Is mijn peuter echt zo klein? Bijna 3.5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nemo1, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikibaby1988

    kikibaby1988 Actief lid

    28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Hier ook een kleintje. Dochter 2,5 en is 86cm 11 kilo en kleine voetjes maat 22. Volgt wel haar lijn mooi
     
  2. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Dit begrijp ik nooit zo goed. Mijn dochter is lang +2,5 lijn al haar hele leventje. Ze is nu 6 jr en 1,30. Schoenmaat 32.
    Mijn man is 1,95 en ik 1,79 en toch zeggen ze ol het CB en bij de Kinderarts dat ze tussen de 177 en 184 zal worden. Waarschijnlijk net iets groter dan mama.
     
  3. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik snap het ook niet hoor :roflmao:
     
  4. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Erg groot is hij niet denk ik. Wij zijn 2 weken geleden bij het bureautje geweest. Hij was toen 3 jaar en 10 maanden.
    16,5 kilo en 104,5 cm. En dat was exact op de middellijn van beide grafieken. MAAR hij volgde ook gewoon keurig zijn lijntje.
    Als jouw kindje dat ook doet is het prima, als hij afzakt dan eigenlijk niet. Zijn jullie beiden klein? Want dan zou het te verklaren zijn.
    Onze andere twee kinderen waren ook kleiner, maar dit kwam door hun gestagneerde groei door allergieen. Die heeft onze jongste ook, maar hij had al veel eerder een diagnose en dus een goed aangepast dieet.
     
  5. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    @kikibaby1988 en @Hopsatee
    Zijn jullie door het cb doorverwezen naar een kinderarts of maakten ze er niet zo'n probleem van?
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nee, we hebben wel wat vaker consulten op het cb gehad om zijn groei te monitoren maar omdat wij ons eigenlijk ook geen zorgen maakten/maken (hij eet best prima voor een peuter, ontwikkeld zich goed, is vrolijk en gezond, wel wat moe vaak) mochten we het zo aankijken. Nu laatste consult is in elk geval zijn gewicht mooi op lijn met zijn lengte en zitten we nu in een stijgende lijn.
     
  7. sm1990

    sm1990 Bekend lid

    28 nov 2012
    618
    9
    18
    Zoontje 19 maanden is 90 cm en 12.5 kilo dus dit lijkt mij wel heel klein indd.
    Hij zit onder gemiddelde mdt gewicht naar lengte!
    En met lengte zelf wel +1 lijn.
    Maar als ze hun groei volgen zal t wel normaal zijn.
     
  8. Sweetygirl84

    Sweetygirl84 Actief lid

    29 okt 2011
    363
    27
    28
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu precies 3.5 en vorige week was hij 101 cm en 18.8 kilo heeft schoenmaat 27.
     
  9. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Hier een neefje,bijna 3 en half,Hij is 108 cm en weegt 25 kg,de kleine reus!Toevallig mocht ik met hem naar het cb,want het was op mijn oppasdag.Hij heeft maat 116 in zijn kleding en schoenmaat 30...Daar tegenover mijn eigen mannetje,ook bijna 3 en half(extreem prematuur geboren met HLHS dus zeer slechte start en moeilijke jaren erna,en nog steeds),hij is 82 cm en weegt bijna 10 kg.Heeft maat 80/86 en schoenmaat 22.Hij begint nu pas echt te groeien,maar echt groot zal hij niet worden voor zijn leeftijd leert mijn ervaring met z'n grote broer en zus.Die zijn ook extreem prematuur geboren en inmiddels 11 en 10,maar nog altijd klein maar fijn.Misschien in de pubertijd nog...
     
  10. Paprikaas

    Paprikaas Bekend lid

    16 jun 2013
    555
    5
    18
    Ligt natuurlijk ook beetje aan of hij zijn eigen lijntje blijft volgen hoe groot hij was met de geboorte enzo enzo.. maar ja het is wel een kleintje.. al zijn ze hier ook niet groot

    Zl is nu 4.5 105cm 15.8 kilo
    Dl word bijna 3 en was 88cm en 10.8kilo

    Dl is nu wel al 1.5 lijn in lengte gezakt en gewicht is nu iets beter op zijn laagst naar de -3 gezakt

    Kinderarts vertelde hier zolang ze niet te ver zakken in lengte.lijn anders moet het wel uitgezocht worden... (maar gewicht als ze niet suf en blijven ontwikkelen enzo niet zoveel uit)
     
  11. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Wat een verschil!

