is ons meisje echt zo laat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imke24, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.171
    113
    Mijn meisje is geboren met 41+3 (ze heeft dr tijd genomen ;)) en kon toen met een jaar qua grove motoriek alleen tijgeren en rollen. Nu met bijna 15 maanden staat ze en loopt ze langs de tafels. Los lopen zie ik haar voorlopig echt nog niet doen.
    Tja ze is wat dat betreft niet vlot, maar het scheelt dat mijn zoontje ook zo'n late was, dus mij valt het niet echt op, behalve als ik dan hoor dat het meisje van een collega met 9 maanden dit ook al doet :$.
    Maar goed, je weet het als moeder zijnde als er iets niet klopt denk ik dan altijd maar. Zolang je dat gevoel niet hebt, no worries. En lekker genieten van het feit dat je er nog niet achteraan hoeft te hollen haha.

2. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter,nu inmiddels bijna 5, liep pas toen ze 22 maanden was. Maar kletsen kon ze als de beste. Ze kon toen ze1 jaar was soms nog niet eens goed zitten, viel echt nog om af en toe. En het is helemaal goed gekomen met haar! Dus niet al te veel zorgen maken hoor!

3. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Kinderen kunnen maar niet op alle vlakken tegelijk ontwikkelen. Vaak zie je dat kinderen of snel zijn met praten of met lopen.
    Op mijn werk hebben we vragenlijsten over de ontwikkeling van de kinderen en deouders geven meestal aan dat mhun kind liep tussen de 12 en 18 maanden. Zelf was ik wat later en ook dat is helemaal goed gekomen.;)

4. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb eerlijjk gezegd geen idee meer...Volgens mij waren ze qua motoriek allebei niet zo opvallend snel .

5. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Nee hoor, een kindje van vrienden van ons tijgerde alleen nog maar met 13 maanden, maar inmiddels is dat een hele bijdehante dreumes die al meer praat dat mijn dochter die een half jaar ouder is! Ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen manier!

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Het kan ineens heel snel gaan hoor! Meisje hier kon een week geleden ineens zelf gaan zitten, 's middags ging ze ineens zelf staan aan tafel! Sinds gister kan ze ook kruipen. Daarvoor was het ook alleen tijgeren en rollen.

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hier net zo. Van de ene op de andere dag kon hij tijgeren, kruipen, staan, zelf gaan zitten en blijven zitten en stapjes rond de tafel. In een week had hij het onder de knie. Helaas wil meneer ook klimmen en dat maakt wel dat je zo af en toe ogen en handen te kort hebt.

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier gebeurt er ook nog weinig: draaien als de beste, zitten ook, maar verder...nee, nog niet een tijgeren.

Ik wijt het aan zijn dysmaturiteit en het feit dat hij 4 maanden in een spreidbroek zat tot 1 week terug. Komt vast allemaal vanzelf wel

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik denk niet dat je je druk hoeft te maken hoor. mijn zoontje trok zich op met 9 maanden maar ging pas met 14 maanden lopen

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het kindje van vrienden van ons was ook met 36 w 5 d geboren en kon zich een week voor zijn verjaardag optrekken. Mijn dochter is met 37 w 1 d geboren en kon met 9,5 maanden langs de tafel lopen (dus ook optrekken) en liep vanaf 13 maanden en een week los. Zo zie je dat elk kindje zich anders ontwikkeld en het toch wel goed komt. :D

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb niet alles gelezen hoor.

Maar langzaam is ze zeker niet, alle kindjes ontwikkelen zich in hun eigen tempo.

Milan trok zich "pas" op met 11,5 maand, maar vanaf z'n eerste verjaardag liep 'ie helemaal los! Het kan ineens zo snel gaan.

12. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Ik denk altijd maar zo: kinderen weten veel meer dan wij denken. Ze weten namelijk heel goed wanneer ze (of hun lichaam) klaar zijn (is) voor iets en dan gaat het vaak ineens rap.

Misschien is je kleintje er nog niet aan toe om zich op te trekken. Het lichaam moet ook in balans zijn en er klaar voor zijn om verticaal ipv horizontaal te functioneren.

Ik denk dat ik me pas zorgen zou maken als de ontwikkeling van mijn kindje echt stil zou staan of zelfs achteruit zou gaan.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Klopt niet helemaal: het gemiddelde om te gaan lopen ligt tussen de 12 en 18 maanden :)
    Als ze met 2 jaar nog niet lopen, is dat pas laat en reden tot actie, (tenzij al eerder duidelijk is dat er problemen zijn, uiteraard).
    Maar nu bijna 1 en nog niet lopen, dat is dus totaal geen punt :)
    Voor je eigen gemoedsrust zou je bij je volgende afspraak op het CB er eens naar kunnen vragen en vragen of de arts kan zien of alles normaal functioneert?

Deel Deze Pagina