als ik hem wegzette, bleef hij met 6.5 zelf zitten. zelf gaan zitten was met 8.5 maand. groetjes, Miranda
bedankt voor de snelle reactie. mijn zoon is nu 6.5 maand en als ik hem vasthoud lichtjes blijft hij wel zitten, maar soms valt hij ook gelijk weer om hoe kan ik stimuleren dat hij blijft zitten of moet ik gewoon wachten tot hij het zelf gaat doen?
Mijn dochter gaat pas sinds een paar weken uit zichzelf zitten! Ze zat al wel een paar maanden in de kinderstoel. Maar bij het kinderdagverblijf vinden ze dat een kind pas echt kan zitten, als het uit zichzelf gaat zitten. Anders is het ruggetje misschien niet sterk genoeg. Ik zou het dus niet te vroeg gaan stimuleren.
Mijn kleintje blijft nu (8,5 maand) zitten als ik haar op haar billen neer zet. Ik blijf er nog wel bij, want ze probeert de hele tijd haar sokken uit te trekken en dan ligt ze meteen (brullend) om. Zelf gaan zitten zal nog wel even duren, ze doet in ieder geval nog geen poging.
Je kunt beter wachten tot hij het zelf gaat doen. Zolang ze nog niet zelfstandig tot zitten komen, zijn de heupjes en het ruggetje nog niet ver genoeg ontwikkeld om deze houding aan te kunnen. Even op schoot zitten kan geen kwaad, maar liever niet te lang..
Met ongeveer 7 maanden kon ze voor het eerst in de tafelstoel zitten en als je haar ondersteunde, bleef ze rechtop zitten op de bank of op schoot. Pas nu zie je dat ze zelf overeind begint te komen en gaat zitten. Een kindje kan pas officieel zitten als het vanuit de ligstand zelfstandig overeind kan komen en ook blijft zitten zonder om te kieperen.
Ze blijft nu zitten pas sinds een aantal weken als ik haar in de zit positie neerzet, ze valt niet meer om gelukkig. Nu wachten op zelfstandig zitten maar dat zal wel even duren!
sinds gisteren gaat ze zelf zitten en roept dan JAAAAHHHH ! ze kon wel al eerder zitten maar dan moesten wij haar ondersteunen en ja in haar kinderstoel zat ze ook! Ik heb het nooit gestimuleerd, ik vindt het komt vanzelf als je kindje er aan toe is! Henriette
Sam blijft pas sinds een week of 3 goed zitten als ik hem in die positie neerzet. Valt heel af en toe nog eens om.... Uit zichzelf gaan zitten lukt nog niet. Maar maak me er nog niet zo druk om, hij is gewoon niet zo vlot. Kruipen en/of staan kan 'ie ook nog niet
mijn oudste zat pas met 10 maanden, toen hij eindelijk zelf kon gaan staan! maar hij zat dan wel direct als een huis.. hij is nooit meer omgevallen!
Toen Jus 6 maanden was heb ik hem een keer voor de grap op zn kont gezet en hij bleef gewoon zitten! Nu wil hij de hele dag niets anders en hij blijft ook goed zitten. Maar zelf gaan zitten kan hij nog niet....
oke ik zie de reacties en zal gewoon afwachten haha leek me ook al het beste maar was benieuwd naar jullie ervaringen bedankt voor de antwoorden