    De oudste is ook 3.5 en 108cm, 16kg, schoenmaat 27
    De jongste van bijna 2 is vergelijkbaar met je zoontje. 89cm en 11kg, schoenmaat 23/24

    Zolang hij maar groeit op zijn eigen lijn en niet afbuigt lijkt het me prima.
     
  12. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Geen idee waar jij vandaan komt, maar vind t best een rare reactie. Naar de huisarts gaan omdat kleine(re) jongen zich gaan profileren.
    Wat ik al eerder zei; als hij zijn lijntje volgt is er helemaal geen groeiachterstand. Het kind van je kennis volgt schijnbaar niet zn eigen lijn, waardoor ze bij een kinderarts zijn terecht gekomen.
    Overigens is het kleinste mannetje in de klas van mn dochter ook de populairste ;) Zegt natuurlijk niks over andere kinderen, net als dat jouw voorbeeld echt niets zegt. Ik vind t een beetje bangmakerij naar TS toe.
     
    Nemo1 en Hopsatee vinden dit leuk.
  13. kikibaby1988

    kikibaby1988 Actief lid

    28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Nee want ze volgen hun lijn
     
  14. Kara

    Kara Fanatiek lid

    2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    ik herken het wel, mijn kindjes zijn ook kort van stuk (-3). de cb-lijntjes boeien me zogenaamd niet maar toch houd ik het wel in de gaten. kinderarts ziet een stabiele lijn en we hoeven er gelukkig verder niets mee. ik probeer vooral op te letten dat ik de zorg erover niet overdraag op mijn kinderen. ik zie wie ze zijn en niet de focus op hoe lang/kort ze zijn. en ik hoop dat ouders van grote kinderen ook hun kinderen 'mijn kleine ...' noemen, gewoon omdat het kinderen zijn ;)
    we krijgen vaak opmerkingen over hoe klein ze zijn, of ze worden onderschat qua leeftijd, en dan probeer ik zo prettig mogelijk voor mijn kinderen te reageren.

    ik denk altijd maar zo: iemand moet de kleinste van de klas zijn, en dat zijn toevallig de mijne, meteen 3 klassen vertegenwoordigd :p.

    het gaat er uiteindelijk vooral om hoe je er mee omgaat en wat je je kinderen hierover leert!
     
  15. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hier 3,5 jaar nu en weegt 12,5 kilo en is 93cm schoenmaat 24

    Alleen de laatste keer was in maart meende ik dat hij 12,9 kilo was hun hadden het niet ingevoerd beetje appart maar goed hij zou dan afgevallen zijn

    Maar ben al bij een kinderarts geweest alles was goed hij krijgt nutrinidrink wat hij niet echt wilt en hij eet gewoon slecht helaas

    Hij heeft ook kma me andere 3 kids zijn juist wat groter en steviger
     
  16. LaRambla

    LaRambla Actief lid

    15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Hier 3,5 jaar
    V. Was erg klein en licht met de geboorte. Ze is nu 98 cm, 14 kg en schoenmaat 25
    Kledingmaat 104
     
  17. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Zo zie je maar jou kindje was dan licht bij de geboorte dus nu echt goed gegroeid .mijn zoontje was juist best zwaar 4 kilo en 51 cm en daarom nu in verhouding niet veel gegroeid de lijn heeft ook een tijdje afgebogen
     
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.513
    8.365
    113
    En mijn dochter was juist heel gemiddeld bij de geboorte. :D

    En de oudste groot en die is nu nog maar iets groter dan gemiddeld. In mijn beleving zegt het allemaal zo weinig, zelfs als ze nog heel klein zijn, maar zeker als ze ouder worden. De meeste kinderen 'zoeken' op een gegeven moment hun 'eigen lijntje', denk ik.
     
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    natuurlijk niet. Mijn zoontje is niet anders dan andere jongetjes omdat hij klein is hoor. Hij is wel groter dan @Nemo1 's zoontje maar was echt nog geen meter in de kleuterklas.
    Ik verbaas mij er juist over dat kinderen naar een kinderarts moeten omdat ze op de -2 lijn zitten. Daar zitten beide kinderen hier op: -2,5 zelfs. En de kinderarts van de oudste (waar ze dus om een andere reden komt) vindt hen beiden er prima uitzien.
     
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.513
    8.365
    113
    Hier ook om andere reden naar de kinderarts en die was ook niet onder de indruk van onze dochter. Ja, ze had 'niet veel reserves', maar verder zei ze dat er nu eenmaal kleine en slanke kindjes zijn en grote en stevige kindjes en daarom is er een gemiddelde. Zij maakte zich absoluut geen zorgen mbt de lengte en het gewicht van onze dochter. Ik ook niet. :)
     
    tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina