Is mijn hart echt van steen?

Discussie in 'De lounge' gestart door blondi, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Juist Eefke! Dat is precies wat ik bedoel!
    Dan word het een wedstrijd voor de papas en mamas. Het draait om de kindjes. Anders moeten ze zichzelf maar voor iets anders opgeven.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou heb ik even op jouw bofkontje gestemd@! gewoon een leuk gezellig kind die ook vast wel stemmen kan gebruiken!;)

3. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik denk dat het een lastig onderwerp is...
    alle mensen, situaties zijn anders en iedereen staat anders in het leven...

Aan de ene kant begrijp ik heel erg goed dat mensen ziektes ect van hun kind neer zet, als je kindje ziek is is dit zo'n groot deel van je leven, je wordt er mee wakker en je staat er mee op... het beheerst je leven...

Aan de andere kant begrijp ik ook dat mensen het zielig vinden om over de rug van je kind een prijs te winnen...
    Dat is waarschijnlijk de reden dat ik zelf niet met dat soort wedstrijden mee doe, want nee mika is niet zielig, het is een schat van een jongen en een enorme lachebek en dat vind ik het belangrijkste van mijn kindje! Ik wil dat hij sterk deze wereld in gaat en dat lukt niet als iedereen hem zielig vind!

En daarbij ik win toch nooit wat ;)

4. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Oeh, ga je nou niet tegen je principes in? ;) Bedankt meid!

@mik2sept;

Natuurlijk beheerst het hun leven, dat begrijp ik ook heel goed.
    Maar de kindjes hebben er niks aan als je alleen hun vervelende situaties beschrijft. Elk kindje heeft toch ook een positief verhaal bij zich?

Oh en ik win ook nooit wat. Heb ooit een knuffelbeer gewonnen. Maar nu kan ik ook niet winnen, mijn dochter wint ;)

5. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Zou trouwens nooit meedoen aan zon wedstrijd maar waarom zou een kindje van 3 maanden met een sonde niet mogen meedoen en een kindje van 3 maanden zonder sonde wel? De ouders zijn toch op beide kindjes even trots?!

Ik bedoel maar te zeggen dat iedere ouder trots is op zijn baby/ kindje. Ook al heeft ie wel of geen handicap/beperking/sonde(noem maar op)

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn zoontje is ziek geweest ( gelukkig weer beter )

En ja het was een verschrikkelijke tijd! Kort gezegd gewoon een nachtmerrie! Ik heb genoeg ziekenhuis foto's en genoeg hele zielige foto's. Maar die zijn voor mij. En niet voor jan en alleman.

Die foto's zou ik ook niet gebruiken voor zo'n wedstrijd want dan haal je vaak alleen maar stemmen binnen omdat mensen het zo zielig vinden. En niet omdat het zo'n leuk kindje is ( en er zullen ook vast wel genoeg mensen zijn die wel stemmen omdat het een leuk kindje is )

En over dat topic van gister ik vond het ook raar.. Ik zou namelijk een vreemde echt geen filmpje laten maken van mijn toen zieke kindje..

Ik zelf doe ook niet mee aan dat soort wedstrijden 1 omdat ik toch nooit win en 2 mijn kind is geen attractie :D ( en dat andere dat wel doen moeten ze zelf weten en hoop dat ze ook een keer winnen )

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Van Emma heb ik ook veel foto's van in het zh na haar operatie die plaats ik alleen op haar Hyves pagina waar alleen de mensen kunnen komen die het dichts bij ons staan (gesloten) dit is ook een dagboek voor ons en voor haar voor later. Ik heb haar verhaal in de mijn geheim gezet met een foto, niet om zielig te doen maar om alles van me af te schrijven en te vertellen hoe trots we zijn op haar. Wat ze ook meemaakt/meemaakte ze bleef/blijft vrolijk. Trekt ons er soms doorheen.
    Het verhaal vertel ik weleens ook hier op het forum. Zat hier al toen ik zwanger was van haar en wilde het wel delen. ook als uitlaadklep. Niet om zielig te doen.
    Ik hoop niet dat er mensen zijn die hun kinderen misbruiken om zelf te winnen.

