eczeem

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Terra, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik heb al mijn hele leven eczeem, vooral als ik voedingsmiddelen eet waar ik allergisch voor ben. Die eet ik dus standaard niet. maar nu ik zwanger ben lijkt mijn eczeem wel erger te worden terwijl ik mij echt aan mijn allergielijst hou zeg maar. Mijn huid is veel droger en gaat daardoor sneller jeuken, vervolgens krab ik mijn huid open en kan ik de volgende ochtend mijn bed verschonen omdat er bloed in zit.

Bestaat er een creme die ik kan kopen bij drogist of apotheek die zo vet is dat mijn huid minder gaat jeuken? Ik heb voorheen Cardiflor gebruik maar dat is niet vet genoeg.

gr. Terra

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Terra,

bij de een wordt het eczeem minder in de zwangerschap en de ander heeft de pech dat het erger wordt. Ik zou als ik jou was de HA vragen voor een doorverwijzing naar de dermatoloog. Die kan je een gericht advies geven en je plekken bekijken. Maar is sudocreme niets voor jou? Of Bepanthen wellicht? Vraag anders de apotheker eens, die weet er ook veel vanaf.

Groetjes Brigitte

3. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Heel erg bedankt voor de snelle reactie!
    Ik neem de HA als laatste optie, en ga morgen is langs de apotheek.
    Had ik me ook eerder kunnen bedenken maar toch bedankt voor het antwoord :)

Deel Deze Pagina