekjes aan. En als ze staat vallen ze aan de achterkant nog steeds net niet op de grond. Ze is dus ook klein. Het tweede jaar groeien ze ook minder snel dus denk dat het bij jou wel mee valt hoor.
Jason is in verhouding ook vrij klein, maar dat is niet erg (ben zelf ook niet groot). Hij had in december maat 68 onder en 80 boven en nu 74 onder en 86 boven dus scheelt ook maar 1 maatje. Als ik kijk naar zijn gewicht doet hij ook maanden over een half kilootje. Hoeveel weegt Lenn? Jason weegt nu 10,5 kg. Ach, verder gaat het goed hier en is hij blij en tevreden..
Mijn stiefzoontje heeft heel lang in 1 kledingmaat gezeten van toen hij net 2 was(dus wel wat ouder) tot 3,5 jaar in 92-98... rond 4 jaar zat hij in 104 en nu is hij bijna 5 en hij begint nu heel hard te groeien en zit nu in 110... ik zou me er niet teveel zorgen over maken? Zijn jullie zelf klein of groot of gemiddeld? daar kun je ook nog naar kijken...
hhahaahhahaaa geen nood. en zet maar vast wat geld opzij want ik had dit ook bij mijn zoontje. hij leek maar niet te groeien en ook zijn voetjes niet. en ooooo hij kwam plots in een groeispur terecht en schoot zowat de lucht in jaaaaaa dat heeft me klauwen vol geld gekost want voor ik het wist had ie weer een andere maat. kan in 1 keer heeel snel gaan.
maddi is nu ongeveer 86 cm en weegt 14-15 kilo. gaat echt super snel. hij moet nog 2 worden. en ik vraag me af waar die kilo's vandaan komen want hij wilt bijna niks eten.
mijn dochter van 3 (!) draagt nog broeken in maat 86, inderdaad nog van vorige zomer maar ze begint nu goed in 92 te groeien. Maar dan moet ik wel het elastiek helemaal aansnoeren zodat ze niet van haar kont afzakken want ze is ook al bijna een jaar zindelijk dus die pamper hoeft er niet meer in.
Ik zou even naar cb gaan en hem daar laten meten en je punt voorleggen. Sacha hier zit in maat 74 en rompers 74/80 maar op een of andere manier (hoe klein ik zelf ben) zitten mijn kinderen altijd best boven de curves...
Lenn zat altijd onder het gemiddelde, maar dat trok bij de laatste meting iets bij.. Qua gewicht op de middenlijn en lengte iets er boven.. Alleen denk dat dat nu wel iets veranderd is zal eens kijken wanneer mijn man een week vrij kan krijgen, dan kan hij even heen.. Ben nu wel benieuwd..
Ik zou me niet teveel zorgen maken. Jayden is 8 maanden en heeft maat 74/80 en soms zelfs 86. Je hebt kindjes die in het begin snel groeien en daarna 'stil' staan en je hebt kindjes die rustig aan groeien en daarna ineens een groeispeurt krijgen.