weinig tot geen tussendoortjes hoeven.

Discussie in 'Voeding' gestart door teigetje1, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid eet 3x per dag prima,
    s'morgens 1 boterham met 150 ml thee met melk (50 ml thee/100 ml melk)
    s'middags 1,5/2 boterhammen en 150 ml thee met melk
    s'avonds met de pot mee (ene x veel andere keer wat minder) en 150 ml thee met melk (toetje hoeft ze niet)
    Verder drinkt ze door de dag heen 2a3 x 250 ml diksap/water.

Dus opzich heb ik niks te klagen, maar ze hoeft bijna tot geen tussendoortjes. Met geluk eet ze een klein handje rozijntjes of een paar stukjes fruit in de ochtend en een soepstengel in de middag, maar dit is lang niet altijd zo.

Is het erg dat onze meid geen tussendoortjes hoeft? Ik zit er een beetje mee namelijk, met name met de fruit zit ik te kijken. Ze is verder super gezond, nooit ziek, altijd vrolijk en plast en poept goed.
    Zijn er meer dreumesjes die bijna tot geen tussendoortjes hoeven?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier geen problemen met de tussendoortjes, ons zoontje moet ik eerder temperen dan stimuleren...
    Maar tussendoortjes (soepstengels, rijstewafeltjes of rozijnen) zijn in feite niet nodig als ze het gewoon goed trekt tussen de maaltijden door. Alleen het fruit is natuurlijk wel belangrijk.
    Je zou dat als toetje kunnen geven of door de yoghurt mengen. Of er een smoothie van maken zodat ze het al drinkend weg krijgt als tussendoortje? Maar je gaf zelf al aan dat een toetje vaak al niet meer wil.... lastig. Het klinkt alsof ze gewoon vol zit. Al eet ze niet buitensporig veel.
    Wel vind ik dat ze aardig drinkt naast de melk + thee die ze bij de maaltijden krijgt. dit vult natuurlijk ook aardig. Als ik een glas water drink zit ik ook even vol! Laat staan diksap.
    Misschien kun je 1 beker van 250cc water/ diksap laten staan en dan het fruit aanbieden?

3. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Mijn zoontje eet ook bijna geen tussendoortjes.

's ochtends eet ie een half stuk fruit, en daarom geef ik 's middags maar weer een half stuk.
    Vaak genoeg laat ie van dit mini beetje nog wat staan.

Soms geef ik hem na het avondeten nog wat fruit, en dan vervang ik het "middagtussendoortje" door een kwart soepstengel.
    Meer krijg ik er ook echt niet in.

Ik maak me ook wel eens zorgen om het fruit, en daarom geef ik hem regelmatig een knuipfruitje van Zonnatura.

Volgens het CB is het slecht fruit eten wel redelijk te vervangen door andere dingen zoals bijv. roosvicee met toegevoegd vitamine C.
    Maar ik vind het toch lastig..

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Onze dochter heeft er ook helemaal geen behoefte aan hoor, niets om je zorgen over te maken volgens mij!
    Heerlijk toch juist en met de tijd zal het vanzelf wel komen denk ik.

ze eet nu:
    's morgens een fles (150)
    's middags 2 sneeen brood + 100ml melk
    Halverwege de middag fruit
    's avonds groente en toetje
    En dan tusssen door natuurlijk nog wat water drinken

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja die knijpfruitjes gaan er hier ook heel goed in! Ik denk in .... zonder gekheid...30 seconden??
    Lekker makkelijk en vervangt 1 stuk fruit. Maar ja...is hier meer voor onderweg hoor.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

maakt lijkt me niks uit toch?
    als ze haar eten verder goed eet heeft ze dar blijkbaar genoeg aan. Wij geven Emma ook niet veel tussendoortjes, heeft ze ook minder behoefte aan. Ze groeit goed dus ik maak me er niet druk om.

7. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Dank jullie voor de reacties.

Misschien dat ik idd zo'n knijpfruit kan proberen, krijgt ze toch iets van fruit binnen. Helemaal geen fruit lijkt me ook niet echt de bedoeling. Al is het maar een paar keer per week dat ze knijpfruit krijgt, beter dan helemaal geen fruit.

En tot de 11 maanden was ze zo'n bouwvakker waar je werkelijk alles in kon duwen ;).

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou ook 1 keer diksap vervangen door fruit, want fruit is echt wel belangrijk. Door die sap gaat het maagje ook vol zitten. En je kunt het ook door water vervangen. Dat je 1 keer 250 cc diksap geeft en verder fruit met water.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze meid krijgt ook nooit een tussendoortje. Ben al blij als ze d'r maaltijden goed eet. Soms vraagt ze om een mandarijntje..
    Je zou ook tussen de middag eerst 1 boterham kunnen geven en dan wat fruit. Of na het avondeten wat fruit. Ik begrijp dat ze het wel lust, maar dat ze tussendoor geen honger heeft??

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    idd, ze lust het wel en ook zo goed als alle soorten fruit (ook aarbeien, bessen, meloen e.d), maar ze hoeft het niet.
    Ik ga zo even naar de winkel voor wat aarbeien of zo, en dan kijk ik of het werkt als ik 1 tuitfles water/sap vervang voor fruit met water.

Deel Deze Pagina