ff duidelijkheid nodig

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Boyandgirl, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    Dames
    heb ff jullie hulp nodig.
    heb deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt. ik heb een cyclus van 29 dagen als ik dan reken zou ik gisteren mijn ei moeten hebben.
    Ik ben al vanaf vrijdag aan het testen bleef telkens bij 1 streepje. dinsdag middag en avond een licht 2e streepje. Volgens de bijsluiter is een licht 2e streepje negatief. Gister ochtend ook nog licht 2e streepje en gister middag en avond geen 2e streep meer.
    heb ik nu dan toch gisteren mijn ei gehad? of doe ik het helemaal verkeerd??

2. AnaB

AnaB Lid

12 jun 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi angelinda,

normaal moet je streepje écht even donker zijn als het controle streepje en dan pas is het positief. Maar ik heb ook al gehad dat ik zo "schommelingen" had. Ben je zeker dat je je ei nu zou moeten hebben? Of baseer je je op een luteale fase van 14 dagen? Mijn luteale is bijvoorbeeld maar 12 dagen; en ik heb inderdaag 12 dagen voor mijn ongi altijd een donker streepje. Wanneer is je NOD?

Liefs
    AnaB

Ps: je moet trouwens liefst rond de middag of in de namiddag testen, vanaf 20u is je LH-hormoon niet meer zo waarneembaar door die testjes ;)

3. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    mijn nod is 27 juni ik test meestal rond 12 uur en na het eten
    zal zo nog eens een testje doen

4. AnaB

AnaB Lid

12 jun 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zou kunnen dat je vandaag of morgen ineens, uit het niets, een knaller van een streep krijgt! Is mij ook al overkomen :)
    Ik ben benieuwd en ik duim mee!!

Ps: probeer niet teveel te drinken voor dat test plasje ;)

5. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    Nou heb weer een test gedaan. En wat denk je? Weer een vaag 2e streepje

6. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    snapt iemand het nog heeft iemand nog tips? ik snap het niet meer

7. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik had altijd de gehele maand vage streepjes die wisselend waren. Maar vlak voor mijn ei worden ze aanzienlijk donkerder op echt een mega knaltest de dag voor mijn eisprong.

Geduldig doortesten, eventueel 2x per dag. Mogelijk heb je een korte LF (fase na je ei) heb ik ook. Ik had met een cylcus van 28 dagen mijn ei vaak pas op dag 17 of 18.

8. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik had vanmorgen (dag 11) ook een (lichter) 2e streepje. Maar ik weet dat mijn ei pas rond dag 20 komt dus ik denk dat de hoeveelheid LH in de urine per dag kan verschillen. Gewoon even doortesten en dan zie je vanzelf wanneer die echt positief is. We hebben voor alle zekerheid wel geklust ;)

9. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Hoi Angellinda,

Ik heb hetzelfde, de hele tijd vage streepjes die steeds donkerder werden. Op 13 juni was hij bijna even donker als het controlestreepje maar nog wel wat lichter en daarna nemen de streepjes weer af. Ben dus ook enigzins in de war wat ik hier nou mee moet!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat denk ik ook. Ook ik heb cyclussen van 28/29 dagen en een luteale fase van 11/12 of 13 dagen.

Een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt.
    Gebaseerd op een cyclus van 29 dagen kan je eisprong dus ook nog zelfs op dag 19 plaatsvinden!

TS: ik denk dat je ei dezer dagen nog gaat springen hoor. Gewoon even door blijven testen!

11. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    Ik blijf door testen zit nu op dag 18 vanaf begin van de menstruatie. Als het goed is nog 11 dagen tot nod. De testen blijven hetzelfde snap er weinig van. Maar ondertussen blijven we gewoon om de dag klussen tot ik die positieve test heb gehad en anders tot ik ongi word

12. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    En vandaag weer een licht 2e streepje.wat moet ik hier nu van denken?

13. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Niets gewoon door testen. Eventueel je volgende cyclus 2x per dag testen om je ei niet te missen.

Heb het hier al eerder getest veel mensen, waaronder ik zelf, hebben altijd een lichte 2e streep op de ovu test.

14. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    Vandaag voor het eerst een streepje gehad die hetzelfde is als de controle streep. Maar zit inmiddels op dag 21 van een cyclus van 29 dagen. Dat klopt toch niet?

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ja hoor dat kan best. Je nod is dan 14 dagen na vandaag. Als je toch eerder ongesteld wordt heb je een kortere luteale fase.

Deel Deze Pagina