vanaf wanneer ovulatie test gebruiken

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Sammy79, Aug 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

Hallo meiden, ik ben 30 juli gestopt met de pil. Maar ik vraag me af vanaf wanneer het raadzaam is een ovulatie test te gebruiken. Ik wil graag mijn kansen voor bevruchting vergroten. Maar heeft dat in het bgin al zin? En weet iemand of de ovulatie test van het kruidvat goed is?

Alvast bedankt meiden:)

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik neem aan dat je daar nu al mee kan beginnen. De testen van kruidvat geven een vaak vals positieve uitslag.

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    kv schijnt bij de een wel te werken, bij de ander niet
    maar als je kijkt op bijv:
    Gebruiksaanwijzing Sensitest Ovulatietest dipstick

staat gebruiksaanwijzing voor ovulatietesten.

nu beginnen heeft niet zoveel zin meer, aangezien je al op dag 26 zit

dus kijk eerst even aan hoeveel dagen deze cyclus is en dan kan je ongeveer zien op die site vanaf wanneer je ongeveer kan gaan beginnen met testen

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik bedoelde ook niet letterlijk nu ;) (had je wel begrepen toch?)

5. Sammy79

Sammy79 Niet meer actief

hoi, ja dat had ik begrepen;) Dan denk ik dat ik nu mijn NOD afwacht en dan de volgende rond een ovulatie test ga gebruiken.

6. Chickiedenise

Chickiedenise Niet meer actief

Hoihoi !

Als je een regelmatige cuclus hebt van ongeveer 28 dagen, dan kun je bij 9/ 10 dagen beginnen met testen.

Elke dag moet je het dan rond hetzelfde tijdstip doen .

Ikzelf zou niet 1 van de goedkoopste nemen..bij de wat duurdere weet je het meestal zeker. Maar die meningen zullen wel verschillen denk ik :)

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik wel, maar de een leest wat letterlijker dan de ander :D

8. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik had een cyclus van rond de 31 dagen na Mirena, en ben in de derde ronde begonnen met een ovutest (gewoon uit nieuwsgierigheid eigenlijk). Ik ben op dag 13 begonnen, en hij was op dag 15, 16 en 17 positief. Heb die van KV gebruikt. 14 dagen later testte ik dik positief met een kv zwangerschapstest ;)

Share This Page