is mijn kindje te groot

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlademira, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlademira

vlademira Niet meer actief

Quinten draagt maat 74
    en hij doet ook allerlei dingen na die wij doen zoals zwaaien
    hin is ook gek op televisie kijken maar wordt boos als de fles ervoor zit dus dan doe ik de tv uit wordt hij nog bozer als ik dan tegen hem zeg dat zijn fles eerst leeg moet voor de tv weer aan gaat moet je zien hoe snel hij dan drinkt

2. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    je heb ook best wel kans dat hij nu erg snel is en straks gewoon een tijd stil staat en al is dat niet zo.

kan jou het wat schelen lekker trots zijn dat jou kleine dat allemaal al kan.

3. vlademira

dank jullie wel allemaal ik maakte me een beetje zorgen omdat ze op het cb zeiden dat hij overal veelste snel mee was en ook te snel groeide
    zou het ook zo kunnen zijn dat ze verkeerd gerekend hebben met de echo en dat mijn zoontje eigenlijk eerder geboren had moeten worden want ik had met 35 weken ook al weeen en toen met 37 weken hebben ze allemaal tegen gehouden met weeen remmers

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Lijkt me sterk hoor, met de echo kunnen ze redelijk nauwkeurig meten.

Trouwens, dat was ik even vergeten te zeggen. Ik was als baby ook overal super snel mee. Ik liep bijvoorbeeld al met 10 maanden en praatte al redelijk goed met 14 maanden of zo. Was ook veel groter dan mijn leeftijdsgenoten.
    Nou, ik ben echt niet hoogbegaafd, niet groot en ook niet anders dan anders. Dus dan kan allemaal heel goed.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    En toch zegt men wel dat het met hoogbegaafheid te maken kan hebben.

Je kunt het maar beter vast herkennen, dan kun je hem gelijk de beste begeleiding geven.
    Die kinderen kunnen op een "normale" basisschool zich best wel eenzaam en onbegrepen voelen.

Als je het nu al weet kun je daar vast op inspelen.

Mijn broertje had dit ook. Snel alles leren, groot en nieuwsgierig. Heeft een IQ van 139, en was overal snel mee. Maar op school ging het mis. Hij ging naar de MAVO ( :confused: ), terwijl dat natuurlijk veel te laag was. Maar goed, het was veel te laat bekend. Nu doet hij universiteit en zit hij op zijn plek.

6. vlademira

hier net zo heb een IQ van 138 en had ook nooit zin om wat te doen op school alleen de moeilijke opdrachten gingen goed heb daardoor ook mavo gedaan vreselijk vond ik het en aardat ik aan het begin steeds 10 had noemde ze me steeds leer pikkie en werd ik heel erg gepest ik ging toen expres fouten maken waardoor ik niet hoger kon komen

7. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Hier ook een 'grote'. Net 5 maanden en 73 cm en 9,5 kilo. Qua ontwikkeling is hij echt nog gewoon 5 maanden. Geen wonderkind ofzo ;) Hoewel hij is natuurlijk wel mijn wondertje!

Eigenlijk lijkt het me nogal stug dat ze nu al van je baby kunnen zeggen dat een grote kans heeft dat hij hoogbegaafd wordt. Het lijtk em niet dat een snelle lichamelijke ontwikkeling in verband staat met een hoog iq. Ik hoor namelijk ook regelmatig het tegenovergestelde. Kindje die laat kunnen kruipen, lopen etc, maar wel al bijvoorbeeld verbanden kunnen leggen.

Maar geniet gewoon van je mannetje. Maakt toch niets uit of hij nu al kan kruipen of dat hij het over een maand zou kunnen. Uiteindelijk kan iedereen het!

8. vlademira

hij kan al veel meer niet lichaamelijk maar valt niet zo uit te leggen

9. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Ons meisje is ook heel zwaar en lang voor haar leeftijd.
    Tamara is 18 september voor het laatst naar het CB geweest, 1 dag voor ze 9 maanden werd.
    Toen woog ze 10.965 gram en was ze 75 cm.
    Ik denk dat madam nu wel over de 11 kilo weegt en ze zal qua lengte ook wel iets zijn gegroeid.
    Tamara zit ver boven het gemiddelde en dat wordt ons ook steeds verteld.
    Maar tja, ik heb zoiets van...ze groeit goed en lengte/gewicht is mooi in verhouding...prima toch!
    Bij ons spelen de genen misschien ook wel mee.
    Mijn man en ik zijn beide niet klein.
    Ik ben 1,78 en mijn man is 2 meter lang...

Niet teveel over inzitten hoor!
    Jouw kindje kruipt en tijgert nog niet en zodra ze dat doen, gaat het groeien ook niet meer zo snel.
    Wees voor nu blij dat hij het zo goed doet!

Liefs Elly.

10. vlademira

tijgeren doet hij wel al en ik heb hem vandaag gemeten en was hij 70 cm

11. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Hier ook zo'n joekel als baby. Hij ging echt compleet de groeicurve uit, maar bij ons op het Cb zeiden ze juist dat het allemaal prima was en dat een kindje later wel minder snel groeit.
    En dat was ook zo. Hij zal nooit een teer poppetje zijn, maar het gaat minder hard en gaat steeds meer richting gemiddelde.
    Maak je niet druk, dat komt dus straks allemaal vast goed!

12. Dushi

Dushi Niet meer actief

Vera was groot bij de geboorte en daardoor kreeg ik extra echo's vóór de geboorte.

Tijdens de controles op het CB zakte ze steeds meer op de curve.
    De arts zei toen: "kindjes zoeken nu eigen weg".

Dat heeft me enorm gerustgesteld.
    Vera is nu een kindje op de onderste lijn van de curve en het is prima !

13. vlademira

quinten nwas bij de geboorte helemaal niet zo groot 52cm maar daar na begon hij hel hard te groeien en dat doet hij nog steeds hij groeit gemiddeld 1 a 2 cm per week soms zelfs meer ga bijna elke maandag naar het cb omdat ik de groei moet bij houden van het ziekhuis dit ivm met zijn reflux

14. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

E zijn wel meer kindjes die al wat tijgeren met 4 maanden hoor.
    De ene is wat sneller dan de ander.

Maar als hij echt begint te kruipen en zich omhoog probeert te trekken ed, dan gaat het groeien minder snel.
    Ik zie dat nu ook bij Tamara.

Wat ik eerder al zei...niet teveel zorgen maken en blij zijn dat je kindje het zo goed doet!
    Het extreme groeien stopt echt wel...geloof me!

Liefs Elly.

15. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Zou me nergens druk om maken, gaat prima zo toch! En over een paar maanden gaat het groeien minder hard.

16. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    LES 1: Alleen de dingen die je graag wilt horen meenemen van het CB, de rest leg je direct naast je neer.....
    LES 2: Je kunt je kind nou eenmaal niet vertellen dat ie niet mag groeien...
    LES 3: Zolang je mannetje gezond is, lekker genieten en als ie inderdaad zo snel is, dan moet je dubbel zo hard genieten, want voor je het weet is er weer een nieuwe fase aangebroken. (die overigens vaak nog leuker is, vind ik haha)

Nee, even serieus, laat ze lekker kletsen bij het CB, ik heb ook al teveel flauwekul van de dames gehoord om alles nog serieus te nemen en .... om gemiddelde kinderen te hebben, moeten er ook een hoop uitschieters naar boven en beneden zijn! Anders krijg je nooit een gemiddelde...maar dat vergeten ze nog wel eens. ;)

Deel Deze Pagina