Werken en borstvoeding.. Te weinig moedermelk

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Fleurop, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Ik mag vanaf 14 maart weer aan het werk. Nu ben ik bij mijn middelste kind dat ik toen ben gestopt met borstvoeding omdat ik gewoon te weinig kolfde. Had zeker 2 kolfbeurten nodig voor 1 fles.

Dat is nu niet anders. Ik kolf vaak tussen de 50-100 ml ipv een voeding. Waarvan links vaak het meeste (rechts soms maar 20).
    Pim neemt nu genoegen met 140ml, meer is teveel maar minder blijft hij onrustiger door.

Ik wil heeeel graag zeker 6mnd borstvoeding blijven geven en weet dat door veel te kolfen en aan te leggen het haalbaar is... Alleen dat is met 3kinderen bijna niet te doen.

Ik werk 28uur.

Nu denk ik dat het misschien meer rust geeft om zo nu en dan flesvoeding te geven.. Maar hoe pak ik dat aan??
    Dan dus alleen voor als ik niet kan voeden en de voorraad op is.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kolf volgens schema en zorg dat je een goede kolf in huis hebt. Ik denk dat je meer bereikt door meerdere malen te kolven dan 1 keer en dan iedere milliliter er uit kijken...

start met massage: 30 sec.
    kolf 7 min.
    stop en masse weer
    kolf 5 min.
    stop en masseer weer
    kolf nog eens 3-5 min.

Kolf dubbelzijdig met een volwaardige dubbelzijdige kolf.

Wat je tekort komt kun je aanvullen met kunstvoeding.
    Ook kun je thuis een keer extra kolven: kolf bijvoorbeeld wanneer je aan de andere kant voedt en gebruik dat de dag er na.

Succes!

Deel Deze Pagina