Hoi lieve vk's Afgelopen maandag verloor ik licht bruine afscheiding... savonds was dit weer over. Gisteravond had ik ineens totaal geen pijnlijke borsten meer en ging naar de wc en ja hoor.. bruine afscheiding en vanochtend nog steeds. Dus ( stom ) nog een test gedaan van hetzelfde merk en afgelopen maandag was de teststreep donkderder dan de controle streep en nu is die lichter Nu is het bruinverlies weer weg maar maak me wel onwijs zorgen. Ik had mn huisarts gebeld of hij misschien eerder een echo kon regelen maar ik moest afwachten.. verder had ie nog de boodschap van" ach een keer een miskraam is toch ook niet zo'n ramp" ( zijn letterlijke woorden ) dus ik stond met een mond vol tanden en wist niets meer uit te brengen.. Is dit altijd een slecht teken als de testen lichter worden?
hoihoi, De kleur van de test zegt NIETS over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Bruinverlies wijst op oud bloed, vaak afkomstig van de baarmoedermond omdat deze nu zeer goed doorbloed word en daardoor kwetsbaarder is. Je huisarts komt niet zo lekker uit de hoek maar wat betreft de echo heeft hij wel gelijk. een echo voor de 7 wkn geeft geen duidelijkheid want je kan dan niet altijd een hartje zien kloppen dus dan weet je nog niets of bent zelf nog ongeruster. En een echo kan het misgaan van een zwangerschap niet tegenhouden. Maar vertrouw op je lichaam, bruin/bloed verlies mag in de jonge zwangerschap! Imke