Verlof en huishoudelijke taken

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MaMa, 18 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Wat vinden jullie?
    Wij hadden het huishouden altijd netjes verdeeld (werken beiden 4 dagen)
    Nu heb ik verlof, verdeling zo laten of alle taken overnemen?
    In vakanties blijven taken altijd zo maar een paar maanden verlof is wel wat anders als een week vrij
    Maja verlof is er niet voor niks

duikster vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.063
    113
    Ik zou gewoon doen wat je aankan, Maar zo pakken wij het altijd aan. Gewoon even in overleg en als de een het even niet wil doet de ander het.

3. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ik zou idd doen wat lukt. Mocht je door je nesteldrang wat meer doen dan heeft je man mazzel ;)
    Maar fysiek kan het ook zwaar worden en dan zou ik zelfs vragen of je man wat meer doet hoor! Of externe hulp vragen.
    Bij ons gaat het ook van nature zo. Je doet wat je kan, soms is dat toch wat minder dan "afgesproken"
    Maar dan kijken we samen naar een oplossing

4. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit! Hier ook beide 4 dagen en een schoonmaakster eens per twee weken. Als het lukt ga ik meer oppakken maar zo niet dan vraag ik gewoon m'n man hoor!

5. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik zou ook kijken wat je kunt doen, maar onthoud wel, je bent met verlof om een reden :) de laatste weken zwangerschap mag je ook best je rust wat nemen en daarna heb je een baby thuis, dus dan ben je druk met andere dingen ;)

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik zou de taakverdeling houden zoals die is en als het lukt wat extra doen. Ik heb tijdens mijn eerste keer verlof veel extra gedaan, omdat het prima ging. De tweede keer kreeg ik last van ischias en heeft mijn man heel veel extra gedaan in huis. Dus gewoon goed kijken naar wat voor jou haalbaar is :)

Rodaina, Noorie en Hopsatee vinden dit leuk.
  7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij lieten het zoals het was, alleen mijn man deed het stofzuigen wat vaker, omdat ik daar echt een gruwelhekel aan heb en het ook erg zwaar vond op het laatst.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Alles overnemen en de echte zware dingen aan je man overlaten. Zwangerschap is geen ziekte, je hebt de hele dag de tijd en je man werkt. Maargoed dat was mijn instelling tijdens mijn zwangerschappen. Kon echt niet lekker zitten als ik "mijn taken" gedaan waren en wist dat mijn man in de avond na zijn werk de rest nog moest doen.

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Dat ligt er echt aan hoe jij je voelt. Ik was t/m de dag van de bevalling heel fit. Maar als je dat niet bent, vind ik dat je man extra moet doen. Jij bent al 24/7 bezig met het maken van een baby ;)

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou kijken wat je aankan, ik probeerde wel iets meer te doen omdat ik toch thuis was en hij niet.
    Maar op een gegeven moment lukte het niet meer om het tapijt op zolder en boven te stofzuigen (en dat ding mee naar boven te sjouwen) i.v.m. mijn bekken, tja dan houdt het op en vraag ik hem om dat te doen en probeerde ik zoveel mogelijk beneden te doen.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Gewoon zien hoe het loopt. Voor de bevalling deed ik alles en na de keizersnede(s) deed hij een aantal weken alles (samen met mijn moeder). Ik kon zelf wel maar 'mocht niet'.

Kijk naar hoe jij je voelt en geniet van je verlof!

12. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik deed aan het begin van mijn verlof wat minder. Ging lichamelijk niet best meer. Toen baby geboren Was en ik weer wat fitter Was deed ik weer wat meer. Zo gewoon kijken wat je kunt doen. Wie weet ga je als een razende het hele huis Door als je nesteldrang krijgt :p

Deel Deze Pagina