Is mijn hart echt van steen?

Discussie in 'De lounge' gestart door blondi, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Beetje vreemde/dubbele opmerking? Volgens mij staat er in mijn openingspost ook dat ik er niet aan moet denken dat er iets mis gaat met mijn dochter.

De bofkontjes wedstrijd is niet speciaal voor kindjes die iets meegemaakt hebben oid maar daar zijn ze opgekomen door de sudocreme en geen kapotte kontjes combinatie. (wat kan ik toch goed uitleggen...)

Ik doe mee omdat ik eigenlijk zit te azen op een kadobon van bol.com van 25 euro. Daar heb ik leuk speelgoed voor haar gezien. Niet dat mijn dochter helemaal geen speelgoed heeft. Maar zo'n extratje vind ik toch leuk.
    En ik vind dat mijn dochter net zoveel waard is en net zoveel verdient als kindjes die iets mankeren.

En met zielige verhaaltjes bedoel ik ook echt zielig hé, niet sarcastisch zielig/triest. Want ik heb echt medelijden met die hummeltjes.

2. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik vind alle kindjes leuk, dus sowieso doe ik niet mee aan dit soort verkiezingen (ook niet de baby van de maand... dat is voor mij altijd Fay).

Maar ik word vaak ook niet goed van de zieligheidsfactor. Mensen echt, als je echt iets wil moet je er voor werken/talent voor hebben en als het niet lukt moet je niet met een zielig verhaal komen waarom je het dan tóch moet krijgen. Ik heb het bij deze wedstrijd niet gelezen (ik volg hem niet), maar zie het continu op tv.

Er begint volgens mij wel een beetje een cultuur te ontstaan van de zieligste wint, terwijl het van mij juist de mensen mogen zijn die echt het beste zijn. Ook al ben je nog zo zielig, daar zou je geen wedstijden mee moeten winnen. Tenzij het de "wie is het zieligst" wedstrijd is.

Sowieso snap ik niet waarom mensen met naam en toenaam op tv/radio willen met de grootste dompers uit hun leven. Denken die mensen nou nooit "wat klink ik pathetisch"?

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nee je hart is niet van steen..

Ik ben van mening dat elk kindje evenveel verdiend, ziek niet ziek gehandicapt niet gehandicapt...

Toch gun ik het sommige mensen wel heel erg (iets extra's). En kan ik me voorstellen dat sommige mensen zo trots zijn en gelukkig zijn na een zware periode dat ze dat op deze manier willen uiten.

Ik geloof dat ik het zelf niet zo snel zou doen omdat het niet bij me past.. Maar zal me niet storen aan de mensen die het wel doen. Iedereen doet het op zijn eigen manier.

Oja let maar niet op m'n onderschrift wil niet zielig doen ;):D
    (Sarcastisch grapje.. maar houdt me wel op de been :D)

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Zelf zou ik dus ook nooit een foto van mijn kind plaatsen waarbij die aan slangen e.d ligt (heb er een paar waar die een infuus in zijn hoofd had)
    Om eerlijk te zijn vind ik dat gewoon een inbreuk op de privacy van je kind, ik vind dat een van de meest kwetsbare situatie's voor een mens (van 0 tot 100) en dus niet iets om zomaar met de buitenwereld te delen.

Als je er anderen mee voorlicht is dat een mooi gebaar maar voor een wedstrijd en dan ook nog via het wereld wijde web.

5. tulip

tulip Niet meer actief

precies, een foto in een wedstrijd is echt niet om mensen voor te lichten, als je dat wil, ga je je inschrijven op infoavonden in het ziekenhuis o.i.d.

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Helemaal mee eens!

7. bo2008

bo2008 Niet meer actief

zon opmerking kan echt niet! wat een lef zeg , ze verteld alleen dat de mensen met een leuk verhaal ook net zoveel kans hebben als iemand met en niet leuk verhaal ....

8. bo2008

bo2008 Niet meer actief

9. bo2008

bo2008 Niet meer actief

ik doelde op de opmerking van mystify naar ts

10. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    #50 Mystify, 18 nov 2011
    Laatst bewerkt: 18 nov 2011
    Ach ja ik las net het topic over dylano en daar kreeg ik toch weer sterk de indruk dat mensen totaal geen besef hebben wat een ziek kind doet met ouders. Zeg er dan niks over en plaats berichtje in het stem topic. Willen jullie op mijn kindje stemmen?

