ik ben in verwachting van de 2e nu vroeg ik me af of er dingen zijn die best wel eens handig kunnen zijn bij de komst van een 2e kleding, box, bed etc dat heb je al maar wat niet zoals een dubbele kinderwagen? wat voor bed gaat de 1e in? etc dus handige dingen voor nr 1 en 2! zijn er mensen die mij tips kunnen geven waar jullie aan dachten of juist misliepen bij de komst van de 2e! ben benieuwd
youame was 22 maand toen Dice werd geboren ik kreeg een ledikantje van mijn zus daar slaapt youame nu in en Dice in de babykamer van youame verder heb ik niks extra's gehaald als we naar de winkel gaan loopt ze een stukje en dan zet ik der op de kinderwagen bak waar ze dan opzit maar Dice wordt nu al te lang dus denk dat hij dan in de buggygedeelte gaat en youame op ó'n plankje erachter
Wij denken aan: een 2e commode + toebehoren (moet nog) een 2e ledikantje + toebehoren (al gekregen!) een duowagen (hebben we al gekocht) En verder zou ik het ook zo niet weten! (Jelte is zo'n 20 mnd als de baby komt)
héél veel geduld en stalen zenuwen nee voor alsnog kunnen wij het prima af met een extra bedje, wat meer aankleedkussen hoezen, kleding, een duowagen. ohja, nog véél meer spuugdoekjes! wat gaan die er snel doorheen met 2 jonge kids (hier leeftijdsverschil van 17mnd)... wat extra slabben en een goeie wasmachine
Hoi meis, Heb er verder niet veel aan toe te voegen als wat er al gezegd is. Buiten dat ik t erg handig vond om een extra aankleedkussen te hebben. Die had ik op mn oudste zn kamer liggen zodat ik die af en toe kon verschonen als de jongste nog sliep. Dan hoefde ik dat kamertje niet op. Verder zitten ze wel handig uit elkaar kwa leeftijd. Als nr 2 er de leeftijd voor krijgt is Benthe er vaak al weer te oud voor. Denk aan n eetstoel ofzo. Dat word dan voor Benthe een verhoging voor op de gewone stoel waarschijnlijk. Of je moet een triptrap geval hebben. Dan zal je op den duur een 2e eetstoel moeten hebben. Maar goed dat hebben ze de eerste tijd toch nog niet nodig. En zo heb je meer dingen zoals servies voor oudere kindjes. Dat kan elkaar net overlappen of net niet. Ligt n beetje aan de kindjes. Maar dat is ook allemaal van latere zorg. Misschien n wat grotere verzorgings tas zodat je al die ongein mee kan sleuren die je dan nodig hebt Rug versteviger voor jezelf is ook niet weg trouwens nee flauw. Ik kan verder niks bedenken wat ik dubbel gekocht heb...
Ik heb alles dubbel moeten kopen, kinderkamer duowagen kleertjes beddegoed ( zeer handig om dit extra in huis te hebben) er zit hier 15 mnd tussen nr 1 en 2
och nog veel meer autostoeltje dadelijk kinderstoeltje voor eten we hebben een extra box aangezien onze zoon nog graag in de box speelt en dat mij scheelt met het achter hem aan lopen
autostoeltje is idd handig Maar Benthe past toch niet meer in de maxi cosi dus neem aan dat die er eigenlijk al is. Ik had de eerste in de boks als de 2e sliep of gevoed moest worden en als de 2e in de boks lag speelde mn eerste of zat in de eetstoel te puzzelen oid met mij. Maar als je plek genoeg hebt lijkt me n 2e boks ook wel handig idd.
Toen bij mij de tweede werd geboren was de oudste 22 maanden. De grootste misvatting (in mijn ogen) is dat een duowagen nodig zou zijn. Ik moet zeggen dat ik hem eigenlijk helemaal niet heb gemist. Als ik echt aan de wandel moet met 2 kinderen tegelijk, heb ik de baby in de draagzak en de oudste in de buggy. Als ik korte stukjes wegga, gebruik ik de wandelwagen voor de baby en gaat de oudste mee op zijn (loop)fietsje. Dat gaat prima. En mochten we echt een dagje weggaan, dan gebruiken we de wandelwagen en ook de buggy. Het lijstje van wat wij extra / nieuw hebben aangeschaft: - beddengoed - flessen en spenen - kinderkamermeubeltjes - omkleedkussen en hoezen - wat aankleding voor de nieuwe babykamer, want de oudste kreeg een nieuwe dreumeskamer (waar we ook wat aankelding voor hebben gekocht) - extra luieremmer En dat was het geloof ik wel zo'n beetje. O ja, en wat babykleding omdat we wisten dat we dit keer een meisje zouden krijgen i.p.v. een jongetje. -
Wij hebben voor onze dochter nieuwe meubeltjes gekocht, de babykamer is doorgeschoven naar de jongste. Ipv een extra commode hebben we een bureau gekocht, wat we nu gebruiken als commode! Verder wel extra aankleedkussen, duowagen, luieremmer, jongenskleren, kinderstoel en straks een autostoeltje als hij niet meer in de maxi cosi past.
Hier zit er 23 maand tussen. Wat we extra hebben gekocht: - aankleedkussen en extra hoezen - een duobuggy (met zo'n babynestje) voor als ik alleen ben met 2 kinderen (anders gebruiken we de wandelwagen en de buggy) Ik vond het zonde om zo'n dure duowagen aan te schaffen. Op deze leeftijd wil de oudste toch meer lopen dan zitten - voor de oudste een peuterbedje, nieuwe ladenkast en een kledingkast, de jongste krijgt de babykamer. Straks komt er een extra tripptrapp en waarschijnlijk ook een extra autostoeltje vanaf 9 maand. Een 2e commode zou ik niet aanschaffen. De oudste kan staand aangekleed worden en voor die luier omdoen leg ik haar wel met aankleedkussen even op de ladenkast neer. Het valt dus wel mee.
Wij gaan ook geen extra "echte" commode kopen maar een ikea opbersysteem (trofast) waar je een commodeopzetstuk bij kunt kopen, kan later al het speelgoed er in! Verder hebben wij juist wel een duowagen omdat ik een draagzak niks vind voor mezelf qua rug. En ik wandel graag en ver...dus met een loopfietsje zie ik dat niet gebeuren. Daar komt bij: mijn zusje is 10 weken verder zwanger als ik en mijn moeder past op vrijdag straks op 2 baby's en een dreumes op, dus wij hebben gezamelijk een duowagen met nestjes gekocht. Ik denk dat we op termijn ook een extra kinderstoel kopen (we hebben 1 meegroeistoel) en de box, tja dat ga ik maar eerst eens zien hoe dat gaat. Idd nieuwe flesjes, maar ik ga van BV uit dus dat laat ik eerst nog even denk ik.