Hallo, Zoals de titel al zegt; onze dochter is steeds om 5,00 uur wakker... Ze wil dan niet meer slapen totdat ze de fles krijgt (toch wel honger denk ik). De dag er voor krijgt ze om 19.30 de fles (210/7) en gaat dan slapen. Ze krijgt dus nog 5 flessen en is groot en zwaar genoeg om op 4 over te gaan, maar dat lukt net niet als ze de dag om 5.00 uur al begint. Is het gewenning en hoe kunnen we dit doorbreken? Ze krijgt ook al fruit en zijn begonnen met het introduceren van groeten. Heeft iemand tip of moet ik me er gewoon bij neerleggen? Ik heb er al aan zitten denken om weer de 23.00 uur fles te gaan geven, maar moet ik hier wel aan beginnen?
Ik vind dat ze het netjes doet hoor, gaat ze om 19:30 uur ookal slapen? John die heeft tegen 21:00 uur laatste fles en slaapt dan meestal van 21:30uur tot 6:00/6:30 uur maar eergister ging hij om 19:30uur al slapen maar kwam toen al om 3:15uur dus ik vind het knap dat jou meisje het dan tot 5:00uur volhoud en snap dus ook wel dat ze dan ook wil eten
Ik vind 't ook nog vrij normaal, mijn dochter vroeg om die leeftijd ook nog een voeding om 5u. Daarna ging ze vaak weer slapen, ookal was het niet direct, maar na een uurtje wakker in bed, sliep ze wel weer. Je kan ook naar 4 flessen gaan door de flessen kleiner te maken. Maar "moeten" is er niet hoor, wij zijn met 6,5 maand of 7 maand pas naar 4 flessen gegaan!
Ja, ik zou gewoon een laatste fles om 22:00 uur doen, kan je zelf ook een beetje bijtijds naar bed. Ze haalt het gewoon nog net niet op 210/7 om 19:30 uur blijkbaar. Ben werd ook lang wakker om 05:00 uur. 4 flessen hoeft nog helemaal niet hoor. Elk kind is anders. Ben is nu 5 1/2 maand (7.5 kilo) en die krijgt ik ook nog niet naar 4 flessen, maar slaapt op 5 x 180/6 wel lekker tot 07:00 uur. En nu is het wel mogelijk om de fles gewoon rond 21:30/22:00 uur en niet per se later. Op 4 x 210/7 en wat fruit en groenten slaapt Ben ook niet tot 07:00, hij heeft die laatste echt nog nodig. Ons Cb zegt dat het makkelijker gaat met flessen laten vallen als ze echt 200 gr. groenten met aardappel etc, gaan eten. met de opvolgmelk die wat zwaarder valt gaat het dan wel goed komen. Anders probeer je 5 x 180/6 en kijk je of ze die van 22 uur heel hard leegdrinkt. Hier is dat namelijk wel het geval. Zo ja dan heeft ze het gewoon nog nodig. Succes, Charlie
hier ook zo. dochter 5,5 maand en wordt standaard om 05.00 wakker voor de fles. haar laatste fles is ook rond 19.30 en gaat dan gelijk slapen. zij krijgt nu 4 flessen van 250. 2 uur na de fles krijgt ze fruit. ze kan best veel eten dus als ik fruit weglaat 2 uur na de fles dan kan ze het niet volhouden om de volle 4 uur te wachten tot de volgende fles. dat ze om 05.00 wakker wordt vindt ik niet erg, dat flesje heeft ze gewoon nog nodig en daarna slaapt ze ook weer lekker verder. ik heb haar wel eens om elf uur wakker gemaakt voor de fles maar het hielp niks want om 0500 kwam ze weer. nou prima gaa vanzelf wel voorbij.
Gebruik je ook rijstebloem in de laatste fles? Dat hielp hier om 2-3 uurtjes extra te pakken elke ochtend Zoontje gaat om 18:30 naar bed en rond 22:00 maak ik hem wakker voor een papfles. Dan slaapt hij tot 7-8 uur verder. Als ik hem die fles niet geef, mag ik er ook om 5u uit voor de eerste fles en zitten we ook weer op 5 flessen.
Zou eens wat rijstebloem proberen en als dit niet werkt, zou je ook om 5:00 een heel klein flesje kunnen aanbieden en dan iedere dag iets minder erin
Vindt het ook niet zo raar dat ze om 5u al komt voor een fles..... Was hier ook nog zo rond die leeftijd! Nu gaf ik eerst (bij 5mnd) nog BV en kreeg ze natuurlijk te drinken zodra ze wakker werd... Toen ik over was op de fles kreeg ze ook altijd wat te drinken, maar dan steeds kleinere flesjes of bijv 90cc water met 2 scheppen of zo. Dan sliep ze weer in tot een uur of 9. Als ze dan misschien te veel krijgt overdag dan kun je misschien een andere fles(sen) wat minder geven?? Op een gegeven moment gaat ze vanzelf langer door slapen... En inderdaad wat rijstebloem in de laatste fles kan ook werken, maar geeft natuurlijk geen garantie!