Is mijn kind echt ZO erg...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Aude, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeanine77

Jeanine77 Lid

12 jul 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik snap dat het lastig is als je kind meer snoep gewend is. Bij de AH en reformwinkels is koek/snoep te koop waarbij natuurlijke suikers zijn gebruikt. Suiker vervangen door stroop denkt mijn man. Het is wel wat duurder, maar als je haar dan een keer iets geeft, dan maakt het niet zoveel uit.

Bij Jamin zijn dingen te koop van de bron. Maar dat is vervangen door zoetstoffen en dus ook minder goed denk ik. Bovendien als je daar teveel van eet krijg je diarree.

Natuurlijk is zo min mogelijk snoepen het beste, maar als je dan toch een keer iets wil geven, dan is dit misschien een optie. En in pap en yoghurt moet je ook goed op de verpakking kijken waar allemaal suiker in zit. We eten véél meer suiker op een dag dan we denken.

Ik ben in elk geval blij te horen dat het al een dagje beter gaat. Hopen dat het een stijgende lijn wordt!

Groet,
    Jeanine

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik eet zelf suikervrij , omdat ik me er ook niet goed door voelde en heb toen ik begon, 3 weken moeten afwennen, onderschat het effect niet hoe lang het in je lichaam blijft.
    De eerste week zal ze er meer en meer om vragen omdat het lichaam erom smeekt, en het niet krijgt. Daarna zal het snel beter gaan.
    Ga naar eco winkels en reform winkels en daar is een hele hoop zonder suiker. Zoals koek en snoep en beleg. Let er goed op dat er geen zoetstoffen in zitten want dat is ongeschikt voor kinderen.
    Mag ik zeggen dat ik het knap vind dat jullie dit doen? Het is best pittig om suikervrij te gaan voor je kindje. Heel veel succes.

Deel Deze Pagina