Is dit een fase? Wassen, douchen en in bad, Gijs schreeuwt de hele boel bij mekaar. Tja hij moet toch schoon. Na douchen klampt hij zich zeker 10 minuten aan mij vast voor ik verder kan met afdrogen. Elke dag in bad is geen optie. Iemand tips?
Lastig, niet echt tips. Hier pas wel problemen gehad met haren wassen. Maar gewoon door gaan (tsja t moet toch) en rustig tegen haar praten. Gaat nu weer goed. Succes!!
O vreselijk inderdaad. Hier heb ik ze eerst een paar dagen met een washandje en een 'sopje' gewassen. De dagen daarna gezorgd dat alles klaar stond incl water al in bad. Leuke dingen in bad. En zingen maar gekke spelletjes, heb alles uit de kast getrokken. En iedere keer ging het beter. Douchekop uitgelaten. Pas na een paar weken heb ik die zachtjes in bad aan. Puur voor de handje. En laten zien dat er een bakje onder kon ed. Heel vervelend dat de angst er ineens is en niet ineens weer over is. Hoor om me heen dat het wel weer over gaat gelukkig
Hier een paar maanden terug die fase ook gehad. Het heeft even geduurd, maar het is weer over gegaan, inmiddels weer groot fan van het bad en de douche. Wij hebben geen bad, maar zijn in die periode weer even over gegaan naar het babybadje, hij ging altijd gewoon onder de douche. Eerst bleef hij staan in het babybadje, ik waste hem en spoelde hem met een gietertje voorzichtig wat af en weer eruit. Na een paar keer ging hij weer zitten in bad en ook wat spelen, maar oh wee als je aan z'n haren kwam. De regel was ook toch minimaal 1x per week haren wassen hier, dat was dan even drama. Na ook weer eens een paar keer bij opa en oma in bad te zijn geweest en een keer weer naar het zwembad gaat het inmiddels weer super. Hij gaat weer mee onder de douche en durft inmiddels ook weer onder de straal. Mijn tip, heel geleidelijk opbouwen en alleen doen wat moet, het komt vanzelf wel weer goed. 't Heeft hier denk echt wel 3-4 maanden geduurd.
We proberen het inderdaad met wennen. In bad ging vandaag redelijk, wel helemaal in paniek toen hij de badkamer op kwam, maar na een paar minuten was het oke. Douchen is nu echt het grootste probleem. We gaan gewoon heel rustig opbouwen, als hij in ieder geval maar schoon wordt.... ach, voor hij 16 is is deze fase wel over, maar fijn is het niet, een kind compleet in paniek onder de douche... Bedankt voor de tips, we gaan er zeker mee aan de slag.