Hallo allemaal, Mijn zoontje is nu 6,5 maanden en drinkt gewoon uit zijn difrax fles. Nou wil hij constant alles wat ik eet en drink (mag niet ivm KMA, is opletten geblazen . Gisteren dronk ik uit een blikje met een rietje. Meneer wilde ook een rietje. Ik hem voor de gein een glas water met een rietje gegeven. Ik dacht dat hij daar te jong voor was. Maar het lukte hem en van de vijf pogingen kreeg hij twee keer iets binnen. Daarna had ik het rietje eruit gedaan en et glas in mijn handen. Hij maakte een drinkbeweging richting het glas. Ik heb hem toen voorzichtig laten proberen te drinken uit het glas en ook dat deed hij heel netjes. Is het nu verstandig om dit te gaan stimuleren, maar dan eerst een rietjesbeker of toch maar meteen een gewone beker. Ik wil wel eigenlijk dat hij zijn melk uit de fles blijft drinken voorlopig zodat hij genoeg binnenkrijgt. Heeft iemand tips?
Is alleen maar goed toch! Ik zou het gewoon af en toe zo lekker blijven geven hoor. Wij moeten nu ook uit een gewone beker drinken geven van het CB.. Het is omdat ze het ook echt super interessant vindt anders had ik me er geen zorgen om gemaakt Maar ik denk dat het totaal geen kwaad kan! Hij zal volgens mij gewoon uit zn fles blijven drinken hoor
Handig en goed! Hier ook een mannetje dat een rietjesbeker met 6 maanden snapt. Maar blijkbaar ook een harde en zachte tuitbeker. Uit een open beker gaat nog niet zo goed. Ik zou gewoon beiden aan blijven bieden. Rietjesbeker is handig, ook voor onderweg, heeft hij straks geen hulp nodig. En een open beker is handig en beter voor de mondmotoriek (wordt gezegd). Dus ook niet verkeerd om af en toe te herhalen!
Gewoon regelmatig aanbieden! Tis gewoon handig als je kindje meerdere 'drinktechnieken' beheerst. Zoals al gezegd, hij zal echt niet zomaar de fles weigeren, omdat hij die altijd gewend is als zijn grootste voedingsbron. Hier heeft onze zoon nooit een fles gewild, maar ging hij van borst naar tuitbeker, toen naar rietjesbeker en nu naar gewone beker. Ik vind een rietjesbeker toch wel erg handig, omdat je die ook nog eens kan geven als je zelf je handen even vrij wilt hebben. Nu krijgt Lucas een gewone beker tijdens de maaltijden en tussendoor 2x een rietjesbeker met diksap. Die rietjesbeker ga ik eruit gooien als Benjamin ook eenmaal relatief vaste tijden voor hapjes en voedingen krijgt, zodat we gezamenlijke snackmomentjes aan tafel hebben.
Lekker uit een gewone beker laten drinken! Dat is het beste voor de mondmotoriek en de spraak/taal-ontwikkeling. Het is ook beter voor het gebit dan een fles of tuitbeker. Uit een rietje drinken zal ook wel handig zijn, maar ik zou het drinken uit een open beker niet ten koste laten gaan voor het drinken met een rietje. Eerst zorgen dus dat het drinken uit de gewone beker goed gaat, daarna pas met een rietje. Een rietje is misschien voor mama wel handig (zeker onderweg) maar voor de ontwikkeling van je kind is een gewone beker echt beter.