Ik heb er geen moeite mee. Noor (14 mnd) loopt al een paar maanden langs en staat soms los. Ik vind haar prima op schema 'lopen' Krijg ook veel vragen of ze al loopt. Boeiend, ze gaat lopen als ze wil lopen. Momenteel komt ze verder met kruipen en heeft ze denk ik nog niet in de gaten dat ze 1. kan lopen en 2. dat haar wereldje daarmee groter en interessanter wordt. Ik wacht het wel af. Het enige wat me wel eens opbreekt is dat ik dus vaak 11 kilo mee rond moet sjouwen en dat is best zwaar voor mijn zwakke rug. Dus nee, traag is het niet vind ik.
Op een of andere manier is los lopen een belangrijk iets. Een mijlpaal, een nieuw begin van hun ontdekkingsreis. Jouw kindje is 'normaal' hoor. Ik was blij met een latertje, het was lang rustig in huis. Nu ze kan lopen wil ze ook alles ontdekken en de keukenkastjes opruimen
Lekker laten kletsen. Mijn dochter liep met 17 maanden pas, ze was er totaal niet mee bezig. Heb me er toen ook geen moment druk om gemaakt, ze hebben toch echt hun eigen tempo.
Nee hoor je dochtertje is niet langzaam. Mijn dochtertje is ongeveer even oud en loopt al wel een tijdje los, maar nog steeds zeggen de mensen juist: oh ze loopt al los! Wat goed! Wat snel! En opmerkingen over 'wat gemiddeld!' bestaan denk ik niet, dus mensen zeggen graag dat kindjes snel of langzaam zijn . Geen zorgen om maken joh, het 'gemiddelde' is idd 15 maanden voor lopen. Dus het 'loopt vast wel los'!
Mijn meisje liep echt los zo'n twee weken voor haar 1ste verjaardag. Natuurlijk ben je dan blij en trots. Maar ik had het liever gezien dat ze even hiermee had gewacht. Nu kan je er achteraan en niets is meer veilig. Ik had liever gezien dat ze 's nacht lekker doorsliep .....
Elk kind heeft zo zijn eigen tempo. De een loopt misschien iets sneller, terwijl de ander al duidelijk zegt wat hij/zij bedoelt. 'T komt vanzelf Onze bink liep met elf maanden los.
Mij is ook vaak gevraagd of Tim al los liep. Nou dat hoefde hij van mij nog láng niet te doen. Als kindjes kunnen lopen, dan moet je er ook constant achteraan hollen bij wijze van. Tim die liep voor het eerst los met 13 maanden 1 week. Ik vind dit nog steeds erg vroeg. ik ging ervan uit dat het nog wel een maand of 3 zou duren. Nu zijn we 2 weken verder, en je ziet met de dag vooruitgang. En het is zó schattig! handjes in de lucht, die kromme beentjes Dus, TS, no worries het komt wanneer het komt.
Dochter liep met nog gen 9 mnd door de box, ze stak zo schuin over. We dachten dus dat ze wel snel los ging lopen, niet dus. Pas met 16,5 liep ze los. Wel meteen goed, een paar weken later kon ze al rennen, kruipen heeft ze nooit meer gedaan. Ze heeft dus gewacht tot ze het echt goed kon en vooral het zelf kon. Want als wij tegenover haar gingen zitten en haar probeerde te verleiden dan werd ze ontzettend boos!
Mijn dochter liep pas met 19,5 maand! begon zich pas op te trekken met 13 maand. En nu loopt, rent en springt ze als geen ander. dus jouw dochtertje is echt niet laat Mijn zoontje is nu 9,5 maand en stapt al langs de tafel, een heel verschil met zijn grote zus!
Ons zoontje liep ook 'pas' met 19½ maand. Hij liep meteen vrij stevig en goed. Niks geen wiebelende benen, gewoon meteen stevig gestap. Hij valt ook bijna nooit.