Mijn dochtertje is geboren met 2,9 kilo en krap 47 cm. Eenmaal geboren groeide ze als kool. Inmiddels wordt ze bijna twee is ze ruim 94cm en 12, 5kilo. Krijg ook overal te horen 'zo ze is wel groot' 'hoe vindt ze de psz' geen idee want ze moet nog twee worden 'nee joh echt?' Ja echt. Enige nadeel vindt ik dat ze vanwege haar lengte teveel van haar verwachten al.
Mijn meisje was rond die leeftijd 65,5 cm en 6580 gram. Met 11 maanden was ze 82,5 cm, ik krijg ook alleen maar te horen goh wat is ze lang. Nu ben ik zelf 1.83 en mijn partner 2 meter. En de lengte komt vooral van mijn kant van de familie En ze heeft ook best grote voeten, ze is nu een jaar en heeft 21. Maar met meisjes is het toch afwachten hoe lang ze door groeien.
Mensen in mijn omgeving noemen mijn dochter ook groot.. misschien omdat ik een opdonder van 1,62 ben en zij gewoon gemiddeld Maar je kunt het achterin je CB boekje ook bijhouden.
Mijn dochter was rond die leeftijd ook zo groot, en mijn man en ik zijn allebei niet zo groot. Maar nu zit ze bijna 4 en nu is ze kwa lengte en gewicht iets onder het gemiddelde. Dus het zegt helemaal niets. Mijn zoontje is nu 13 weken en zit nu rond de 7 kilo, lengte weet ik niet precies. Moet dinsdag weer naar het cb. Maar maat 62 past hij niet meer iig. Dus dat is ook zo'n grote beer.
Mijn kleine weegt bijna 7 kilo en is 69 cm. Eigenlijk heeft het ch er niets over gezegd Zou me er niet te druk over maken hoor
Mijn dochter was met 18 weken 71 cm en 9 kilo. Zij was wel groot. Nu nog, ze is nu bijna 3 en al dik 1m12. Zoons waren met 4 mnd al ruim 10 kilo. Zij waren/zijn wel extreem groot. Hoop dat dochtertje in mijn buik iets minder snel groeit. Maar die was nu met nog geen 32 weken zwangerschap al 3030 gram en 46 cm. Dus zal ook een groot kind worden.
Nou indd dan valt mijn meisje wel mee ja hqhah. Mijn zoontje is ook erg groot 112 cm en word bijna 4 voor een jongen vind ik het altijd mooi maar voor een meisje wat minder. Je hebt het nooit voor het zeggen elke lengte heeft zijn charmes maar vroeg het me nou echt af hahaha. Vooral door de opmerking van mijn vriendin (erg overdreven zo te zien
Onze dochter is 14 maanden en ook een lang end(iets van 78,5 cm en ruim 10 kg). Maar volgens de curve doet ze het precies goed. Manlief en ik zijn zelf ook lang, hij 1.85 en ik 1.80. Daarbij is man wel slank maar niet smal gebouwd en ik al helemaal niet. Ook beide familie's zijn "flinke" mensen. Ik heb vanaf haar geboorte zitten donderjagen met kleertjes, en helemaal toen ze in de groeispurt kwam en opeens van maat 62/68 naar maat 80 vloog. Omdat ze een lange rug heeft, heeft ze op dit moment al bovenkleding aan in maat 92. Maar heb laatst nog broeken gekocht in 86. Ligt ook aan merk/winkel hoor. Koop veel bij hema en zeeman, zo verschillend die maten. En zelfs zeeman kun je niet altijd van op aan. Jouw topic gaat niet over babykleren, maar ik wil je toch een tip geven als mede-moeder met een lang kind; als je nieuwe kleertjes nodig hebt, neem dan een kledingstuk mee die ze op dat moment perfect past. Kun je makkelijker vergelijken en koop je nooit te klein of veels te groot. Suc6!
Mijn dochter had deze lengte en gewicht toen ze 8 weken was . Is ook nooit meer van de +2,5 lijn af gekomen. Och, met een papa van 2 meter had ik niet anders verwacht
Geloof dat onze dochter al wel groter was. Zij is geboren met lengte en gewicht boven de +2,5 en nu met 20 maand zit ze nog steeds boven de groei lijnen. Met 18 maand 88 cm en 12.6 kg. En 1.80 is tegenwoordig echt niet meer zo heel uitzonderlijk voor vrouwen. Ik zelf ben 1.83 en ja ik was vaak een ban de grootste van de klas maar heb dit nooit erg gevonden. Denk dat ik liever wat groter als kleiner zou zijn. Oh en een lang iemand heeft echt niet altijd een grote schoenmaat. Want ik heb zelf maat 38/39. Best gemiddeld dus. Maak je vooral niet druk. Je kind groeit zoals het groeit.
Hier is zoontje gisteren gewogen en opgemeten, nu ruim 18 weken, en 6135 gram en 65,5 cm. Bij de geboorte was hij vrij groot: 55 cm en 4280 gram. Liefs,
Caitlyn woog toen 5,8 bij 63 cm. Die heeft met lengte meestal gemiddeld gezeten, met gewicht ondergemiddeld. Thirza was op die leeftijd 6,7 kilo bij 67 cm. Zat met lengte toen nog +1, gewicht gemiddeld. Jouw dochtertje is qua lengte dus volgens mij gemiddeld, met gewicht bovengemiddeld. Wat nog lekker mag bij jonge baby's Niks om je zorgen over te maken, lijkt mij dus
Ik ben 1.86 m. Is daar iets mis mee dan? Mijn dochter zit op de +1 lijn. Zal ze wel niet van een vreemde hebben! Als je bij het cb bent geweest, hebben ze je dan niet haar lijntje op de groeicurve laten zien? Dan weet je toch meteen of ze groter is dan gemiddeld en hoeveel groter dan? Je wordt zo groot als je groeit. Daar doe je weinig aan. Lekker belangrijk! Al viel mijn bek wel open toen ik laatst stond te praten met een moeder van een meisje van vier, dat een halve kop kleiner is dan mijn dochter, terwijl zij over een maand pas drie wordt! Mijn schoenmaat is trouwens "maar" 41,5!
S was toen 62 cm en 5,5 kilo. Ze is altijd een fijne geweest. N. was toen 56,5 cm en 4 kilo maar dat is vals spelen dus die zullen we maar niet meetellen Hij zat toen op zijn dieptepunt zo'n beetje dus dat telt niet. Het gewicht-sds (volgens mij zijn dat de - en + lijnen) was toen -4.
Mijn dochter zit ook op +1 want ze was vorige week met 8 weken 60 cm ( en nog niet eens helemaal uitgestrekt ivm met haar heupdysplasie) en 5280 gram. Maar ze was ook altijd bij de echo's heel erg lang, qua benen althans!
Mijn zoon van 4 maanden is nu bijna zon 7 kilo en is zon 67 cm lang. Ik zelf ben maar 1.50 en mijn man is 1.90. De lengte heeft hij niet van mij
Vind t biet lang. Mijn zoon was iets langer en 1,5 kg lichter ongeveer. Zat toen met lengte rond het gemiddelde en gewicht -2. Nu lengte net iets boven gemiddeld en gewicht -2/-3
Voor n meisje is het best groot ja, maar zegt dat dan iets over de toekomst? Nee dus, zegt totaal niets. Kind van me collega was altijd erg klein en fijn. Nu een flinke beer van 1.90m