is mijn mannetje nou echt zo groot?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marline1983, 2 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoihoi,

nou, ik denk dat onze dochter tegen die tijd ook wel zo groot is... ze was bij 4 weken 9,5 pond en 58 cm, (bij geboorte 8,5 pond en 53 cm). Ze zit nu nog in maat 56, maar dat zal niet lang meer duren. Ben vorige week in ieder geval al wezen shoppen om maat 62 een voorraadje van aan te leggen. Geboortegewicht en -lengte maakt denk ik dus ook wel uit op hoe groot je kindje steeds is in z'n verdere ontwikkeling.
    Maar elk kindje is anders hoor: mijn stiefkids zijn bijvoorbeeld erg klein voor hun leeftijd, (waren bij de geboorte ook vrij klein). Heb laatst maat 104 van m'n stiefdochter weggegeven aan mijn schoonzusje voor mijn nichtje. Lisanne had het aan toen ze 4 was, m'n nichtje heeft het nu aan bij 2,5 jaar! Bij Didi bijvoorbeeld moet ik echt geen kleren op de leeftijden gaan kopen voor m'n stiefkids: dat is hen veel te groot dan.

En, qua kledingmaat: iedereen heeft ook weer andere opvattingen over wat past of niet. Bij ons zitten mijn stiefkids in kleinere maatjes kleren dan bij hun moeder: die koopt sowieso op de groei, maar vindt blijkbaar ook dat mouwen over de handen moeten vallen enzo... Prima, wij kopen de kleren gewoon precies passend.
    Mijn schoonzus (andere dan die van hierboven) trekt haar zoontje ook kleren aan waarvan ik dan denk: veel te groot, terwijl zij dan al roept: bijna te klein. 't Is maar net hoe je er tegenaan kijkt dus ook.
    Lekker doen dus wat jij OK vindt en zolang je kind gezond is en niet dik door allerlei snoeperij, (maar dat zal bij 5 mnd nog wel meevallen, :-D), je niks aantrekken van wat anderen zeggen... ik merk zelf dat er een hoop onzin wordt geroepen door mensen die gewoon even wat babypraat met je willen hebben. Lekker bij babypraat houden en niet te serieus nemen dus, :-D

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Valt volgens mij wel mee hoor.

Mijn zoontje woog met 5 maanden 8 kg en was 72 cm lang. Verhoudingen kloppen goed. Hij zit boven het gemiddelde maar volgens mij niet op de allerbovenste lijn.
    Maar het is zeker geen bollie. Als ik weleens kinderen van zijn leeftijd zie met lekkere dikke wangen, dat heeft hij toch niet.

3. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax was toen 9 kg en 68 cm. En dat is inderdaad behoorlijk groot.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.248
    7.287
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva was bij haar geboorte 4350 gram en 53 cm, even groot als jouw dochter dus :). Maar nu is ze maar zo'n 73cm en ik denk dat ze misschien nu net de 9 kilo heeft gehaald ;). En ze zit nu dus net in maat 80.
    Tot 7 maanden ging haar groei super, toen ging ze staan en overal langs lopen en ze kreeg natuurlijk minder melk, maar ze heeft een lekker temperament dus eten ging niet zo super ;). En nog 2 keer een weekje ziek geweest en dus in een paar maanden tijd zelfs afgevallen. Nu eet ze sinds een week ofzo een stuk beter, ze eet nu echt als een bootwerker en ze kan wel blijven eten! Het lijkt erop dat ze nu een groeispurt maakt.
    Maar goed, ik dacht dus ook dat Eva al snel heel groot zou zijn en meestal is dat volgens mij ook wel met kindjes die groot bij de geboorte zijn, maar Eva is van bovenin de curve helemaal naar beneden gegaan. Maar bij de 4 maanden zat ze dus nog wel bovenin.

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    heeey meiden heel erg bedankt voor jullie antwoorden
    hij is idd lekker vrolijk enz dus ga me geen zorgen meer maken maar genieten :)

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn zoontje precies zo :)
    Qua lengte betekend dat dat hij boven de +2 zit, en qua gewicht nog net niet +1 is. Dat is mijn zoontje nu nog steeds. Op het cb noemen ze hem lang en slank. De grote lengte zit bij ons in de familie. Ik denk dat hij nu met 8,5 maand 80 cm is. Overigens krijg ik zijn borstkastje echt niet meer in 74 gepropt. Hij draagt nu 80 en soms 86.

Marline: Ik denk dat jouw zoontje keurig in de groeicurve zit hoor! Ik denk dat je je totaal geen zorgen hoeft te maken!

7. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hij zat idd altijd in de middelste lijn dus was keurig ze zeiden wel dat als je naar m keek dat hij lijkt dat hij dik/groot is
    maar volgens de lijnen was het keurig

maar dat hij al maatje 80 aan heeft van truitjes :oops:

8. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Volgens het tabel van het CB zit Jayden vanaf de eerste keer dat hij daar is geweest precies op de lijn van het gemiddelde.
    Met zijn lengte zit hij dat nog steeds.
    Zijn gewicht was de laatste keer iets onder het gemiddelde, maar dat komt omdat hij een paar weken flink ziek is geweest.

