Ons zoontje is bijna 7 maanden. Nu krijg ik van het Kdv te horen dat hij moeilijk zelf kan spelen. Merk het thuis ook maar vind het niet zo erg. Hoe is dat bij jullie kindjes? En hebben jullie tips? Hij gaat nu in de box gauw huilen.
Lekker uit de box op de grond speelgoed erbij en spelen maar... Dit hangt er natuurlijk wel vanaf of hij zich al op zijn buik draait. groetjes kim Of lekker in een wipstoel met activeti centre er boven
Hier was dat tot 4,5 mnd ook zo. Sinds ze gewend is op dr buik te spelen kan ze zeker 1u per keer alleen spelen. Als ze niet moe is kan ik rustig douchen, stofzuigen, dweilen en soms nog een was ophangen. Ze vraagt soms wel om aandacht door een gilletje te geven. Maar echt een makkelijk kind hebben wij nu.
Liggen is swsngeen goed idee. Zittend houdt hij het wat langer vol. Ook op kleed op de grond niet lang. Samen spelen gaat wel lang.
Op deze leeftijd zou ik hem juist alleen maar (op de buik) neerleggen. Dat is voor hem veel uitdagender, en kan hij ook leren om zich voort te bewegen ( om zn as draaien, grijpen, tijgeren, kruipen). Een zittende baby is veel beperkter en is idd van anderen afhankelijk om speeltjes aan te geven, hem te verplaatsen enz. En volgens mij mogen ze op kdv kinderen pas op hun billen zetten als kindjes gewoon zelf kunnen gaan zitten uit ligpositie. Dat kan ook de reden zijn dat je zoontje daar onrustig is..
Tja mijn dochter heeft ook heel wat afgehuild op haar buik. Ze vond het echt niet keuk alleen om te slapen lag ze op haar buik. Terwijl we wel elke dag oefende. Elke dag weer, samen op de grond en gek doen. Speeltjes voor haar neus leggen en soms een beetje laten huilen, aaitje geven gek doen en ze kon weer verder. Op de opvang werd ze met de andere babies op de grond gelegd op hun buik en de grote kindjes kwamen kijken/spelen. Dit heeft haar echt geleerd dat het op haar buik geweldig is. Met 4,5 ( zie dat ik in eerdere post een foutjr maakte was nml 3,5 mnd) kon ze al om haar as draaien. Met 5,5 mnd achteruit buikschuiven ern beetje. En nu tijgert ze en zit steeds in de kruiphouding en in bed kruipt ze korte stukjes. Zou dus toch oefenen want het is echt een wereld die uit eindelijk open gaat. Maar goed jij kent jouw kindje het best en als t echt niet werkt moet je maar hopen dat straks wel lukt als hij loopt.