tijd tussen laatste en eerste fles verlengen maar hoe?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door littlemama, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    mijn dochtertje krijgt nog steeds s avonds laat de fles
    nu ben ik al gaan vervroegen van 22.00 naar 21.30 (180+7)
    maar nu wil ook graag de fles van 8.00 er af en dan een bordje bambix daar voor in de plaats geven en dan om 8.30 (langer houd ze het echt niet vol) :(
    ik ben daar nu een paar dagen mee bezig maar iedere ochtend begint ze rond 7.30 te jengelen en te huilen omdat ze honger krijgt . :cry:
    ik heb ook al geprobeerd om het s avonds wat dikker te maken met wat rijstebloem of zo maar als de voeding er in zit past er bijna geen schepjes meer bij hooguit 2 a 3 maar als ik dan schut dan is het te vol en krijg je klonters .
    dus mijn vraag is hoe kan ik er voor zorgen dat ze het langer als 10 uur of 10,5 uur vol houd zonder voeding want die laten en vroege flesjes gaan me opbreken .

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik denk dat het gewoon haar tijd is om half 8 's morgens, is op zich een hele mooie tijd. veel ouders zouden daar jaloers op zijn. je kunt eens proberen om de laatste fles nog vroeger te geven en dan 180+6 en bambix erdoorheen, elke dag wat vroeger . als ze het dan nog steeds volhoud tot 7.30 is dat toch prima. dan heb je in elk geval geen late fles meer. maar er zijn genoeg kinderen die hem op deze leeftijd nog hebben. ik zou alleen niet proberen te rekken 's morgens, alleen omdat het jou beter uitkomt om langer in bed te liggen.

Groetjes, Miranda

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna heeft toevallig geen late fles meer, maar ik zou het geen probleem vinden moest het zo zijn...
    Van half 10 tot half 8 is toch heel netjes?

4. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ja ik vraag me eigenlijk ook af waarom je daar meer tijd tussen wil hebben.

5. littlemama

littlemama Actief lid

28 okt 2008
    141
    0
    0
    het is namelijk omdat ik een ziekte heb waarbij ik veel slaap nodig heb heb ik nu een paar dagen teweinig slaap gehad dan merk ik dat aan mn gezondheid enzo dus het is niet omdat ik zonodig uit wil slapen of zo maar om mijn medische redenen

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    heb je al geprobeerd om een bordje pap te geven voor het slapengaan? als je trouwens een fles maakt van 200cc passen er nog wel wat scheppen bambix in. als je er echt meer tijd tussen wilt hebben, denk ik dat je alleen kunt proberen om de avondfles te vervroegen en zelf ook vroeger naar bed te gaan.

7. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Idd de laatste fles steeds ietsje eerder geven. Dan kijken hoe laat ze 's morgens komt. Wij geven de laatste fles om 20.00 en dan lekker naar bed.

Ik weet niet welke fles je heb maar als je 200 cc voeding maakt past daar nog behoorlik wat nutrix bij hoor. Ik zou trouwens niet meer dan 3 eetlepels door de fles doen anders komt het zo moeilijk uit de speen.

Succes.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Aha, ik snap het! ;) Das natuurlijk een beetje een ander geval!

Ik ben het eens met mijn voorgangers, de fles een beetje eerder geven met wat Nutrix ofzo erdoor, en dan zelf ook wat eerder naar bed gaan.

Succes! ;)

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Tja of het nou medisch is of niet, je kunt een kindje niet dwingen natuurlijk.
    Proberen kun je het altijd, maar het blijft een baby natuurlijk.

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik weet niet of er ook een partner is ... maar misschien kan die de late avondvoeding geven en dan kan jij lekker vroeg naar bed zodat je wat uitgeslapener bent in de ochtend (ik denk dat het je niet gaat lukken om je kindje langer te laten slapen in de ochtend, de meeste kindjes worden alleen maar vroeger wakker naarmate ze ouder worden)

Deel Deze Pagina