Dag dames, Ik weet dat er al veel vragen over zijn gesteld, maar ik heb deze er nog niet tussen zien staan Ik weet dat ik eigenlijk elke dag rond dezelfde tijd m'n temperatuur rectaal moet meten, zonder dat ik eerst op sta, omdat de temperatuur dan stijgt. Maar nu is het zo dat ik regelmatig snachten naar de wc moet. Meestal ergens tussen 3 en 5. Persoonlijk vind ik het niet echt prettig om dan m'n temp te gaan meten en op te schrijven. Ik wordt er wakker van zeg maar. Ik ga dan plassen, meteen weer naar bed en slaap gewoon door en dan wordt ik tussen half7/7 uur weer en dan meet ik mijn temperatuur. Maar nu is natuurlijk mijn vraag. Wat is goed en wat is fout in dit geval?? Ik vindt m'n wekker zetten om 4 uur snachts een beetje ver gaan en voor het zelfde geld heeft het geen nut omdat ik om 3 uur moet plassen.
Als je nachts tempt kan het zijn dat je temp niet betrouwbaar is omdat je te weinig uren slaap hebt gehd. Als je normaal tempt maar er snachts uit bent geweest is dat dus idd ook niet betrouwbaar. Ik zou in de ochtend tempen en de nachten die je naar de wc bent geweest zou ik de temp op discarded zetten. Zo heb je ze wel in beeld maar tellen ze niet mee. Ik weet niet wat jij verstaat onder regelmatig maar hopelijk gaat het op deze manier meevallen en krijg je toch een betrouwbaar kaartje.
Dank je wel voor je reactie. Zo deed ik het al, maar zoals je zegt is de betrouwbaarheid dan niet helemaal top. Maar ik zou het anders ook niet weten. Ik had ipv regelmatig beter vaak/ elke nacht kunnen schrijven . Als ik geen duidelijk inzicht krijg bel ik de ha wel wat die adviseert
Waarschijnlijk zal de arts ovu testen gaan adviseren. Maar je zit pas in ronde 2, dus mijn advies is: laat het nog even een half jaar op zijn beloop. Wellicht zijn ovu testen dan niet modig
Als je elke nacht naar de wc gaat wordt je temperatuur er mogelijk elke nacht op dezelfde manier door beïnvloedt, en krijg je misschien als nog een mooie curve. Ik ben benieuwd hoe je curve eruit ziet!
Ik moet ook elke nacht een keer naar toilet soms paar uur voor de wekker en soms uurtje voor de wekker, mijn temp lijdt er niet onder, elke keer zelfde
Dit is m'n kaartje tot nu toe katheleine. Je hebt inderdaad een punt als het elke nacht is, dan zal het wellicht op het zelfde neerkomen. Dank je voor je reactie tinkertje, fijn om te horen. Dan is het misschien. Toch betrouwbaar. Goed om te weten
Ik ga er ook elke nacht minimaal een keer uit. Ook temp ik niet elke ochtend precies op hetzelfde tijdstip. Er kan wel eens een uurtje verschil tussen zitten. Toch komt mijn eisprong er wel uit. Temp trouwens alleen om een beetje te kunnen inschatten wanneer ik ongesteld ga worden, geen zwangerschapswens...
Dit was ook precies mijn vraag Aanouk.. Ik temp elke ochtend om 6.30 uur maar vannacht bijvoorbeeld was mijn zoontje aan het huilen en moest ik dus uit bed. Ik heb wel om 6.30 uur getempt maar ga er dan maar vanuit dat de temperatuur niet helemaal betrouwbaar is.
Fijn om te weten dat meerdere met deze vraag rondlopen. Ik wil er inderdaad uit kunnen halen of ik wel een eisprong heb. Maar zoals katheleine al zei: als in elke nacht naar de wc ga, wordt m'n temp wellicht elke dag op de zelfde manier beïnvloed en krijg ik toch een mooi overzicht. Dus daar ga ik nu maar vanuit. Ik heb het tor nu toe steeds sochtends gedaan als ik op stond en volgens mij heb ik een redelijke curve.