Tja ik heb een foto van Lisa met sonde mee laten doen met baby van de maand, hier op ZP. En waarom, omdat ze ondanks die vervelende sonde zo ontzettend vrolijk was en ik vond dat ze verdiende te winnen, ik ben nog nooit zo trots geweest op Lisa als toen, ons kleine bikkeltje met die rotpleisters. Denk dat je als ouder soms net wat trotser bent als je kindje tegenslagen heeft. Zo was het bij mij tenminste. De prijs kon me gestolen worden, geen idee ook wat het was, het ging me alleen om Lisa. De foto was trouwens 2e geworden en ik heb geen stemmen geronseld, ja, 2 of 3 in een topic waar ik toen schreef. En er stond geen zielig verhaaltje bij (kon ook niet), maar alleen: onze vrolijke Lisa.
Ik vind die wedstrijden ook niet zo leuk. Het gaat er volgens mij alleen maar om wie de meeste vrienden heeft of t beste reclame kan maken en niet om een mooie foto ofzo.. Ik doe er niet aan mee.
Tuurlijk heb je geen hart van steen als je er zo over denkt. Toch denk ik niet dat 'zielige verhalen' zo verkeerd zijn (en zeker niet dat ze als zodanig bedoeld zijn). Zelf doe ik niet mee aan dit soort wedstrijden. Maar ik heb het gelukkig ook niet nodig... Ik kan me voorstellen dat sommige mensen echt een keer een mazzeltje nodig hebben, mensen die het niet breed hebben en/of een medische mallemolen hebben meegemaakt waardoor er weinig ruimte overbleef (zowel financieel als geestelijk) voor leuke dingen. Ik vind ook dat het juist deze mensen zijn die het 'verdienen' zo een wedstrijd te winnen. Ik geef liever mijn stem aan zo een gezin als aan een gezin die het financieel erg goed hebben, nog nooit gehoord hebben van een ziekenhuis en zo een rijk sociaal leven hebben dat ze met gemak honderden stemmen binnenhalen. Als ik mail krijg van vrienden/kennissen/familie over zoiets en ik tot de conclusie kom dat zij het niet echt nodig hebben in tegenstelling tot andere deelnemers dan geef ik mijn stem liever aan een ander. Misschien ben ik te goed van vertrouwen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je een verhaaltje verzint om een prijs te winnen met het risico hetgene wat je verzint over je gezin/kind af te roepen...
Hoi, Ik begrijp wat je bedoelt, maar bij het bofkontje wedstrijd kan ik me voorstellen dat ouders dit er neer zetten, voor hen zijn ze immers daarom een bofkontje.. Heb ook horror foto's van Eefjes knie, maar die zou ik echt nooit ergens neer zetten, wordt er zelf al naar van.. fijne dag!
Zelf doe ik nooit mee aan verkiezing, zie daar zo het nut niet van in. Snap ook niet wat iemand er aan vindt om z'n kind overal op internet te zetten en stemmen te vergaren. Kan WEL begrijpen waarom sommige zielige verhalen er bij staan, dat is een soort afluiting uitlaatklep wanneer alles niet zo vanzelf is gegaan rondom geboorte en eerste periode daarna. Hoop maar dat je nooit zelf zo'n zielig verhaal wordt, dat is het enige wat ik er verder nog zinnig over kan zeggen.
En het is niet alleen bij Bofkontje van het Jaar. Bijvoorbeeld ook bij die Skyradio Droombruiloft actie. "Wij moeten winnen, we hebben zooooooooooveeeeeeel meegemaakt" "Wij moeten winnen want we hebben echt geen geld voor een bruiloft" Ja shit ik heb niet zon zielig verhaal, maak dus al geen schijn van kans! Zoals je zegt, iedereen evenveel kansen en rechten. Al begrijp ik wel waarom je een zielig verhaaltje neerzet, iedereen wil winnen toch? En vaak is het gewoon de waarheid. Maar toch is het vreselijk irritant
Van mij mogen al die verkiezingen worden afgeschaft. Ieder kind is bijzonder, en ieder kind verdient het om in het zonnetje te worden gezet. Dus waarom zou nou toch het ene kind net wat meer/beter/liever/mooier/zieliger zijn dan het andere? Ik kan er gewoon niks mee. Daarom doe ik niet mee aan dit soort verkiezingen (en al helemaal niet mijn kinderen), en ik stem ook niet. Ze zijn me allemaal even lief.
Maar dat is overal altijd!! Als mensen met iets mee willen doen (tv-prgramma waarin ze iets kunnen krijgen) of iets willen winnen, dan gaan ze altijd zielige verhaaltjes ophangen waarom zij ze het meest verdienen!! Pff, kom op. Een kind van 11 maanden die normaal geboren is en een kind van 11 maanden die een moeilijke start heeft gehad zijn allebei even bijzonder hoor!! Zie niet waarom de ene meer verdiend als de ander!! Wat ik dan wel weer vind is dat zoals bij de bofkomtjes verkiezing (waarbij het er om gaat, zoals ik begreep, waarom je kindje geluk heeft gehad, bofkont is, correct me if i'm wrong) dan mag je van mij best je verhaal kwijt. Daar gaat de verkiezing dan ook om toch!! Maar maak het dan niet erger/zieliger dan het is om daardoor zieltjes te winnen!! De nadruk wordt dan teveel gelegd op de zielige tijd die ze hebben gehad, terwijl het juist zo mooi is om te zien hoe het heden is en dat dat het belangrijkste is! Ik stem sowieso niet, want vind het alleen maar onzin. De mensen met de meeste vrienden winnen gewoon!!