Bij mij schoot de opmerking, het misbruiken van ziekte van je kind om iets te winnen totaal verkeerd.

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik vind dat je gelijk hebt...
    Deze ouders doen doen dit niet om zielig gevonden te worden,echt niet.Dit doen ze om te laten zien dat ze zooo trots zijn op hun kleine vechter!

Kom op zeg,je gaat je bloedeigen kind toch niet uitbuiten???

12. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Had jouw berichtje net ook gelezen. Ken het verhaal via kennis uit de kets. Die mensen gun ik bv nu ook even iets meer.

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ja ik ook.
    En ik ben blij dat ik nog zoveel gevoel in mn donder heb dat ik mensen met een ernstig ziek kind iets kan 'gunnen'.
    En het NIET zie als een zielig verhaaltje neerzetten om een prijs te winnen.

14. Jel

Jel Niet meer actief

Ik ben het helemaal met de laatste reacties eens.
    Ik reageerde ook in het topic (die nu verdwenen is) dat ik de reacties naar TS niet leuk vond. Denk niet dat ze het verkeerd bedoelde. En ik denk ook niet dat die ouders een zielig verhaaltje neerzetten om een prijs te winnen. Dat zou wel raar zijn..

15. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ja dat is idd wel altijd zo, hoe groter je familie/vriendenkring hoe meer kans, dus iemand met weinig "bekenden" maakt al minder kans.

(das dus ook de reden dat ik na de baby vd maand verkiezing niet meer met wedstrijden meedoe.)

Maar idd, zulke zielige verhaaltjes kan ik ook slecht tegen in de zin van, is er dan echt niks "leukers" over je kind te vertellen dan dat we alle details over de slechte start moeten lezen? Het gaat me niet eens om of ouders hiermee een prijs willen winnen, maar meer gewoon in het algemeen. Vaak lees je bij kindjes die een moeilijke start hebben eerst de zware verhalen voordat je de leuke dingen pas leest.

Tuurlijk het is heel naar voor de kindjes en de dierbaren, maar de nadruk hoeft niet op al het negatieve gelegd te worden.

16. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Je zou ze de kost moeten geven die t wel doen.....daarom doe ik ook nooit mee met stemwedstrijden..weet zelfs van een(die zat ook bij t forum waar laatst over geschreven werd) die gebruikte zelfs foto's van enkele jaren oud...

17. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Maar als je nou eens een hoop kindjes bij de bofkontjes verkiezing gaat bekijken. Er zitten er een aantal tussen, onder andere over wie gisteren dat topic geopend was, die misschien 1 jaar oud zijn. Die willen een vakantie naar Disney winnen.
    Sorry, maar wat heeft een kindje van 1 daaraan? Ik denk dat je die vrolijker maakt met een loopkarretje!

En ik ben blij dat ik nog zoveel gevoel ik mijn donder heb om alle 'gewone' kindjes het winnen van een prijsje te gunnen.

18. Jel

Jel Niet meer actief

De papa en mama hebben ook wel een leuk uitje verdiend vind ik, niet alleen het kind van 1 jaar. Het kind van 1 jaar gaat niet in zijn eentje naar Disneyland. Ze zullen een vreselijke rottijd hebben, dat hun kindje ziek is, en nu doel ik dus op dat kindje uit het topic van gisteren.

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dan wordt het dus een wedstrijd voor de papas en mamas. ik vind dat je als bofkontje dan ook gewoon een prijs moet winnen waar het kindje wat aan heeft. idd een loopkar ofzo vind ik dan erg leuk.
    anders kun je er beter van maken welke papa en mama verdienen het het hardst. maar nogmaals ik blijf erbij. IEDEREEN draagt zijn kruisje mee. nogmaals het is vreselijk voor die kindjes maar IEDEREEN heeft zo in tijden zijn verdriet. stem idd gewoon op een leuke foto van een blij kindje!

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik zou het vreselijk hebben gevonden als ik vroeger iets gemankeerd heb en mn ouders dit op youtube hadden gezet. ik hoef niet zo nodig;);)

Deel Deze Pagina