Vind trouwens wel dat zulke foto's idd geplaatst kunnen worden omdat de ouders gewoonweg heel erg trots zijn op hun vechtertje.
    Als zulke foto's worden geplaatst om zielig te doen, nee daar hoeven ze bij mij ook niet mee aan te komen.

En TS nee je hart is niet van steen.

8. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

oke nee je hart is niet van steen maaarrr vind het wel kort door de bocht om ouders die zo'n foto voor een wedstrijd inzenden te bestempelen als zielig willen doen en willen winnen over de rug van hun kindje.
    dat is wel erg slecht denken over je mede mens.
    ook wij hebben een erg heftig jaar achter de rug. dat je dan merk hoeveel mensen er maar klakkeloos vanuit gaan dat ze wel een gezond kindje krijgen en al helemaal paniek raken bij een verkoudheid en daar een groot drama van maken en de dokterpost bellen. terwijl het langetijd bij ons kereltje maar de vraag was of hij het zou overleven.
    daar open ik ook geen topic over omdat sommige mensen nou eenmaal zo zijn en ik geen mensen ga veroordelen.

ik heb geen foto met slangetjes erop staan, maar wel dat hij een slechte start heeft gehad. en dat is nog zachtjes uitgedrukt.
    als je me dan zielig vind, dat is dat maar zo. maar ik ben vreselijk trots op mijn zoontje en ben blij dat hij het heeft mogen overleven, dus zet ik dat erbij.
    IK doe niet mee om te winnen maar om te laten zien dat ik vreselijk trots ben op mijn kereltje.

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

10. lioness74

lioness74 Niet meer actief

En ik ben blij dat ik nog zoveel gevoel ik mijn donder heb om alle 'gewone' kindjes het winnen van een prijsje te gunnen.[/QUOTE]

Zo wil je me persoonlijk aanvallen omdat ik mn mening geef?
    Dat doe ik hier toch ook niet bij jou.

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

12. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zou never nooit mee doen aan dit soort verkiezingen!

Maar ik zou niet oordelen over de foto's die geplaatst worden.
    Misschien heeft zo'n kindje nog niet anders dan aan een sonde legen..

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    maar dat is wel anders toch? Natuurlijk mogen ziekenhuis kindjes net zo hard meedoen als gezonde kindjes. Maar ik vind het disrespectvol voor het kind als hij gebruikt wordt als attractie of tranentrekker. Ook over zieke kindjes is toch genoeg leukste te vertellen?

14. tulip

tulip Niet meer actief

En daar ben ik het helemaal mee eens!

15. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ben het ook helemaal met je eens hoor!
    Krijg tegenwoordig van alles via hyves en facebook of je aub op hun kindjes stemt omdat.....
    Ik hou er persoonlijk helemaal niet van om mijn kind ergens voor te lenen....ik krijg dan meteen het beeld voor ogen van van die Amerikaanse beauty-contests waar kleine kinderen worden uitgebuit en als ik iets vreselijks vind.....
    Nou is dit natuurlijk wel iets anders, maar toch..je kind vraagt hier niet om.

16. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    #76 Mystify, 20 nov 2011
    Laatst bewerkt: 20 nov 2011
    Dat vind ik dus bij een ieder die aan zo'n verkiezing meedoet!
    Niemand vraagtde kinderen toch of ze met hun foto op het net willen? Kinderen onder de twee en misschien zelfs met drie ook nog niet, die snappen toch totaal niets van welke wedstrijd of prijs dan ook? Het is ALTIjD iets voor de papa's en meest de mama's. Of zeggen kindjes tegenwoordig met een jaar al ik wil baby van de maand of in dit geval bofkontje worden en dit kado graag hebben?

En ik gun mensen en in dit geval de zusjes die hun papa en mama veel naar het zh zien vertrekken best zo'n reis.

Deel Deze Pagina