idd. iedereen heeft altijd zooooooooooooveel meegemaakt en een rotperiode gehad. tja iedereen heeft wel eens een tegenslag vroeg of laat
hmmm... dit vind ik nou wel een beetje hard... Misschien bedoel je het niet zo, maar stel je eens voor dat jij werkelijk zo een vreselijke rotperiode mee heb gemaakt. Even een kort voorbeeld gebaseerd op iemand die ik ken: Je bent zwanger en krijgt zwangerschapsvergiftiging. Je overleeft op een haar na de zwangerschap en ook je kindje heeft moeten vechten voor zijn/haar leven. Vervolgens blijk je ernstig nierfalen te hebben en je moet minstens twee keer per week naar het ziekenhuis voor nierdialyse. Na twee jaar is er eindelijk een donor en krijg je die transplantatie. Je hebt het door dit hele gebeuren financieel erg zwaar en de lichamelijke en geestelijke vermoeidheid is gigantisch. Toch ga je vrolijk door. Je hebt eindelijk een nieuwe nier en het allerbelangrijkste: Je kindje is gezond! Zo iemand gun ik het. Ik gun het het kindje en de ouders om even lekker in het zonnetje gezet te worden, een mooie prijs te krijgen en er bijvoorbeeld even tussenuit te kunnen of de zekerheid te hebben van een spaarrekening zodat je kindje kunt laten studeren. Betekent dit dat ik haar kindje 'beter' vind dan mijn kindje? Nee! Ik vind alle kindjes even bijzonder, maar ik ben van mening dat de vrouw en het kindje uit het voorbeeld dit meer nodig hebben dan ik. En ja: naar mijn idee verdient zij dit meer dan een gezin dat niet zo iets ernstigs mee heeft gemaakt en alleen mooie gelukkige tijden hebben gekend... Hoe mooi de foto's en glimlachjes van het kind ook zijn. Iedereen heeft wel eens een rotperiode... idd... maar bedenk jezelf wel dat jouw rotperiode misschien niet te vergelijken is met die van een ander. (de vrouw uit het vb doet trouwens niet mee aan deze verkiezingen)
ja dat is natuurlijk heel erg. maar iedereen maakt dingen mee in zijn leven die vreselijk zijn mbt tot ziektes, het overlijden van geliefden en andere problemen. ik zit ook al 3 jaar in een rotperiode. maar daar ga ik een ander niet bewust van laten worden dmv van een verkiezing of aangrijpend verhaal snap je
Juist, dat is het ook. Je krijgt van het ene kindje meer medelijden dan van het andere, en dat doen ze nog bewust ook. En als ik dan besluit om niet te stemmen, dan doe ik raar Zet gewoon een verhaaltje neer, hoe oud is je kind, wat is de naam? En dat hij of zij de liefste is! Het gaat toch om de foto niet om de achtergrond
@Eefke84... Ik weet niet precies wat er allemaal gaande is in jouw leven maar ik denk dat mn reactie een beetje misplaatst was. Sorry daarvoor. Juist mensen zoals jij (vooral als zo een rotperiode al zo lang bezig is) zou ik het gunnen om zo een verkiezing te winnen . Als ik zou stemmen dan zou ik graag het verhaal erachter horen. Zoals ik al zei: Ik gun het liever iemand die het (even) nodig heeft dan zomaar een mooi koppie. Maar dat is natuurlijk hoe ik naar zo een verkiezing kijk, iemand anders kan daar natuurlijk anders tegenaan kijken.
lalala, ik snap je wel en ik gun het die mensen ook. Maar ik gun het al die andere schattige kindjes ook die niks meegemaakt hebben?? Ik weet ook niet wat de gedachte achter de bofkontjes wedstrijd is, maar bij de meeste gaat het gewoon om het schattigste kind.
het ligt idd aan het soort wedstrijd vind ik. Gewoon een wedstrijd waar je je kindje voor op kan geven voor het mooie koppie hoeft geen verhaal bij. Maar als er een wedstrijd is waarom iemand een weekendje weg verdiend o.i.d. vind ik er niks mis mee waarom een moelijke tijd niet genoemd zou mogen worden.
ik stem eigenlijk ook nooit op zoiets.. omdat niet iedereen zo'n verhaal neer wil zetten. meegemaakt of niet, waarom verdient de gene die het verhaal wel neerzet het meer als iemand die er voor kiest om dit prive te houden.. zelf zou ik de ellende ook niet plaatsen bij een verkiezing, ten guste van stemmen winnen... tis waar dat vele van ons in het leven een rotperiode doorgaan.. maar er is bij mij een verschil tussen je verhaal en je verhaal doen om iets te winnen... om even op het voorbeeld terug te komen Je bent zwanger en krijgt zwangerschapsvergiftiging. Je overleeft op een haar na de zwangerschap en ook je kindje heeft moeten vechten voor zijn/haar leven. Vervolgens blijk je ernstig nierfalen te hebben en je moet minstens twee keer per week naar het ziekenhuis voor nierdialyse. Na twee jaar is er eindelijk een donor en krijg je die transplantatie. Je hebt het door dit hele gebeuren financieel erg zwaar en de lichamelijke en geestelijke vermoeidheid is gigantisch. Toch ga je vrolijk door. Je hebt eindelijk een nieuwe nier en het allerbelangrijkste: Je kindje is gezond! als deze vrouw nu in het zonnetje wordt gezet, doordat deze is opgegeven door familie vrienden etc etc, zonder dat ze dit zelf weet dan gun ik het iemand voor 1000%, loop je er zelf mee te koop, vind ik ook thja wie is er zieliger...
even offtopic wat leuk dat je zus en jij maar 4 weken verschillen. Wie weet bevallen jullie op dezelfde dag. Dat zou bijzonder zijn.