Hee. Wij zijn inmiddels bijna 1 jaar bezig voor ons 2e kindje. Mijn tempratuur schommelt best vaak, en in de 4 maanden tempen lijkt geen enkel kaartje op elkaar. De eerste 2 maanden gebruikte ik ook ovulatie testen, die positief werden en dus klopte met het kruis van FF. Nu had ik afgelopen maand geen ei gevonden met testen maar ook niet met FF. En deze maand ook geen ei gevonden met testen maar wel via FF. Nu weet ik dat ovulatie testen niet altijd betrouwbaar werken, maar is je temp wel betrouwbaar als die zovaak schommelt, geen enkele maand een patroon geeft enzo? Ik weet niet meer wat ik denken moet.. 11 maanden verder, wel of geen ei?
Je temperatuur is het meest betrouwbaar om je ei te vinden. Natuurlijk kan je ook koorts hebben en daardoor een hoge temp hebben waardoor het misschien wat lastiger wordt om je ie te spotten. Als ik kijk naar je kaartje heeft FF het wel goed. Het kan zijn dat je met testen net je piek gemist heb waardoor ze niet positief werden.
Ik geloof niet dat 1 van de 2 meer betrouwbaar is, ze werken gewoon ànders. Ovulatietest is om te kijken of je ei eraan zit te komen, terwijl je tempstijging aangeeft dat je ei al gesprongen is. Misschien heb je je hormoon niet gevangen met de ovutest en heb je een korte piek. Maar als je temp gestegen is, is je eitje wel degelijk gesprongen. En iedereen heeft wel eens een eiloze cyclus waar november op lijkt te duiden, niets om je zorgen over te maken.
Dankje! Ik zie nu pas dat er bij stats iets nieuws staat? 54321, op de 1 rood vlakje, T, rood vlakje. Is dat de aanduiding van verwachte menstruatie of wat? Heb het echt nog geen enkele keer gezien. Mijn engels is niet goed
Ja, hij telt af naar je verwachte menstruatie. Die is gebaseerd op je vorige cyclussen, niet op de eisprong in deze cyclus zelf. Je kaartje ziet er overigens erg hoopvol uit
Bedankt! Ik voel nog niets anders als normaal, die tijd van alles denken te voelen is voorbij gelukkig haha! Ik ga nooit uit van een zwangerschap, de telleurstelling word alleen groter wanneer je temp ineens terug zakt naar het begin.