Uitspraak huisarts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Windows, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik heb het dus voorzichtig aan eens met de huisarts over onze kinderwens gehad(voor een 3e kindje),dat het allemaal niet zo gemakkelijk lukt sinds mijn hersteloperatie...
    Nu zei ik dus mijn eisprong te kunnen voelen,en volgens haar kan dat niet:(,ook ovulatie-slijm kan volgens haar niet.
    Omdat ze me had aangeraden te gaan temperaturen,maar dit zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd,want dat moet elke ochtend om het zelfde tijdstip toch?

2. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    Mijn moeder zij ooit dat ze het wel kon voelen, dus ik denk dat die ha een beetje...uhm...dom is?
    En dan nog, jij voelt het zelf toch het beste? jij kent je lichaam heel goed.
    Ja temperaturen moet elke ochtend heb ik gehoord, als je nog in bed ligt.
    Het lijkt mij niets, en probeer het ook uit te stellen.
    Succes.

3. chupa

chupa Bekend lid

17 jan 2010
    504
    13
    18
    Vrouw
    Groningen
    Hi,

Rare uitspraak...ik merk toch duidelijk wanneer mijn eisprong is;) en ook is dan mijn afscheiding anders dan de rest van de cyclus.

Gewoon op je eigen gevoel af gaan, je kan ook ovulatietesten gebruiken. Misschien dat je dan uiteindelijk je eigen eisprong kan herkennen.:)

4. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ze is nogal van de oude stempel ;)
    dat zal het zijn...

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Raar dat je HA dat zegt. Er zijn wel heel veel mensen die hem niet kunnen voelen maar het zou kunnen zijn dat jij hem inderdaad wel voelt.

Wat betreft het tempen, dat moet inderdaad iedere ochtend op hetzelfde tijdstip. Je zou hiervoor gewoon je wekker kunnen zetten en dan daarna verder gaan slapen. Doe ik zelf ook, went erg snel.

6. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Nou laat je HA eens bij mij zijn op het moment dat mijn eitje springt, dan durft ze nooit meer te zeggen dat je je ei niet kan voelen!!! wat een doked zeg!
    Ik sta nl altijd op de kop van de pijn ik moet me echt aan iets vasthouden anders knal ik zo tegen de grond aan!
    pff wat een pijn hahaha

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.934
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het nooit gevoeld, maar er zijn wel degelijk vrouwen die hun eisprong wel voelen. En het slijm verandert bij iedereen tijdens de cyclus. (Je bent je er alleen niet altijd precies van bewust wat de verschillende 'soorten' betekenen.)

Of je gaat tempen is helemaal je eigen keus. Als je het echt niet ziet zitten, zou ik er niet aan beginnen. Misschien zou ovulatietesten dan meer iets voor jou? Daar moest ik weer niet aan denken, vage dingen, vandaar dat ik voor tempen heb gekozen om meer inzicht te krijgen in mijn cyclus. Ik moet zeggen dat ik mijn lijf er wel beter door heb leren kennen.

8. Que

Que Niet meer actief

Tempraturen moet je idd iedere dag op hetzelfde tijdstip doen. Voordat je je bed uit gaat. Dus je moet echt wakker worden tempraturen en daarna bv gaan plassen.

Mij werd destijds geadviseerd om dit 2 maanden te doen, zodat je echt goed kunt zien wanneer je eisprong is.

Je kan natuurlijk ook ovulatietesten gebruiken, ik heb ze gebruikt van sensitest die zijn niet zo duur. Mijn cyclus was erg onregelmatig dus ik begon zo rond dat 10 tot dat ik zeker wist mijn eisprong gehad te hebben. De ene keer was dit op dag 14 de andere keer was dit op dag 24. Dit kun je ook het beste op hetzelfde tijdstip doen, maar is minder erg (vind ik) als tempraturen.

Succes!!

9. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    En ze weigert me ook nog 's door te sturen naar een Gyn :s

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik zou naar een andere dokter gaan !!

11. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland

Wat geeft ze aan voor reden dan? dat je niet naar de gynaecoloog mag???

En als je het er niet mee eens bent, idd naar een andere dokter! Tegenwoordig kun je zo overstappen, je hebt geen afsluitende gespreken nodig of redenen over waarom, dus dat is wel lekker makkelijk :).

12. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Kan je niet gewoon contact opnemen met een gyn? Je zou eens bij je verzekering na kunnen vragen of je wel een verwijzing nodig hebt. Misschien heb je nog een contact van een van je vorige zwangerschappen of anders via de VK of zo? Ik weet het ook niet hoor, ik roep maar wat maar misschien heb je er wat aan.....

13. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Zij geeft als reden dat mijn laatste Mirena er pas eind febr./begin maart verwijderd is(door haar)
    maaaaaaaaaarrrr...
    de hersteloperatie is inmiddels al bijna 6 jaar terug,nu moet ik toegeven,in die tussenliggende jaren,wel af en toe een Mirena gehad heb,maar laten we het zo zeggen,alles bij elkaar toch zo'n 3 jaar 'bezig' geweest zijn voor nog een kleintje,en zonder resultaat...

14. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Heb ik dus vanmiddag ook gedaan,het zkh gebeld waar ik geopereerd ben destijds...
    maar heb gewoon echt een verwijzing nodig,heb die Poli-assistente ook uitgelegd,dat ik van m'n h.a eerst moet gaan temperaturen,maar dat ik daar weinig voor voel,en dat mijn cyclus gewoon goed is,enz.enz.
    Nou,zei ze,dan zeg je toch tegen je h.a dat je al een half jaar aan het temperaturen bent?
    Maarja,dat kan dus niet;)omdat ze die Mirena nu onlangs verwijderd heeft.
    Huisarts is eventueel wel bereid over een half jaartje nog een sperma-analyse te doen...

En ik zit ondertussen met die heftige menstruaties:$:$:$

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lekker irritant zo een huisarts... gelukkig is die van mij heel modern en deed niet moeilijk...
    Temperaturen als je een regelmatige cyclus hebt kan wel helpen... maar ja ik ben erg voor temperaturen.
    Ikzelf vond het eerst ook niks, maar nu vind ik het geweldig. Je weet precies wanneer je ei is enzo.
    Elke ochtend om dezelfde tijd is wel het beste maar hoeft niet perse. Als je het maar doet zodra je wakker bent voordat je opstaat en rond hetzelfde tijdstip.

16. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    :$ Wat een vreemde reactie van een huisarts. Misschien voelt ha d'r eisprong zelf niet maar dat betekent nog niet dat niemand 't kan voelen.

Ik voel m'n eisprong altijd overduidelijk en 1 dag later een slijmprop. Standaard! Ik was er zelf van overtuigd dat elke vrouw de eisprong voelt (kon me niet voorstellen dat je dát niet kan voelen en bemerken) en er ging voor mij een wereld open toen ik las over vrouwen die moeten temperaturen. Goed dat die methode er is als je het echt niet voelt. Als jij je eisprong wel voelt en temperaturen zie je niet zitten zou ik gewoon op je eigen lichaam vertrouwen hoor. En laat die huisarts in het hier en nu treden of anders lekker laten lullen :D

17. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Door blijven zeuren en vragen over een verwijzing, ze wordt vanzelf gek van je. En het is voor haar alleen maar makkelijk dan hoeft zij het niet meer te doen. Al begrijp ik dat het heel vervelend is. Zo was mijn vorige huisarts ook, in mijn vorige woonplaats. Gelukkig nu eentje die er zelf meekwam. Op je strepen blijven staan.

18. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik voel mijn eisprong toch ook echt hoor. Elke maand voor mijn zwangerschap werd het erger en de laatste eisprong deed het echt dagen zeer in mijn liezen. Ook de ovutesten gaven positief aan op de momenten dat ik pijn voelde.
    Wacht een paar maandjes, jat een temp.lijst van iemand anders en ga dan (eerder dan 6 mnd) terug en vraag dan weer om een verwijzing..

19. happymama

happymama Niet meer actief

heb andere berichten niet gelezen hoor maar ik vind t belachelijk wat ze zegt
    ik voel mijn ei wel heb dan 2 dagen echt buikpijn . toen ik niet wist of t dat was deed ik een ovu test en die was posi overgens meteen geklust en was zwanger hihihi.
    ene slijm heb ik die dagen ook dus dat hoord er echt bij. miss heeft ze dr opleiding niet afgemaakt wwwhhaaa

Deel Deze Pagina