Ik krijg standaard te horen dat hij groot is.
    In het begin ging ik de verdediging in, maar nu laat ik ze praten. Ik heb helemaal geen zin meer om erop te reageren.
    Mensen hebben toch een eigen visie op dingen.

Ik vind het belangrijkste dat ze gezond zijn. De ene baby is nou eenmaal groter / kleiner dan de andere baby.

Groetjes Carina

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Een klein bodybuildertje is het :D

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hahahahaha kiwi ja daar lijkt het wel op

11. Quinton was met ong. 4 maanden 64cm 7155 gram.

Met een half jaar had hij maatje 74/80

Hij is wel redelijk in de bovenlijn van de curve van het gemiddelde. Dat wel.

Ook toen hij nog niet eens 2 was, dacht iemand dat hij bijna 3 was. Dacht men niet alleen om zijn grootte maar ook in combi met zijn doen en laten en zijn kunnen.

Zolang de verhoudingen gewicht/lengte goed zijn, maakt het toch niet zoveel uit, zolang ze maar niet dubbele zijn dat het gemiddelde haha...

12. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Maten zeggen toch helemaal niks? In het ene merk draagt hij nog 80 terwijl hij in het andere merk al 92 aan heeft. Lengte en gewicht zeggen natuurlijk wel wat.

13. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Mijn zoontje is nu 6 maanden oud en heeft broekmaat 68 74 en truitjes 74 .68 zit gewoon vaak te strak .

14. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Mijn zoontje is 6 1/2 maand en al 10 kilo.. Draagt maat 74

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mijn moppie draagt nog 62, is vandaag gewogen en ze is 5860 gram en 66 centimeter bij 5 maanden.
    Ah ja, zo veel baybmensjes zoveel verschillen ;)

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Snoopy: nou, voor jou ook een zware bevalling geweest dan? Wel grappig, dat ze bijna precies even groot en zwaar waren! :)
    Tja, van wie ze de lengte heeft: niet van hara pa of moe, wij zijn allebei als kind vrij klein geweest en nu heel gemiddeld... Mijn kant van de familie is dan wel vrij groot, (zus van 1.85 bijv), dus misschien dat het daarvan komt, of dat ze straks toch ergens minder hard zal gaan... Ben benieuwd...

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.248
    7.287
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn bevalling was eigenlijk helemaal niet zo zwaar.... ik kreeg alleen bij 5 cm al persdrang omdat Eva een sterrenkijkertje was, dat was echt heel zwaar, maar 2,5 uur later had ik al volledige ontsluiting. Toen is Eva goed gedraaid (ik op de baarkruk) en heb ik een uurtje geperst, toen bleef Eva wat steken maar gelukkig was ze er toen wel snel. Helemaal niet uitgescheurd ofzo en ook snel hersteld.
    Mijn vriend is 1,85 en ik ben 1,68, dus van ons had ze het niet. Maar nu is ze dus ook helemaal niet zo groot meer. Ik ga morgen even meten en wegen, ik moet toch met wat vragen naar het cb. Ben wel heel benieuwd, ze heeft gegeten als een bootwerker de laatste tijd ;) en is ook niet ziek geweest.

18. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Ik heb net ook even gekeken in het groeiboekje hoe zwaar en lang Tamara bij 5 maanden was.
    Tamara was op 15 mei ( 4 dagen voordat ze 5 maanden werd... :) ) 8370 gram en 68 cm.
    Dus zwaarder en langer dan Dice.
    Tamara is ook erg lang en zwaar voor haar leeftijd, maar tja...wat wil je...ze had een goede start.
    Tamara woog bij de geboorte 4506 gram en ze was 52 cm.

We zijn op 20 november voor het laatst geweest ( toen was ze 11 maanden en 1 dag ) en toen woog madam 12.170 gram en 78 cm.

Tamara droeg bij 5 maanden ook al veel maat 80 en ook nog wel maat 74.
    Ze zit nu in maat 86 en 92.

Je mannetje doet het super jo'h, lekker van genieten!

Liefs Elly.

19. ik denk dat het wel meevalt hoor, Daan is nu al 7 kilo en zit in maatje 62/68 en hij is nog niet eens 3 maanden :)

20. mariss

mariss Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.587
    0
    0
    Heerlijk toch dat ze allemaal zo anders zijn, met name bij het babyzwemmen durf ik alleen nog te schatten als ik zie hoe ze bewegen en wat ze al kunnen, zegt meer dan lengte en gewicht volgens mij...
    Maar hier een lange dunne kerel bij 4 maanden 68 cm en "maar" een kleine 6,5 kg. Geen wonder dat het "klein vallende" mexx hem goed past! Hier vaak naveltruitjes en 3/4 mouwen als zijn borstkastje een beetje mooi past....

Deel Deze Pagina