Goedemorgen dames, Mijn dochter van 3,5 is in een maand tijd 3 keer ziek geweest. Het begon met de waterpokken. Na een week buikgriep met flink veel spugen en daarna na een week weer 1 nacht spugen. Nu klaagt ze af en toe nog over buikpijn. Verder heeft ze nergens last van. Ik vraag me af of zij het verzint. Ze zegt het ook wel eens s ochtends als ze naar de opvang moet en geen zin heeft. Wij hebben al met haar gepraat dat ze niet mag jokken. Nu ook weer vandaag, we gaan vandaag naar Artis en daar heeft ze veel zin in. Nu zei ze vanmorgen ik heb buikpijn, waarom doet het ook pijn met lopen? Hmmm heb gevraagd of het prikt of dat het drukt. Beide aan haar laten voelen. Het is drukkende pijn onderin haar buik. Ik mag voelen en dan geeft ze geen kik. Vervolgens vraag ik of het echt zo is en dan zegt ze nee, want ik wil naar de diertjes. Wat moet ik hier toch mee? Ben bang dat als ik morgen de dokter bel, dat ik daar voor niets zit. Zat er wel aan te denken om even haar urine weg te brengen. Kan een kind van 3,5 dit stelselmatig verzinnen?
Het zou inderdaad kunnen dat ze het verzint. Mijn zoontje zegt ook vaak buikpijn te hebben als die moet eten en geen trek heb.. Maar wel om een snoepje vragen.. Ook vaak geen zin om naar school te gaan en dan ook zeggen dat die buikpijn heb. Dan zeg ik vaak, ow dan moeten we naar de dokter en kan die ernaar kijken. En dan ineens is het over. Als ze er over blijf klagen toch langs de dokter gaan, beter voor niks gaan dan te laat denk ik maar. Sterkte en veel plezier in de dierentuin..
Kan ook zijn dat ze ergens anders last van heeft... Kleine kinderen "voelen" alle pijn vaak als buikpijn. Ze kunnen bij wijze van spreken buikpijn krijgen van een gebroken been Of ze het verzint... Geen idee, meestal is er hier dan altijd wel iets maar wat het precies is blijft soms gewoon een raadsel.
Het is inderdaad een raadsel. Eigenlijk negeerde ik het steeds. Totdat ze vandaag vroeg, waarom doet het pijn met lopen? Nou ja, ik kijk wel of zij het vandaag vaker zegt. Ze moet tenslotte veel lopen in de dierentuin. Het blijft lastig, die kleintjes.
Altijd serieus nemen. Misschien heeft ze wel blaas ontsteking. Ze zijn wel op een leeftijd dat ze dingetjes een beetje door elkaar halen. Moet ze ook meer plassen?
inderdaad altijd serieus nemen! Kinderen moeten wel het gevoel krijgen dat ze serieus worden genomen als er iets is. Kleine kinderen kunnen vaak nog niet precies aangeven waar iets pijn doet. Ik heb wel eens gehoord van kleine kinderen die oorpijn hadden en aangaven dat ze pijn in hun buik hadden. Ze hebben dan wel echt buikpijn maar de oorzaak ligt dan ergens anders. Gaat het verder wel goed met haar ontlasting? Misschien dat je daaraan iets is opgevallen? Verder werk ik met kinderen en al maanden zijn de kinderen ziek/zwak/misselijk, kinderen die weer beter zijn hebben het nog steeds vaak over dat ze nog ergens last van hebben. Kan best zijn dat jouw dochter dat ook heeft. Ze is weer beter, maar er suddert nog iets. Het wordt mi gewoon tijd voor mooi weer Buikpijn kan bij kinderen vaak ook komen door psychische oorzaken. Zoals stress of angsten. Denk niet echt dat dit bij jouw dochter het geval is. Maar ik zie dit wel vanuit mijn ervaring met kinderen. Urine wegbrengen is een kleine moeite, zou ik gewoon doen. Al is het voor jezelf. Verder uit jezelf weinig aandacht geven aan haar buikpijn, als het je niet lekker zit kun je gewoon naar de ha gaan. Een ha kan wel vaststellen of er misschien wel een lichamelijke oorzaak is. Misschien vind je dit nog interessant: Pijn: Mamma, buikpijn! (S.2) - Gezondheid-dievanmij.nl
Denk zelf idd dat er nog in virusje in haar rond gaat. Vandaag heb ik haar niet gehoord, alleen met afvegen bij het plassen. Morgen gaat er dus even voor de zekerheid urine naar de dokter. Ontlasting gaat verder goed en is niets aan te zien. Stress zou kunnen. Ze wil tegenwoordig ook niet meer naar de opvang op woensdag. Ze wordt helemaal hysterisch. Als ik haar gebracht heb, gaat ze spelen en merken ze de hele dag niets aan haar. Ze heeft de grootste lol dan. Ze is die dag de oudste en ik denk dat het verveling is. Ze gaan haar nu goed observeren en blijft het zo, haal ik haar van die dag af. Op vrijdag staat ze te springen om heen te gaan. Heel vreemd allemaal. Er zijn verder geen veranderingen, zelfde leidsters etc. Ze weet helaas ook al dat we eind mei op vakantie gaan met het vliegtuig. Zelf had ik dit nog niet willen vertellen, maar heeft oma wel gedaan. Ze is hier ook mee bezig en heeft er veel zin. Pff het kan dus van alles zijn. Vind het wel heel lastig. Ik hou haar goed in de gaten.