dat maakt helemaal niet uitik had vroeger als eerste een kies. toen een hoektand en toen kwam de rest! mijn zoontje heeft onder 2 en boven 2 en krijgt nu ineens een kies. verder nog niks dus ik denk dat het verschilt per kind
Heb weleens gehoord dat ze het tandenschema van de papa of mama grotendeels volgen ( dus misschien ben jij of je man ook wel even als dracula door het leven gegaan, misschien even oude foto opzoeken ) en bij jullie is het ook goedgekomen toch!! komt allemaal goed! Ieder kindje zijn eigen ding!
Hier ook dwarse tandjes! Eerst 14 maanden helemaal niks en toen 6 weken lang elke week 1 tandje erbij! En ze begon boven links naast de voortanden. Toen die ernaast. Toen de andere kant rechts naast de voortanden. Toen die ernaast. Had ze dus ineens 4 tanden boven. En daarna pas de 2 tandjes onder. Ze was heel eventjes net een dracula, hihi.
Ymke heeft ruim 2½ maand 3 tandjes onder gehad (erg grappig om te zien). Toen 2 boven, 1-tje onder erbij en 2 boven erbij. Die laatste 5 kwamen allemaal binnen 2 weken en ze heeft er gelukkig geen last van gehad. Het ziet er nu weer symetrisch uit bij haar. Emiel volgde destijd precies het schema uit het groeiboekje.
Hier ook anders dan anders: eerst 2 ondertanden, toen 4 boventanden, toen 3 kiezen en nu even niks, althans niet dat ik weet. Maar kan me voorstellen dat je het er een beetje raar uit vindt zien, maar ook wel weer schattig toch
onse meisie heeft een voortandtje en die er na komt is nog opkomst en daarna komt er ook een tandtje die er al helemaal door heen is. slapen ze bij jullie snachts?
lisa kreeg eerst onder 2 tandjes (midden) daarna boven 1 en toen kreeg ze 2 kiezen boven en meteen alle andere boven(behalve de achterste kiezen) vervolgens kreeg ze 1 snijtand onder... de rest moet nog komen. Ze had met 10 maanden nog geen 1 tandje, 3 maanden later bijna een mond vol
Hier nu ook een draculatje. Ze heeft 2 ondertandjes in het midden en er komen er nu 2 boven door maar net naast de 2 voortandjes die ze dus nog niet heeft.
Elk kindje heeft weer z'n eigen variatie op het "normale" patroon. Julia kreeg eerst 2 onder en eentje boven, toen de tweede boven, en daarna alles in paren... maar.... in paren onder/boven, dus eerst links twee snijtandjes (onder en boven), toen rechts 2 snijtandjes (onder en boven) en nu heeft ze links 2 kiezen (onder en boven), en rechts nog niks Leuk toch? Elk kindje uniek!
Ik heb er ook een paar die in een heel rare volgorde tandjes kregen. Het ziet er een tijdje gek uit maar het maakt verder helemaal niet uit!
haha hier net hetzelfde alleen is Lennert een beetje vroeger. Ook eerst de twee onderste en dan zijn rechtse tand naast de voortand en dan zijn rechtste voortand. Denk dus niet dat je met een abnormaal kind zit en zo te lezen zijn de kindjes die eerst hun voortanden eerst krijgen abnormaal