Is mijn zoon "Anders"?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by annetske, Nov 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Niet "anders", maar wel snel. Lekker van genieten, van alle complimentjes, momentjes en zinnetjes ;)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook een vlotte tante, volgens CB en WVK. Laatste keer op CB liet de WVK me een ontwikkelingslijst zien. Daarin houden zde bij wat je kind kan en een gedeelte is wit (moeten ze dan echt wel kunnen) en een gedeelte grijs (wat ze nog niet hoeven te kunnen, maar al wel doen). Thirza had dus echt een hele rij in dat grijze ook al (en in het witte scoorde ze dus sowieso alles wat ze zou moeten kunnen) en dat was dus heel bijzonder volgens de WVK. Nouja, prima, zal wel :)
    Ook wij krijgen voortdurend om ons heen te horen dat ze zo wijs uitkijkt, (ja, idd ook wildvreemden op straat die dat even komen zeggen of elkaar aanstoten en dat zeggen. Nou moet ik zeggen dat Thirza dus meestal helemaal voorover in de wandelwagen zit om alles goed te kunnen zien en aanwijzen enzo, dus dat versterkt eea wel :)).
    Ikzelf vind het allemaal wel meevallen, ben dit ook gewend met mijn stiefkids, die beiden ook vroeg goed praatten. Ik vind het eigenlijk volkomen normaal als een kind met 2 jaar verstaanbaar praat in volledige zinnen en ben dus vaak verbaasd als een kind van die leeftijd dat nog niet doet, hahaha. 't Is dus ook maar net wat je gewend bent :)

Dat je zoontje zich niet goed alleen kan vermaken, is denk ik eerder karakter en zijn interesses... Thirza kan echt goed alleen spelen, (als ze niet lekker is klaag ik wel eens in diverse topics en dan hoor ik meestal terug dat haar gedrag klinkt zoals andere kids in normale doen zijn...). Beetje verwend wat dat betreft dus :) (Maar vind zelf dat ik dat ter compensatie van onze onrustige nachten wel verdiend heb ;)).

Share This Page